Ga naar inhoud


Hond Wassen


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een straathond (ongeveer zo groot als een labrador) en die leeft vooral buiten hier.

 

Ze loopt vrij rond over ons park en raakt redelijk snel smerig doordat ze graag in het zand ligt.

 

Nu zat ik een beetje te zoeken over hoe vaak je een hond nu kan wassen en de experts lijken het eens te zijn dat 1x per maand zo een beetje een goed uitgangspunt is.

 

Echter als voorwaarde wordt dan gesteld dat de hond een normale huid moet hebben (dus geen gevoelige of geirriteerde ofzo denk ik?).

 

Hoe kan ik nu zien of mijn hond een normale huid heeft? Ik weet niet eens wat voor kleur een hondenhuid is... wit?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou hem wassen en dan een goed tehuis voor dat arme dier zoeken

een hond hoort niet op de straat te leven en heeft recht op een warme slaapplaats en goed eten

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huid van een hond is totaal verschillend met dat van een mens ' het beste is als het echt nodig is om enkel zuiver water te gebruiken ' op de huid bevind zich een vettig laagje dat beschermd ' dit mag niet beschadigd worden ' een geschikte schampoo kun je best bij de dierenarts vragen die het juiste type zal geven voor jou hond ' zeker geen schampoo voor mensen gebruiken of schampoos met parfum's

aangepast door katwezel

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

ik zou hem wassen en dan een goed tehuis voor dat arme dier zoeken

een hond hoort niet op de straat te leven en heeft recht op een warme slaapplaats en goed eten

 

Ze woont bij ons... ze leeft overdag op straat. Het was een straathond die al op dit park woonde toen wij er kwamen wonen. De hond heeft ons toen geadopteerd als haar verzorgers en woont nu samen met ons en de katten.

 

Ze krijgt eten, drinken, medische verzorging, heeft een warm bed binnen (waar ze 's nachts in slaapt), een hondenhok, en zoals vandaag heeft ze een flinke biefstuk naar binnen gewerkt. Beestje heeft een beter leven bij ons dan welk tehuis ik ook voor haar zou kunnen vinden ;)

 

Laat ik er aan toevoegen, voor het geval je dit niet weet, ik woon in Turkije.

 

aangepast door Sjattuh
  • Like 1

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huid van een hond is totaal verschillend met dat van een mens ' het beste is als het echt nodig is om enkel zuiver water te gebruiken ' op de huid bevind zich een vettig laagje dat beschermd ' dit mag niet beschadigd worden ' een geschikte schampoo kun je best bij de dierenarts vragen die het juiste type zal geven voor jou hond ' zeker geen schampoo voor mensen gebruiken of schampoos met parfum's

 

Ik heb honden shampoo van de dierenarts gekregen. En ik denk als ik haar maandelijks was dat de shampoo misschien ook niet telkens noodzakelijk is.

 

Ik ben ervan op de hoogte dat de huid verschilt tussen mens en dier (hond), maar ik weet nu nog steeds niet wat een gezonde, normale hondenhuid is... vandaar mijn vraag na mijn internet speurwerk.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te beginnen met goed borstelen, ook onder de oksels en achterkant!

Er zijn speciale shampoos voor honden.

Maar.......; wat voor vacht heeft de hond?

Sommige soorten hebben een vacht die door blijft groeien. Poedels b.v.

Andere honden, veelal water (jacht) (reddings) honden hebben een dubbele vacht en moeten

getrimt worden. Dood haar verwijderen door ze te "plukken".

Niet meteen daarna wassen. De huid is dan geïrriteerd..

Een paar dagen wachten.

Kleuren van huid kunnen enigszins verschillen.

Vuil grijs tot lichter.

Beschadigingen of irritatie aan de huid zijn wel te zien, ongeacht de kleur.

aangepast door alx

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te beginnen met goed borstelen, ook onder de oksels en achterkant!

Er zijn speciale shampoos voor honden.

Maar.......; wat voor vacht heeft de hond?

Sommige soorten hebben een vacht die door blijft groeien. Poedels b.v.

Andere honden, veelal water (jacht) (reddings) honden hebben een dubbele vacht en moeten

getrimt worden. Dood haar verwijderen door ze te "plukken".

Niet meteen daarna wassen. De huid is dan geïrriteerd..

Een paar dagen wachten.

Waarom niet dierenambulance bellen?

 

Ik woon in Turkije...

 

Haar vacht groeit niet door, is nooit langer geweest dan het nu is. Om de zoveel tijd als ik haar borstel komen er wel behoorlijk ballen haar van af. Maar volgens mij is het gewoon een standaard vacht, kort haar.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het een hond met onderhaar. dubbele vacht.

Kijk goed naar korter haar onder het langere.

Goed blijven borstelen. Als de hond haar gaat verliezen en kalere plekken

begint te krijgen, naar de trimsalon. Ze verharen en moeten hun bovenvacht kwijt.

Voor shampoo gewoon naar de dierenwinkel. Is goedkoper dan de dierenarts.0

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze woont bij ons... ze leeft overdag op straat. Het was een straathond die al op dit park woonde toen wij er kwamen wonen. De hond heeft ons toen geadopteerd als haar verzorgers en woont nu samen met ons en de katten.

 

Ze krijgt eten, drinken, medische verzorging, heeft een warm bed binnen (waar ze 's nachts in slaapt), een hondenhok, en zoals vandaag heeft ze een flinke biefstuk naar binnen gewerkt. Beestje heeft een beter leven bij ons dan welk tehuis ik ook voor haar zou kunnen vinden ;)

 

Laat ik er aan toevoegen, voor het geval je dit niet weet, ik woon in Turkije.

 

super van je dat je je zo bekommert om dat dier

heel veel respect voor je

en wat betreft die schampoo ken je het beste halen bij een dierenwinkel

gewoon vragen naar hondenschampoo en je ken hem rustig eens per maand een wasbeurt geven

we hebben er hier 4 en die gaan elke maand of 6 weken het bad in

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Anders krimpt ze

 

En dat is dan weer handig want minder shampoo nodig :D

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...