Ga naar inhoud


Hoe een film op een DVD streamen naar een (DLNA) TV


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik kan vanaf mijn PC afbeeldingen, muziek en filmpjes (.avi, ....) streamen naar mijn Sansung-TV.

 

Maar ik bel al lang  op zoek hoe ik een DVD in de DVD-player van mijn PC (met Windows-7) kan plaatsen en die vandaar streamen naar mijn Samsung-TV.

 

Heeft iemand daar een oplossing voor ?

Eddy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zet mijn films over naar een ander formaat,bvb avi (divx),met een bepaald programma,en neem enkel de benodigde ondertitel en audio bestanden mee.

Die plaats ik op mijn nas,en gebruik deze dan om te kijken naar gelijk welke mediaplayer die het aankan.Dus streamen,in mijn geval met xbmc player.Mijn kameraad zegt dat hij problemen heeft met hd mkv file's over wifi op DLNA.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je wel aan het streamen via DNLA of open je gewoon het bestand op je PC?

 

Maar voor de rest heeft satt4iedereen wel een punt. DVD is al bijna niet meer van deze tijd.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Psychosammie, ik wil graag de DVD-schijf vanuit de DVD-drive rechtstreeks kunnen streamen via DLNA naar mijn TV. 

 

Je kunt wel zeggen dat DVD stilaan voorbijgestreefd is. Maar veel mensen hebben nu eenmaal nog een hoop Dvd's liggen. En ik wil graag, als het even kan, niet telkens eerst converteren maar .avi. .mkv of zo, vooraleer ik ze kan streamen naar de TV

Eddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat DVD  misschien niet echt meer van deze tijd is kan zijn,maar recente titels,zie ik wel nog veel staan,dat ze ook beschikbaar zijn op dvd.

Dit terzijde.De t.s.wil dus zijn eigen collectie dvd's streamen naar zijn tv.Mijn DLNA ervaringen zijn miniem,maar anders heb ik slechte ervaringen met het streamen van dvd naar bvb andere apparaten als bvb een andere pc,of een android toestel.

Maar mijn vraag is,een pc winkel zei me,dat pc's wel DLNA compatibel moeten zijn?is dit waar of pure zever?

Want ik zou me nog wel eens wagen,om uit te zoeken hoe je een dvd streamt,maar ik denk dat dit moeilijk is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

ik ben een paar uren bezig geweest,hoe ik een dvd kon streamen met dlna.

Ik gebruikte 1 desktop (win 7.0),1 laptop (win 8.0) een tablet en een android tv stick.

Met wat geklooi,is het enkel gelukt,om via een normaal netwerk,een dvd af te spelen over het netwerk.dus dvd in laptop en via het netwerk afspelen op de desktop.Dit lukte gematigd.

Ik heb dan diverse testen gedaan om via dlna de dvd te zien op een android tablet en een android stick,maar mij is het niet gelukt om een dvd via dlna te streamen.Bij mijn instellingen bij de desktop windows7 als bij de laptop windows8,had je niet de mogelijkheid de dvd drive toe te voegen,wat men wenste te delen.Dit resulteerde,dat je op de dlna client,enkel de media bestanden zag,die standaard op je schijf staan met name de bibliotheken.Mocht iemand weten,hoe je bvb de DVD drive voegt bij een deling van streamen (niet netwerkverbinding maken),dan hou ik me aanbevolen,dan kan ik verder zoeken.

Ik had volgende instellingen staan,zie bijlage.

post-40019-0-25025600-1399941804_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een map in de bibliotheek bijgemaakt.Toen kan je mappen aanmaken,die in die bibliotheek moeten worden weergegeven.

Zowel de DVD drive als de map video_ts,lukte niet.Foutmelding,dat een verwisselbaar station niet kan worden toegevoegd.

Toch had ik een vraagje?waarom wil je een dvd naar je tv streamen?een (kleine) dvd speler bij de tv,is toch gemakkelijker?Of zie je er op tegen,al die bakjes en bijhorende ab's in je woonkamer?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allemaal heel eenvoudig. Voor DLNA heb je een DLNA server nodig. Onder Windows is dat Windows Media Player. Als WMP alleen mappen aankan en niet de DVD speler dan ben je klaar. Ga dan op zoek naar een DLNA server die dat wel kan.

 

En voor zover ik kan zien zijn die er niet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is daardoor dat ik mijn kleine dvd verzameling,de hoofdfilm met de juiste audio en ondertiteling heb omgezet naar een formaat dat je kan streamen.

Maar kan begrijpen,als je een dvd collectie hebt van 100'den dvd,dat je ertegen opziet om die allemaal te converteren.

Ik zou dan eerder een (kleine) dvd speler verder gebruiken,maar iedereen gebruikt zijn eigen ruimte/materiaal zoals hij dat wenst.

 

edit:

als ik power dvd 12 installeer,dan zie ik op de DLNA client zowel wmp als power dvd staan van de desbetreffende pc.Maar het lukt me nog niet om een dvd te streamen over dlna.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan sattv4iedereen en Psychosammie         : bedankt voor jullie reacties . Een paar opmerkingen :

 

  • ik wil inderdaad vermijden om bijkomende hardware (zoals een DVD-player) aan te kopen. Niet echt voor de kostprijs want die vallen wel mee. Meer voor idd al de kabels die ik eigenlijk niet wil.
  • Ik heb ook al vele testen gedaan (al tientallen uren de voorbije anderhalf jaar  of zo) maar  dus nog niet tot een oplossing gekomen. Vandaar dat ik dit heb gepost.
  • Ik besef dat je idd een DLNA-Server met hebben die vanaf de DVD-drive kan streamen. Tot nu had ik dus nog niets gevonden
  • Ik zag de opmerking over Power DVD 12. IK zal die ook eens installeren. Misschien kom ik er wat verder mee

 

Eddy

Eddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb eens zitten nadenken,en had een hersenspinsel,dat mogelijks compleet belachelijk is.

Ik had gedacht aan een bepaalde software pakket die in real time,de dvd's ript,en de data levert op een of andere manier aan de dlna server,die het op zijn beurt aanbied aan de clients.Maar hoe je dan de menu's zou kunnen gebruiken en de instellingen van ondertitel en audio taal is me een raadsel.Ook zou je nog een oplossing moeten hebben,omdat als het rippen zou zijn,mogelijks aanloopt tegen de beveiliging van de dvd.

Maar mijn hersenspinsel is misschien compleet belachelijk.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de mediaspeler VLC kun je toch een stream opzetten?   Verder heb je Tversity die dit kan (volgens mij ook DVD's) en PS3 media server (eigenlijk gemaakt voor de PS3 maar ook universeel toepasbaar)

 

PS3 media server lijkt me prima geschikt:

 

Current features
 
Ready to launch and play. No codec packs to install. No folder configuration and pre-parsing or this kind of annoying thing. All your folders are directly browsed by the PS3, there's an automatic refresh also.
Real-time video transcoding of MKV/FLV/OGM/AVI, etc.
Direct streaming of DTS / DTS-HD core to the receiver
Remux H264/MPEG2 video and all audio tracks to AC3/DTS/LPCM in real time with tsMuxer when H264 is PS3/Level4.1 compliant
Full seeking support when transcoding
DVD ISOs images / VIDEO_TS Folder transcoder
OGG/FLAC/MPC/APE audio transcoding
Thumbnail generation for Videos
You can choose with a virtual folder system your audio/subtitle language on the PS3!
Simple streaming of formats PS3 natively supports: MP3/JPG/PNG/GIF/TIFF, all kind of videos (AVI, MP4, TS, M2TS, MPEG)
Display camera RAWs thumbnails (Canon / Nikon, etc.)
ZIP/RAR files as browsable folders
Support for pictures based feeds, such as Flickr and Picasaweb
Internet TV / Web Radio support with VLC, MEncoder or MPlayer
Podcasts audio/ Video feeds support
Basic Xbox360 support
FLAC 96kHz/24bits/5.1 support
Windows Only: DVR-MS remuxer and AviSynth alternative transcoder s

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...