Ga naar inhoud


wat doen we in ons dagelijks leven voor werk


seije017

Aanbevolen berichten

Ik ben storingsmonteur bij een groot internationaal melkverwerkend bedrijf ( Friesland Campina blikfabriek in Leeuwarden ). Wij produceren evap ( gecondenseerde melk ) melk en gesuikerde melk in conservenblikjes. De blikjes varieren van 78 Gr. ( 2 3/4 Onz ), 170 Gr., 397 Gr. ( 14 Onz ) en 410 Gram ( 14 1/2 Onz ). Ik werk in een vijf ploegendienst, de fabriek draait 24 uur per dag/ 7 dagen in de week.

De storingen varieren van mechanisch troubles, naar besturingstechnische troubles.

Als storingsmonteur in zo'n bedrijf moet je idee en verstand hebben van mechaniek, elektrotechnische zaken, besturingstechnische zaken, Pneumatiek, hydrauliek, stoom, chemikalien, procestechniek. Ook het hele HACCP (  Hazard Analysis and Critical Control Points ) gebeuren is een belangrijk item binnen ons bedrijf.

 

We krijgen de grote rollen blik bij de hoogovens ( en ook andere concurenten ) vandaan, daar maken wij onze bussen en deksels van. Onze nieuwe lijn produceert ca 1500 blikjes per minuut ( 170 Gram busje, onder neck-in en boven tweemaal neck-in ) Onze ingridieenten fabriek wordt vernieuwd, wordt een gebouw van ca 45 meter hoog.

 

Kortom een zeer uitdagende baan, waarbij je nooit van te voren weet, hoe de ochtend / middag / avond / nacht zal verlopen.

 

Ik zeg maar altijd:

 

"Als blikken konden doden, werk ik in een wapenfabriek"

 

Met vriendelijke groet, paardengek.

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Is dat in ploegen dienst, Paardenlover?

denk het wel,hij schrijft:

 

Ik werk in een vijf ploegendienst, de fabriek draait 24 uur per dag/ 7 dagen in de week.

 

Waarschijnlijk een mooi salaris,maar ik denk dat een vijfploegenstelsel niet zo gemakkelijk is.niet voor het lichaam alleen,maar als je dan nog eens een gezin heeft,die op je rekent

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 ploegen is z o gek nog niet. Ik  heb jaren  zowel 5 als 3 en 2 ploegen gedraaid in de storingsdienst.

Maar dan als proces technicus in de dunne film industrie

En 5 is me nog altijd als beste bevallen. 32 uur per werk week ( als ik me niet vergis)

 

Maar aan gezien de dunne film industrie niet de meest stabiele was.

Een aantal jaar geleden een switch gemaakt naar de olie, gas en geothermische  boringen gemaakt

Bij een Directional drilling bedrijf als MWD/LWD engineer.

En daar word maar 1 soort ploeg gedraaid en dat is 2 ploegen met diensten van 12 uur.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk het wel,hij schrijft:

 

Ik werk in een vijf ploegendienst, de fabriek draait 24 uur per dag/ 7 dagen in de week.

 

Waarschijnlijk een mooi salaris,maar ik denk dat een vijfploegenstelsel niet zo gemakkelijk is.niet voor het lichaam alleen,maar als je dan nog eens een gezin heeft,die op je rekent

 

Dat ik daar 2x helemaal over heen heb gelezen.... :/

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben niet meer geschikt voor de arbeidsmarkt in  verband met mijn gezondheid (100% afgekeurd)

en heb een dierenopvang waar ik alle soorten dieren  uit de natuur verzorg die gewond zijn

het kost me wel maandelijks  wat eurootjes

helaas krijg ik er geen subsidie voor bij mijn gemeente of andere instantie maar heb het er graag voor over

gelukkig heb ik een vrouw die helemaal erachter staat.. en het houd me van de straat ;)  ;)

aangepast door blackeyes
  • Like 1

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vijf ploegendienst geeft meer rust dan een drie ploegen dienst. Gemiddeld werk je in een 5 ploegendienst 33,6 uur per week. Maar voor het lichaam, met name s'nachts werken is minder goed.

Ook moet je afscheid nemen van de weekenden, meestal ben je dan aan het werk.

Een normaal werkend mens heeft een week van 7 dagen, waarvan 2 dagen weekend is.

In een 5 ploegensysteem is een week van 10 dagen, waarvan 4 weekend is. ( De eerste vije dag, moet je gebruiken als rust en slaapdag. )

Twee vroege dienst ( 06:00 tot 14:00) twee late diensten ( 14:00 tot 22:00 ) en twee nachtdiensten ( 22:00 tot 06:00 ) en dan vier dagen vrij.

Het is wel te doen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vijf ploegendienst geeft meer rust dan een drie ploegen dienst. Gemiddeld werk je in een 5 ploegendienst 33,6 uur per week. Maar voor het lichaam, met name s'nachts werken is minder goed.

Ook moet je afscheid nemen van de weekenden, meestal ben je dan aan het werk.

Een normaal werkend mens heeft een week van 7 dagen, waarvan 2 dagen weekend is.

In een 5 ploegensysteem is een week van 10 dagen, waarvan 4 weekend is. ( De eerste vije dag, moet je gebruiken als rust en slaapdag. )

Twee vroege dienst ( 06:00 tot 14:00) twee late diensten ( 14:00 tot 22:00 ) en twee nachtdiensten ( 22:00 tot 06:00 ) en dan vier dagen vrij.

Het is wel te doen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Ik heb het ooit een zomer vakantie bij een papier fabriek gedaan, 5 ploegen.

 

Ik vond het toen (was ik nog eeen jaar of 17 denk ik) heerlijk. Goed verdienen en voor het gevoel veel vrij. :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben niet meer geschikt voor de arbeidsmarkt in  verband met mijn gezondheid (100% afgekeurd)

en heb een dierenopvang waar ik alle soorten dieren  uit de natuur verzorg die gewond zijn

het kost me wel maandelijks  wat eurootjes

helaas krijg ik er geen subsidie voor bij mijn gemeente of andere instantie maar heb het er graag voor over

gelukkig heb ik een vrouw die helemaal erachter staat.. en het houd me van de straat ;)  ;)

Goeie zaak Blackeyes.Ik ben al wat jaartjes met pensioen na een werkzaam leven waarin ik heel veel in het buitenland heb gewerkt.Geef nu ook mijn beste krachten aan de vogel en egel opvang in nrd holland.En dat met heel veel plezier.Ook wij krijgen geen enkele subsidie van de omliggende gemeentes.De gemeentes geven wel advies aan hun burgers om gewonde dieren bij ons te brengen.Hoe krom kan een ambtelijke molen werken.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik plaats  hier of daar nog een schoteltje bij mensen en verdien daar een paar centen mee

en dat steek ik in de verzorging van de dieren

en heb een boer in de buurt hier die geeft me wel eens een baal hooi

een plaatselijke supermarkt geeft me ook wel eens wat vlees of groente wat een dag over tijd is (maar wel nog eetbaar voor de dieren)

maar ik heb het er graag voor over ook al kost het me zelf een paar centen

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Volgens mij is dat gewoon een commerciele link en probeer je ons allemaal gewoon een boot te verkopen :)

 

Edje

Nou,als dat zo is, is het goed gelukt, ga Dinsdag zo'n ding bestellen. Heb het grootste deel van m'n leven met de jachtbouw te maken

gehad.Dee daar de tech.kant van. Machinekamer en brug inrichten. Als ik,vaklui heb leren waarderen, dan zijn het de roestvrijstaal 

vaklui wel !!!  ,,Seije 017 ''  je kan volgens mij heel trots zijn met wat je doet voor je brood.....

Tot Dinsdag. (Grapje)     mvg.   Lutine .   (zoek die naam maar eens op )

aangepast door Lutine
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,als dat zo is, is het goed gelukt, ga Dinsdag zo'n ding bestellen. Heb het grootste deel van m'n leven met de jachtbouw te maken

gehad.Dee daar de tech.kant van. Machinekamer en brug inrichten. Als ik,vaklui heb leren waarderen, dan zijn het de roestvrijstaal 

vaklui wel !!!  ,,Seije 017 ''  je kan volgens mij heel trots zijn met wat je doet voor je brood.....

Tot Dinsdag. (Grapje)     mvg.   Lutine .   (zoek die naam maar eens op )

Gelukkig had ik vroeger ook een bootje, en een zwemvest en ben ik niet verzopen dus nu pensioen.

(niets opgezocht, eigenlijk te spontane reactie kanon snel)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...