Ga naar inhoud


geen zenders clarke-tech. c-tech 3100


babylon

Aanbevolen berichten

Hallo...de titel doet vermoeden dat er iets met de receiver is maar denk het niet. Af en toe kijk ik eens een zendertje en ging altijd feilloos. Pas is de receiver 5 uurvan het stroom geweest vanwege behangen :)

Nu wilde ik vanmiddag even kijken en zie nu geen zender meer. Ik heb de contacten nagekeken van de schotel, en schoongemaakt. Het maakte geen geschil. De schotel gaat naar Astra ....Hotbird...etc. Maar geeft een signaal sterkte van 23% zeg maar en kwaliteit idem. Dus ik zie niets meer.

De vuilnisbak in? Of is er iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo, weet niet wat je bedoel met "lnb" controleren..

De receiver ben ik niet aangeweest...alle zenders staan er in.....maar het lijkt er op of de satellieten weg zijn...wat niet kan natuurlijk.... 

Maar bij elke zender zie je dat het signaal zo rond de 22% blijft hangen en de kwaliteit iets lager. En zo gaat het met elke zender..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo...de titel doet vermoeden dat er iets met de receiver is maar denk het niet. Af en toe kijk ik eens een zendertje en ging altijd feilloos. Pas is de receiver 5 uurvan het stroom geweest vanwege behangen :)

Nu wilde ik vanmiddag even kijken en zie nu geen zender meer. Ik heb de contacten nagekeken van de schotel, en schoongemaakt. Het maakte geen geschil. De schotel gaat naar Astra ....Hotbird...etc. Maar geeft een signaal sterkte van 23% zeg maar en kwaliteit idem. Dus ik zie niets meer.

De vuilnisbak in? Of is er iets anders?

Welke contacten heb je na gekeken en wat bedoel je met "schotel gaat naar Astra...HB ...etc "  is het een draaibare ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Zodra ik zap naar een zender die op astra zit gaat de schotel naar astra. gekke is dat de schotel naar die positie gaat maar de receiver blijft aangeven dat dat hij onderweg is naar de astra positie, maar dat is raar want de schotel staat er dan al op....

En met contacten bedoel ik de connectors op de schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de schotel zitten geen connectors , die zitten aan de lnb en de motor , je moet concreet vertellen wat je gedaan hebt willen we je kunnen helpen .

Het feit dat de schotel draait ( heb je hem ZIEN draaien ?) geeft aan dat de verbinding ontvanger / motor Ok is .

Het kan aan de lnb liggen of de kabel tussen motor en lnb maar ook aan de lnb instellingen van de ontvanger .

Zolang de ontvanger niet het signaal heeft dat bij de gekozen zender hoort ,"denkt" hij dat er nog niet ver genoeg gedraaid is en houd je die melding .

Is de ontvanger alleen van het 220 net geweest of is ook de coax kabel los geweest ?

Welk merk en type ontvanger is het ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ja neem me de uitleg niet kwalijk hoor...ik ben hier niet echt in thuis...ja inderdaad de connectoren op de Inb en de motor.

Ik heb de clarke-tech. c-tech 3100.

Tijdens het behangen is hij inderdaad van stroom geweest, maar ook de kabel naar schotel is er vanaf geweest....bijna 6 uur.

De motor heb ik zien draaien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de zekerheid , heb je de kabel naar de schotel wel op de aansluiting LNB  IN van de ontvanger aangesloten ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Lijkt erop dat de motor settings niet meer correct staan. 23% signaal en AGC is gewoon 'ruis'. Zelfde waarde waarschijnlijk als je de kabel uit de receiver laat (niet doen terwijl hij aanstaat!). DiseqC motor resetten en de posities opnieuw programmeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...