Ga naar inhoud


Turksat ligt er plots uit


cgelici

Aanbevolen berichten

En Italiaanse? :crazy:

Ik kijk alles, ben geen Duitser of Fransman, waar van de meesten "nooit over de grens kijken".

 

Het moeten wel fatsoenlijke programma's zijn, kijk dus niet naar zoiets als RTL Boulevard op zijn Italiaans of Chinees.

 

In het algemeen gaat mijn voorkeur uit naar échte Detectives, geen CSI, maar Engelse en Zweedse, muziek, vooral Turks en Arabisch,

maar ook westers, documentaires, natuurprogramma's en nieuws, uit alle landen van de wereld, dan kan ik zelf mijn waarheid daar uit halen.

Ik ben blij met mijn schotels en blij dat ik geen kabel heb.

Met een schotel gaat je blik op de  wereld open en dit voor mij al vanaf 1992.

Was een van de eerste met ontvangst van de Russische TV, veel anders was er toen nog niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mij doen ze het niet.

 

Gisteren deed haberturk het wel, alleen vandaag niet meer. Show Turk heeft het sinds de veranderingen niet meer gedaan.

 

Als ik de frequenties invoer, dan krijg ik wel beide netwerknamen binnen, alleen is het signaal 0% en krijg geen kanalen binnen tijdens het scannen. Dit kan toch niet aan apparatuur liggen ? Het werkte tot eergisteren allemaal prima. 

 

Ze doen het bij mijn buurman overigens ook prima (show turk ten minste, haberturk niet getest)

 

 

Misschien je schotel nog wat beter afstellen, want sommige signalen zijn zwakker, ook op de west beam.

En of Türksat al helemaal klaar is met het rommelen van de frequenties, is ook nog maar de vraag.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien je schotel nog wat beter afstellen, want sommige signalen zijn zwakker, ook op de west beam.

En of Türksat al helemaal klaar is met het rommelen van de frequenties, is ook nog maar de vraag.

Geen verstand van en geen apparatuur voor. Ik ben wel handig en heb in de afgelopen maanden al heel wat geleerd over satellieten. Dus als de instructies simpel zijn dan zal het me wel lukken. Misschien kan ik wel zo'n signaalmeter lenen van de satboer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tv ondersteund het importeren en exporteren van kanaallijsten. Nu heeft iemand een lijst op internet gezet met al de zenders die ik wil. Er zitten ook heel wat HD zenders tussen die ik niet heb. Ik zal het proberen als ik thuis ben, ik weet niet zeker of ik lijsten van andere Samsung modellen kan importeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tv ondersteund het importeren en exporteren van kanaallijsten. Nu heeft iemand een lijst op internet gezet met al de zenders die ik wil. Er zitten ook heel wat HD zenders tussen die ik niet heb. Ik zal het proberen als ik thuis ben, ik weet niet zeker of ik lijsten van andere Samsung modellen kan importeren

Hou er altijd rekening mee dat er zenders tussen zijn die het niet (meer) doen door actuele wijzigingen. 

Niet meteen gaan draaien dan aan je schotel! :eek:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, zojuist geprobeerd en het werkt niet. Ik moest de landinstellingen eerst veranderen om het bestand te kunnen importeren omdat die waarschijnlijk van een Turkse samsung gebruiker kwam. Daarna zag ik de kanalen wel, inclusief al die HD kanalen, maar bijna niks werkte.

 

Als een van jullie een nederlandse samsung smart tv gebruiker is, en je alle kanalen werkend hebt, zou een van jullie dan die lijst kunnen exporteren en uploaden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het hier over de kanaallijsten? Deze zijn gisteren of eergisteren aangemaakt, dus recent.

Dat is nog geen 100% garantie. Dagelijks worden zenderparameters gewijzigd. 

En Emekli gaf in post 78 naar jou al aan, dat Turksat waarschijnlijk nog wel even onrustig blijft. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nog geen 100% garantie. Dagelijks worden zenderparameters gewijzigd. 

En Emekli gaf in post 78 naar jou al aan, dat Turksat waarschijnlijk nog wel even onrustig blijft. 

 

Dat snap ik. Maar dan is het volgende wel een beetje raar toch ?

 

1. Bij mijn buurman werkt het prima.

2. Alle zenders behalve die 2 werken niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik. Maar dan is het volgende wel een beetje raar toch ?

 

1. Bij mijn buurman werkt het prima.

2. Alle zenders behalve die 2 werken niet.

 

Maak je niet druk, ook bij mij werken ze niet.

 

Staat er bij je buurman wel de juiste zendernaam in als je het vergelijkt met het logo boven in beeld?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merkte dat het signaal van show turksat af en toe op 2% spring en dan weer terug naar 0. Dus ik heb een aantal keren achter elkaar gestand en heb de kanaal kunnen vinden en opslaan. Deze doet het nu prima ondanks het slechte signaal.

 

Heb hetzelfde voor haberturk geprobeerd, deze heb ik wel kunnen vinden en opslaan, maar het beeld heeft te veel storing om ernaar te kijken.

 

Ik wacht nog even af, ben tevreden met wat ik nu heb eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merkte dat het signaal van show turksat af en toe op 2% spring en dan weer terug naar 0. Dus ik heb een aantal keren achter elkaar gestand en heb de kanaal kunnen vinden en opslaan. Deze doet het nu prima ondanks het slechte signaal.

 

Heb hetzelfde voor haberturk geprobeerd, deze heb ik wel kunnen vinden en opslaan, maar het beeld heeft te veel storing om ernaar te kijken.

 

Ik wacht nog even af, ben tevreden met wat ik nu heb eigenlijk.

je schotel beter afstellen denk ik

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je schotel beter afstellen denk ik

 

Hangt ook van de beam af, oost of west, sommige zenders zijn ook op de west beam zwakker.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt ook van de beam af, oost of west, sommige zenders zijn ook op de west beam zwakker.

 

Kan je in NL überhaupt de oost beam ontvangen ? Ik had op google afbeeldingen gezocht naar het bereik en het lijkt hier niet te dekken.

 

Ik was gisteren bij een familielid om hun satelliet ook te maken. Bleek dat hij de schotel ook nog eens bewogen had dus het duurde langer dan normaal. Wat me opviel is dat automatisch scannen niet werkte, iets wat bij mijn buurman wel werkte. Dus ik moet alle frequenties van zijn gewenste kanalen handmatig invullen en scannen... :( Misschien handig om te investeren in een signaalmeter...

 

Even over wat anders. Ik had de foto's die je in deze thread kan vinden ook aan de satboer laten zien en hij vertelde me dat de lnb's heel oud waren en dat ik een beter signaal kan krijgen als ik een nieuwe koop. Verkooppraat of zou dat echt zo zijn ? Is het wel mogelijk om 100% signaal te krijgen ? Of ten minste boven de 90 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je in NL überhaupt de oost beam ontvangen ? Ik had op google afbeeldingen gezocht naar het bereik en het lijkt hier niet te dekken.

 

Ik was gisteren bij een familielid om hun satelliet ook te maken. Bleek dat hij de schotel ook nog eens bewogen had dus het duurde langer dan normaal. Wat me opviel is dat automatisch scannen niet werkte, iets wat bij mijn buurman wel werkte. Dus ik moet alle frequenties van zijn gewenste kanalen handmatig invullen en scannen... :( Misschien handig om te investeren in een signaalmeter...

 

Even over wat anders. Ik had de foto's die je in deze thread kan vinden ook aan de satboer laten zien en hij vertelde me dat de lnb's heel oud waren en dat ik een beter signaal kan krijgen als ik een nieuwe koop. Verkooppraat of zou dat echt zo zijn ? Is het wel mogelijk om 100% signaal te krijgen ? Of ten minste boven de 90 ?

 

 

éEven over wat anders. Ik had de foto's die je in deze thread kan vinden ook aan de satboer laten zien en hij vertelde me dat de lnb's heel oud waren en dat ik een beter signaal kan krijgen als ik een nieuwe koop. Verkooppraat of zou dat echt zo zijn ? Is het wel mogelijk om 100% signaal te krijgen ? Of ten minste boven de 90 ?"

 

 

Ik zal het even in onbeschaafd Nederlands zeggen:

 

Die lullo heeft er geen verstand van.

Die vent wil er gewoon wat aan verdienen en jij bent de klos.

Sprietje zal het beamen, niks mis mee.

 

Wat de oost beam betreft, dat weet ik niet zeker, want ik woon in Turkije, maar ik dacht dat sommige zenders het wel doen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...