Ga naar inhoud


kabel splitten


jensvde

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik heb hier een vraagje. Een goede vriend van me heeft een schotel met een duo lnb erop. Nu wil hij 1 kabel naar de receiver in de woonkamer leggen, de andere kabel splitsen en vervolgens naar de receiver in de keuken en in de slaapkamer leggen. 

 

Nu er staat altijd maar 1 van de 2 receivers die op de gesplitste kabel zijn aangesloten aan. 

 

Even ter verduidelijking:

DUO LNB UITGANG 1 > WOONKAMER RECEIVER

DUO LNB UITGANG 2 > SPLITTER > RECEIVER KEUKEN OF RECEIVER SLAAPKAMER

 

Ik weet wel dat je geen sat kabel kan splitsen om met twee tv's tegelijk te kijken, maar sinds dat een van de twee altijd uit staat zou dit toch moeten werken, niet?

 

 

 

Jens

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewoon een sat-priority switch er tussen zetten.

Bijv. op de master de ontvanger van de keuken. Zodra die uit wordt gezet schakelt die over op de slave die in de slaapkamer staat.
Het moet wel zo zijn dat als de ontvanger uit staat, er ook geen spanning meer op de lnb staat anders schakelt hij niet over. Dus even kijken hoe dat zit met stand-by of deep sleep. Anders kun je de aansluitingen ook omdraaien.


 

post-60869-0-54803500-1406834767.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft er zo eentje besteld: "Fracarro signaal splitter 1 in 2 uit

voor splitten van het signaal tussen 5 en 2400 Mhz. Ideal voor satellietgebruik." => zegt de ***firmanaam***
 
Gaat dit hier ook mee? 
aangepast door ceesv
shopnaam verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een sat-priority switch er tussen zetten.

Bijv. op de master de ontvanger van de keuken. Zodra die uit wordt gezet schakelt die over op de slave die in de slaapkamer staat.

Het moet wel zo zijn dat als de ontvanger uit staat, er ook geen spanning meer op de lnb staat anders schakelt hij niet over. Dus even kijken hoe dat zit met stand-by of deep sleep. Anders kun je de aansluitingen ook omdraaien.

 

 

 

@Sprietje, bedankt voor de tip. Ook voor mij de (betaalbare) oplossing.

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik wil nog wel even uitleggen wat die rare situaties kunnen zijn:
Stel, je bent toch vergeten op de slaapkamer de ontvanger uit te zetten.
De zender die je op had staan zit op een transponder met horizontale polarisatie. Daarvoor gebruik je 18V voeding naar de lnb.
Dan kun je op de ontvanger beneden dus geen transponder met verticale polarisatie ontvangen waar je 13V voor nodig hebt.

Stel dat je op de slaapkamer voor het laatst gekeken hebt naar een zender op de hoge band. Daarvoor wordt 22KHz meegezonden maar je wil beneden kijken naar een zender op de lage band. Dan mag er geen 22KHz signaal naar de lnb gaan, dus je kunt geen zenders in de lage band ontvangen.
Dan laat ik eventuele disseqc- schakelingen nog even buiten beschouwing om voor de juiste satelliet te kiezen.
Al met al, een splitter kan wel maar een priorityswitch is een stuk beter.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...