Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het? - deel 5


reho

Aanbevolen berichten

In dit gebouw was er vroeger een danszaal die werd gebruikt voor optredens van diverse ( heel bekende ) rockbands uit de jaren 60 en 70. Later kreeg het gebouw een andere bestemming.

 

Op het gebouw stond een opschrift in het Engels . Maar voor de filmopnames maakten ze er een Frans opschrift van ( wel met een totaal andere betekenis ).

 

Het was dus een.......  ( muzikale hint om iemand te plezieren. ;) )

 

aangepast door Michel

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 947
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

De opnames bij dit gebouw en omgeving zijn eigenlijk fictief. De gebeurtenissen spelen zich  ( zowel in het boek als in de film )  af in een ander land

 

Het bijhorende plaatje zegt heel veel ! Bekijk het plaatje goed en je ziet de titel van het boek en film.

Niet zo ver van de stad waar deze gebeurtenis op het plaatje plaats vind , tref je ook die fictieve plaats uit het boek en film aan.

 

 

voor de filmopnames maakten ze er een Frans opschrift van

 

Je hebt er meerdere nodig om de lente te maken.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

" Bekijk het plaatje goed en je ziet de titel van het boek en film."

Crazy Sat, missschien zie jij ze wel vliegen, maar mijn ogen hebben er geen vat meer op: de oude dag denk ik ...

Ik zat natuurlijk rond de Ijzer te zoeken : rivier, getijden, strand en oorlog: wat wil je nog meer..., maar eerlijk gezegd kon ik niet direct een passend boek in het verhaal brengen.

Maar we zitten dus hier: Redcar ( what's in a name) : http://goo.gl/maps/7wbV9

en het gebouw :

  The former Coatham Hotel is still situated at the West end of Redcar being built in 1870, known then as the Coatham Hydro ;

 The Jazz Club became the focal point for the visits of world jazz musicians, bands, singers, such as Ronnie Scott, Cleo Laine, Johnny Dankworth, Acker Bilk, Kenny Ball, Chris Barber, Rod Stewart, Chris Rea, Eric Clapton, Mark Bolan, Zoots Money, Long John Baldry, Roger Daltry, Keith Moon, Pete Townsend, Georgie Fame, The Settlers, Alan Price, Swinging Blue Jeans, Joe Cocker, Eric Delaney, The Pasadena Roof Orchestra and hundreds more… meer infohttp://www.redcar.org/coatham-hotel-1870/

De film:

Redcar’s Coatham Hotel has a mansard roof,...It helped give an authentic French feel to Redcar beach when it served as a D-Day beach in the film Atonement.” And so it does and so it did. In the 2007 film, it was Hotel L’Hirondelle. ; zie ook: http://www.thenorthernecho.co.uk/history/memories/11265856.Raising_the_roof_again______/?ref=rss

en hier een plaatje: 

 

 

post-41082-0-44077200-1415747924.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi Gene !!!

Ja soms zie ik ze vliegen , zelfs al is het niet in de lente. Als je in de Westhoek iemand hoort zeggen dat hij ze ziet vliegen betekent dit dat hij enorme honger heeft en vlug iets lekkers wil binnenspelen. :D

"Bekijk het plaatje goed en je ziet de titel van het boek en film"

Wat je wel kan zien op het plaatje is een foto van de jaarlijkse Boetprocessie in Veurne ( elk jaar gaat deze uit op de laatste zondag van juli ). Op de foto zie je mannen die een boetekleed dragen. Kijk even bij de Nederlandstalige wiki van het boek "Atonement". ( Ian McEwan ,vertaler :Rien Verhoef ) , en kijk even naar de Nederlandstalige titel. ;)
Ook ligt Veurne op amper acht kilometer van het Frans badplaatsje Bray-Dunes. Het hotel waar soldaat Robbie Turner ( uit boek en film ) terecht kwam na de "Dunkirk evacuation" stond in Bray-Dunes en noemde "L'Hirondelles".

Aan de Noorzee heb je uiteraard "eb en vloed" en beide plaatsen in Bray-Dunes en Redcar zijn gelegen "on the beach".

Wat Chris Rea betreft daar zit een mooi verhaal achter. Hij is geboren en opgegroeid in de Teesside regio. Geboren in Middlesbrough en opgegroeid als zoon van een Italiaanse immigrant die woonde in Redcar en eigenaars was van een "ice cream factory" en van een twintigtal café's.
In een interview verklaarde Chris Rea ooit dat hij na een periode van maandenlange optredens terug thuis kwam en met zijn vrouw even lekker ging uitwaaien tijdens een wandeling van Redcar naar Saltburn-by-the-Sea en terug. Thuisgekomen schreef hij de heerlijke song "On the Beach".

Zo, een kleine boterham. De rest heb jij allemaal netjes bij je antwoord geplaatst.

PS.: Deze plaats in Redcar heette de "Redcar Jazz Club" .  http://en.wikipedia.org/wiki/Redcar_Jazz_Club

Hierbij nog een mooi fragment van de opnames uit de film.

Terug aan jou.............

 

http://youtu.be/lu5sXzKGDlc

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi Gene !!!

 

Ja soms zie ik ze vliegen , zelfs al is het niet in de lente. Als je in de Westhoek iemand hoort zeggen dat hij ze ziet vliegen betekent dit dat hij enorme honger heeft en vlug iets lekkers wil binnenspelen. :D

 

 

Crazy Sat: ik durf je niet te zeggen wat die uitdrukking hier in de Kempen betekent, maar een hint: kijk naar de naam van mijn kleurrijke buurgemeente ....  :P

Straks een nieuwe opdracht, moet effe weg. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik bij het opzoeken van vorige opdracht op een gegeven moment bij de film " The Longest Day" terecht kwam las ik volgende anekdote:

 Tijdens de opnames van de landing op Omaha Beach wilden de meeste figuranten niet in het water springen omdat ze bang waren dat dit te koud zou zijn. Acteur Robert Mitchum, die rol van generaal Norman Cota speelde, spoorde hen aan dit toch te doen door zelf als eerste in het water te springen. 

Gelukkig werden we dus door echte soldaten bevrijd, want met dat stelletje acteurs zaten we nu nog onder de Duitse vlag... ;) 

Maar genoeg geweld, hier komt een  wat vredelievender opdracht:

waar zijn we en welk bekend spul wordt hier al vanaf de jaren dertig gemaakt ? 

 

post-41082-0-08530100-1415803552_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we bij de Nestlé aan het snoepen zijn Gene  :D

 

En daar zetten we waarschijnlijk onze tanden in de Quality Street 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Quality_Street_(confectionery)

 

De locatie : http://goo.gl/maps/pp3hh

 

When John Mackintosh died his son Harold inherited the business and in 1936 he invented Quality Street, which is still manufactured in the same facility today.The name was inspired by a play of the same name by J. M. Barrie.

 

en Tinker Bell (Tink for short), is a fictional character from J. M. Barrie's 1904 play Peter Pan.

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Truus, heel knap gespeeld en alles correct.

De  naam " Nestlé" verpest een beetje de romantiek, ik hou het daarom liever bij de oorspronkelijke naam " Macintosh", wat later inderdaad door Nestlé werd overgenomen .

Ik had jullie al veel zoetigheid gestuurd via de hints, hier krijg je nu de volle doos: 

 

post-41082-0-74690200-1415830858.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

De  naam " Nestlé" verpest een beetje de romantiek

 

Helemaal mee eens hoor. Er gaat niets boven de charme van de Engelse kneuterigheid, Heerlijk, net als die goedgevulde trommel !  :D

 

Voor de volgende opdracht heb ik 3 locatie's. Op zich totaal verschillend van elkaar en een link hiertussen zou je niet snel verwachten. Maar je voelt 'm al aankomen natuurlijk, die is er dus wel ! Waar, en wat verbindt deze locatie's met elkaar ?

post-62319-0-44742900-1415867796.png

post-62319-0-19844500-1415867826.png

post-62319-0-90214700-1415867848.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen maandag was in Nederland de Nationale Herdenking van de vliegramp met vlucht MH17.
Nabestaanden lazen o.a. de namen van hun verloren dierbaren voor. Ook al heb ik het slechts via de radio kunnen volgen, indrukwekkend was het zeker. Heb m'n ogen dan ook niet droog kunnen houden. Deze dag zal net als de ramp zelf, zeker de geschiedenisboeken ingaan…

 

Ook deze 3 locatie's hebben een bepaalde historie, zij het wel, losstaand van elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...