Ga naar inhoud


Mutant HD2400/Opticum AX-Quadbox (E2 XBMC Receiver)


D_V

Aanbevolen berichten

Iemand hier misschien in het bezit van de Mut@nt HD 2400? Ik lees op diverse fora overwegend positieve ervaringen met deze box. Aangezien ik zelf een E2+XBMC box wil kopen met zowel satelliet als kabel tuner(s) er in, en de D-Cube box en Prismcube Ruby toch wat tegen lijken te vallen, en over de toekomstige Prismcube Jet nog weinig info te vinden is, lijkt deze box me wel wat.

 

Per november zou XBMC er volledig op moeten draaien. (xbmc-plugins werken nu al) De box kan 4 tuners kwijt en kost zo rond de 400 euro dacht ik. De Mut@nt is blijkbaar min of meer gericht op de Nederlandse markt terwijl de (bouwgelijke met iets ander uiterlijk) Opticum Quadbox meer op de Duitse markt gericht is. De Quadbox komt binnenkort uit.

 

De hardware schijnt hetzelfde te zijn als de ET10000.

 

54143386a0721-mutant-hd2400.jpg

 

 

 

Belangrijke kenmerken

- 4 Plug & Play-tuners
- Geschikt voor DVB-S2, DVB-C, DVB-C/T2
- Opera browser
- HbbTV
- HDMI 1.4-aansluiting
- HDMI IN (aansluiten van HDMI apparaten zoals gameconsoles)
- HD PIP
- Gigabit LAN verbinding
- Plug & Play support voor 2.5 "SATA harde schijf
- Grafisch VFD display

Technische specificaties
CPU: Mips (1.3GHz )
PERFORMANCE : Dual 3,000 DMIPS
NAND FLASH : 1GB
DDR : 2GB
LINUX KERNAL : Later then 3.11.x
TUNER : 4x P&P
ETERNET (RJ45 - 1 Gigabit )
HDMI OUTPUT : 1
HDMI INPUT : 1
TRANSCODING : HD Hardware
DISPLAY : Full dot matrix VFD
USB : 1 + 4
SMART CARD : 2
CI SLOT : 2
POWER : SMPS ( 75W )
S/PDIF : Optical
HDD : 2,5"
DIMENSION (WIDTH) : 380mm

 

 

De Opticum Quadbox -variant, die ik persoonlijk net iets mooier vind.

 

541433b3733a5-AX_Quadbox_HD_2400.jpg

 

Preview filmpje van de box met xbmc:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hardware is niet vergelijkbaar met ET10000.

Als iemand de hardware van ET10000 hetzelfde vindt als de Mutant/Opticum HD2400, dan zijn alle boxen hetzelfde.

Er zijn tevens al verschillende images beschikbaar voor de box zoals openatv, POD en Openpli.
 

XBMC/Kodi zou in november komen. Het is afwachten of dit iets is doordat het geen arm maar mipsel platform is.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hardware is niet vergelijkbaar met ET10000.

Als iemand de hardware van ET10000 hetzelfde vindt als de Mutant/Opticum HD2400, dan zijn alle boxen hetzelfde.

 

 

Ik zie dit beweerd worden op diverse sites, o.a. op http://linux-tv.com/two-4-tuner-receivers-xbmc-support-released/

 

 

 

Both seem to have the same hardware as the Xtrend ET10000.

 

Geen idee verder hoor. Heb beide boxen niet hier dus kan niet vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn persoonlijke opinie:

 

- De specs en looks zijn behoorlijk netjes

- De youtube video geeft mij een behoorlijk goede indruk van de performance van XBMC icm LiveTV

 

Maar..... Desondanks kan ik mij videos herinneren van de Prismcube en de D-Cube die ook redelijk goede LiveTV performance lieten zien en uiteindelijk bleek het gebruik IRL toch behoorlijk tegen te vallen zodra je gebruik ging maken van de "echte" XBMC features zoals het kijken van 1080p bronnen en het gebruik van clandestiene plugins zoals 1Channel, etc. Nu weet ik niet hoe de performance tegenwoordig is op de Prismcube en de D-Cube, maar mijn grootste issue met deze hardware was voornamelijk gerelateerd aan de specs waardoor het voor mij (eigenlijk) geen verrassing was dat XBMC niet optimaal presteerde. 

 

De specs lijkt met deze hardware toch een stuk beter te zijn waardoor ik verwacht dat de XBMC experience een stuk beter zal zijn en dan het bedrag van hoogstends 400 euro voor een quad-tuner configuratie incl. ondersteuning voor DVB-T/DVB-C is toch wel heel erg netjes.

 

Het is alleen jammer dat het zo lang heeft geduurd. Gezien de reviews van de eerdere generatie E2BMC ontvangers heb ik ondertussen mijn RPi maar vervangen voor een TBS MatrixTV ARM Mini-PC, deze voorzien van OpenElec en kijk ik via een op mijn netwerk aangesloten TBS MOI DVB-S2 dual-tuner en HDHomerun DVB-C dual-tuner probleemloos naar LiveTV en 1080p bronnen. Daarbij kan ik zonder problemen gebruik maken van de (eventuele clandestiene) plugins en door deze setup kan ik eigenlijk overal TV kijken (als ik dat zou willen).

aangepast door Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een interessante optie. Wat denk je dat je in totaal kwijt was ongeveer?

 

Al moet ik zeggen dat hier in huis eigenlijk 99% van de tijd alleen op de tv in de huiskamer wordt gekeken, heel af en toe in de slaapkamer, door m'n vrouw voornamelijk, en we hebben geen kinderen. Mochten we al ergens anders iets kijken, in de tuin ofzo, dan via de ipad met de Ziggo app. Dus voor ons komt eigenlijk alleen een STB in aanmerking. Maar dan wel graag dvb-c (ziggo) + dvb-s (gratis en feeds) + XBMC. 

 

Alleen door het verschijnen van de Dreambox 7080 ga je dan weer twijfelen. Laat staan dat er echt een Goliath verschijnt binnenkort.

:D

 

Al zit je dan weer met het XBMC verhaal natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd: Mijn configuratie is (uiteindelijk) niet veel goedkoper dan deze receivers.

 

Ik heb € 120,- betaald voor de TBS MatrixTV, € 100,- (tweedehands) voor de MOI en € 100,- (wederom tweedehands) voor de HDHomerun. En dan hebben moet er ook nog een Smargo bij voor mijn officiele Canal Digitaal kaartje; dus al met al komt het neer op € 350,-. 

 

Het scheelt dus niet veel in aanschaf, maar het is net allemaal wel even wat flexibeler,  beter te vervangen en/of uit te breiden. En tegenwoordig heb je al voor 40 euro een single-tuner voor DVB-S2 uitzendingen; dus je kan het zo duur maken als je zelf wil (zolang je maar rekening houdt met dat je tuner ondersteund wordt in OpenElec/Linux). Sommige onderdelen al bijna 2 jaar in mijn bezit en toevallig heb ik het kunnen combineren.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Hallo,

 

Ik wil graag meer informatie over de Mutant HD2400.

Ik zal graag willen weten wat jullie evaringen zijn met dit apparaat

 

En ik heb nog een paar vragen over dit apparaat.

 

1. is webstream mogelijk? Kan het apparaat overweg met RMTP / m3u etc. ?

2. Welke bestandssysteem gebruikt het interne hdd van dit apparaat? Als dit een Linux apparaat is dan zal de HDD bestandssysteem Ext 3 / Ext 4 zijn. Anders NTFS, als het NTFS is zal het helemaal mooi zijn natuurlijk.

3. Wat voor bestandnamen hebben opgenomen bestanden?? Ik vraag dit omdat ik zeker de opgenomen bestanden op me pc ga bewerken. Op mijn Gigablue HD800 Se is dit .ts

 

Tot zover me vragen , ik zal het erg fijn vinden als jullie me verder helpen.

 

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...