Ga naar inhoud


Volgorde 10/1 diseqc


HansVUS2

Aanbevolen berichten

Graag zou ik een reactie willen op mijn vraag:

 

Welke volgorde van satellieten moet ik aanhouden in een diseqc switch 10/1. Ik heb verschillende schotels op diverse satellieten staan.

Op de VU+Solo2 heb ik nu de diseqc 4/1 staan. Ik moet, zover ik nu begrepen heb, de tuner in expert modus zetten en de satellieten op volgorde van de diseqc 10/1 zetten. Of is er een andere volgorde?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Graag zou ik een reactie willen op mijn vraag:

 

Welke volgorde van satellieten moet ik aanhouden in een diseqc switch 10/1. Ik heb verschillende schotels op diverse satellieten staan.

Op de VU+Solo2 heb ik nu de diseqc 4/1 staan. Ik moet, zover ik nu begrepen heb, de tuner in expert modus zetten en de satellieten op volgorde van de diseqc 10/1 zetten. Of is er een andere volgorde?

De disecq instellingen op 1.1 zetten op jouw ontvanger.

De disecq switch aansluiten. En deze manier hoe je het aansluit, ook in jouw ontvanger zetten.

Dat is het hele verhaal.

Als je bijvoorbeeld op poort 1 astra 19.2 aansluit, dan ook jouw ontvanger instellen dat op poort 1 de astra 19.2 aangesloten zit.

 

Simpeler kan ik het nu niet vertellen. Gewoon logisch nadenken.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Paardengek,

 

Dank je voor je reactie. Kwam er niet uit, maar constateer nu dat de switch kapot moet zijn. Zet ik de 4/1 op de tuner werkt het!

Dat hoeft helemaal niet, denk eerder dat je de verkeerde instellingen gebruikt.

Bij uncommitted switch ( 10 / 1 ) moet je disecq 1.1 gebruiken in combinatie met input 1, 2, 3 etc ( t/m 16 ). ( behoord bij uncommitted swich ). Ook de schakelvolgorde kan belangrijk zijn ( uncommitted / committed / toneburst )

Bij committed swich ( is jouw 4 /1 ) kun je diseqc 1.0 (protocol) gebruiken ( kan ook met diseqc 1.1 (protocol)) in combinatie met diseqc A,B,C,D ( of 1 t/m 4 )

 

En ten alle tijde, zoals je de diseqc switch(en) ( committed of uncommitted of een combinatie van beidden ) aansluit, ook deze instellingen in jouw ontvanger zetten.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of heb je een 10/1 switch die ook met diseqc 1.2 aangestuurd kan worden, en staat de switch ook in die modus?

Dan moet je met motor-opdrachten gaan werken in je ontvanger.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of heb je een 10/1 switch die ook met diseqc 1.2 aangestuurd kan worden, en staat de switch ook in die modus?

Dan moet je met motor-opdrachten gaan werken in je ontvanger.

 

groet, A33

Dan lijkt me veel beter om 10/1 switch op diseqc 1.1 te zetten. Dat lijkt me veel beter en weet je zeker dat alles goed gaat werken.

Als je bijv jouw auto in de achteruit zet, en wilt gaan rijden, zeg je toch ook niet rij dan maar de hele tijd maar achteruit, maar je rijdt in ieder geval ??

 

Gewoon de juiste instelling in jouw ontvanger inzetten, zoals het aangesloten is op de diseqc switch.Er is niets moeilijks aan.

 

Wanneer je de astra 23,5 op bijv poort 3 aansluit op jouw 10/1 diseqc switch, dan ook jouw ontvanger wijs maken dat de astra 23,5 op poort 3 ( input 3, diseqc 1.1 modus ) aangesloten zit.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...