Ga naar inhoud


Home sharing OSCAM


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

Als ik op alle clients OSCam zou installeren. Hoe ga ik dan de home sharing instellen? Zie in diverse fora wel protocollen als Newcamd, Radegast en CCCam. Maar hoe kaarten lezen van Oscam server op de Oscam client is mij geheel onduidelijk... Iemand een voorbeeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oké, duidelijk. Ga dat eens proberen... Heb ik op die clients alleen dat bestand oscan.server nodig? Of moet ook oscan.config e.d. Daar nog bij? Dat is me niet geheel duidelijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist bestand aangepast. CCCam cluent regels verwijderd. Vervangen aan de hand van je voorbeeld. Op zich komt de verbinding tot stand en verschijnt ook beeld. Na een minuut bevriest het beeld. Geen blokvorming, gewoon stilstaand beeld. Na een seconde of 10 komt hij weer "los" en dat herhaalt zich. Is er nog een instelling noodzakelijk? Heb de poort op 12002 gezet om de nog aanwezige CCCam 2.2.1 op de clients niet in de weg te zitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alleen het bestand oscam.server nu op alle clients staan. Uiteraard allen met een eigen user en password en eigen IP. Werkt op zich maar het probleem van regelmatige freezes blijft.

 

Extra: zonder oscam.dvbpiau zal op de eerste client waar ook een kaart inzit geen update meet plaatsvinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de client heb ik ook nog

in oscam.conf:

[dvbapi]
enabled                       = 1
au                            = 1
user                          = local-DVB-API
boxtype                       = dreambox
 
verder in de oscam.user
[account]
user                          = local-DVB-API
au                            = 1
group                         = 1
 
Misschien dat de webif een beetje helpt?
aangepast door martjeB

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MartjeB

 

Configuratie voor de eerste client aangepast zodat hij voor de Canal Digitaal zenders de kaart in de interne reader gebruikt. Voor de TVV zenders gebruikt hij de lokale share van beneden. Ga er zo vanuit dat ook de kaart in de client automatisch wordt geüpdate. Zie bijgevoegd screenshot

post-31054-0-54428300-1417950884_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha,

 

Om dat aan te tonen zou je de lokale kaart van de 2e box beschikbaar kunnen maken voor de 3e (en 1e) box.

En dan zodanig dat als je de 2e box nooit gebruikt de 3e box toch de updates voor de kaart in de 2e box verzorgt.

 

En misschien nog iets met voorkeuren, zodat je de kaarten een beetje gelijkmatig belast, of juist eerst die oude kaart aanspreekt.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou kunnen, maar de eerste kaart heeft een volledig abo (is mijn enige luxe). De tweede kaart heeft alleen EntertainmentHD+Filmnet. Met de huidige share heeft de slaapkamer dus ook het volledige pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...