Ga naar inhoud


Home sharing OSCAM


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten


Vanmiddag de ontvanger op de slaapkamer langdurig aangehad. Geen enkele freeze waargenomen. Als extra "load" test ook de ontvanger beneden en de XP1000 tegelijkertijd aangehad. Geen enkel probleem.

post-31054-0-58735200-1418751704_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je plaatje niet helemaal.

 

Ik dacht dat dit de 8000 was met 2 kaarten.

Heb je dan alsnog 2 proxies naar de 2 andere boxen?

 

En waarom heb je geen 3 clients (incl dvbapi)?

 

Dat het echt goed werkt zie je pas als je meerdere boxen tegelijkertijd meerdere dingen laat opnemen.

Dan zie je in je logging bijv. 8 verschillende zenders afkomstig van 2 kaarten.

Nu zie je enkel fim1, dat is wat karig. ;)

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit zijn de 3 clients.... Die hebben allemaal ook dvbapi... Die 'proxies" zijn volgens mij de verbindingen die ik met het cs378 protocol maak. Deze verschijnen alleen als de client boxen aanstaan.. Meer kan ik er niet van maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de onderstaande extra regels doen (ook) wonderen bij een CDS-kaartreader;  :cool:  ;)  ;)

ecmwhitelist             = 0100@00006A:64
ident                         = 0100:000000,00006A
chid                          = 0100:005C00

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toppers

Voor CDS had ik deze al ingesteld. Is hetzelfde als voor TVV maar dan 6C i.p.v. 6A. Bij CDS had ik echter geen probleem met freezes.. Alleen bij TVV. Klaarblijkelijk sturen zij Viaccess EMM's door die mijn reader config (uiteraard) niet honoreert. Wellicht dat CDS dat binnenkort ook gaat doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@martjeB

Opnemen gebeurt eigenlijk alleen op de DM8000 beneden (de server). De DM800SE en XP1000 zijn slaapkamer/logeerkamer doosjes en dienen eigenlijk alleen voor TV kijken. Het beroemde "even zappen" voor het slapen gaan. De DM800SE heeft wel een HDD ingebouwd en hiervoor wordt de eigen 2de kaart gebruikt van CDS. Alleen als we een TVV kanaal zouden willen opnemen wordt de kaart beneden aangesproken. Stel: beneden TVV zender kijken/opnemen, boven TVV kijken/opnemen is 4 streams. Zou dus net moeten werken. De XP1000 heeft alleen een CDS kanaallijst..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet ik toch eens kijken waar dat aan ligt... Buiten de readers van mijn DM8000 is er niets anders gedefinieerd. De server zou niet moeten kijken naar de clients (is ook nergens voor nodig), de clients hoeven alleen te verbinden met de server....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb het gezien :) Heb uit Oscam onwetendheid inderdaad de DM800SE en XP1000 ook als reader aangemaakt (verward met de accounts). Heb ze verwijderd en Oscam opnieuew gestart.. Nu zijn ze weg. Alleen nog de dvbapiau, root en de twee echte readers voor de kaarten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...