Spring naar bijdragen
Gast rognvaldr

Twee 4/1 DiSEqC schakelaars + Coaxial 12V switch?

Aanbevolen berichten

Gast

Vraagje van een relatieve newbe:

Twee 4/1 DiSEqC schakelaars + een Coaxial 12V switch, is dat the way to go om de signalen van 8 satelietposities te kunnen ontvangen?

Rogn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Thanx!

8 LNB'S OF monoblocks? ..dus als ik 8 monoblocks op die manier gebruik kan ik 16 satelietposities binnenhalen? (theoretisch gesproken, uiteraard)

Rogn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een monoblock is alleen effektief voor 2 satellieten die 6gr uiteen staan , heb je al eens gekeken hoe je dat zou moeten uitvoeren .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met al die schotels en losse lnb's of monoblocs en switchen ben je beter af met één GOEDE draaibare opstelling denk ik...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Gerdy , och als de buurt/gemeente/huisbaas en echtgenote er geen probleem mee heeft , zijn een paar vaste posities en een draaibare wel handig .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bekijk het ook prijsmatig! Tel alles samen en je hebt een pracht van een draaibare (tenware het de bedoeling is om met meerdere ontvangers onafhankelijk van elkaar te werken).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Heren!

Ik typte dan ook: 'theoretisch'. Ik ben nog redelijk vers in de materie en probeer het concept en de praktijk van het samenvoegen van de signalen van meerdere sat-posities te begrijpen.

Rogn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Ik bekijk het juist prijsmatig. Een shotelmotor kan vrij prijzig zijn als je kwaliteit wilt, en als je af en toe eens een lnb erbij kan kopen is dat uiteindelijk per saldso wel duurder, maar de uitgaaf voor een lnb 'voel' je niet zo.

Ik heb een 85cm Technisat (Astra & Kopernicus), een 100cm Gibertini is in bestelling, en een 60cm naamloos dingetje (Hotbird). Een Toroidal 90 staat te koop in de desbetreffende rubriek.

Wat betreft de schotelmotor, ik lees nogal wat berichten over problemen met het uitrichten... Daar pas ik dan maar voor. Ik heb ervaring met de aanschaf van een duur ding (Toroidal) om er later achter te komen dat ik het om praktische redenen niet kan gebruiken en er mee moet leuren om het weer kwijt te raken.

Rogn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites