Ga naar inhoud


Twee 4/1 DiSEqC schakelaars + Coaxial 12V switch?


Gast rognvaldr

Aanbevolen berichten

Vraagje van een relatieve newbe:

 

Twee 4/1 DiSEqC schakelaars + een Coaxial 12V switch, is dat the way to go om de signalen van 8 satelietposities te kunnen ontvangen?

 

Rogn

Link naar reactie
Delen op andere sites


Yep ! Moet je wel 8 LNB's hebben of monoblock(s)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx!

 

8 LNB'S OF monoblocks? ..dus als ik 8 monoblocks op die manier gebruik kan ik 16 satelietposities binnenhalen? (theoretisch gesproken, uiteraard)

 

Rogn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een monoblock is alleen effektief voor 2 satellieten die 6gr uiteen staan , heb je al eens gekeken hoe je dat zou moeten uitvoeren .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Gerdy , och als de buurt/gemeente/huisbaas en echtgenote er geen probleem mee heeft , zijn een paar vaste posities en een draaibare wel handig .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren!

 

Ik typte dan ook: 'theoretisch'. Ik ben nog redelijk vers in de materie en probeer het concept en de praktijk van het samenvoegen van de signalen van meerdere sat-posities te begrijpen.

 

Rogn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bekijk het juist prijsmatig. Een shotelmotor kan vrij prijzig zijn als je kwaliteit wilt, en als je af en toe eens een lnb erbij kan kopen is dat uiteindelijk per saldso wel duurder, maar de uitgaaf voor een lnb 'voel' je niet zo.

 

Ik heb een 85cm Technisat (Astra & Kopernicus), een 100cm Gibertini is in bestelling, en een 60cm naamloos dingetje (Hotbird). Een Toroidal 90 staat te koop in de desbetreffende rubriek.

 

Wat betreft de schotelmotor, ik lees nogal wat berichten over problemen met het uitrichten... Daar pas ik dan maar voor. Ik heb ervaring met de aanschaf van een duur ding (Toroidal) om er later achter te komen dat ik het om praktische redenen niet kan gebruiken en er mee moet leuren om het weer kwijt te raken.

 

Rogn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...