Ga naar inhoud


Schotel laten plaatsen


makila

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een nieuwe woning gekocht. Hoe weet ik of een schotel van TV Vlaanderen geplaatst kan worden? 

 

Moet er daarvoor geen Belgacom telefoonkabel liggen?

Ik bedoel, de vorige (tot nu toe nog huidige) eigenaars hebben telenet.

 

Ik wil niet voorhebben dat ik voor xxx eurokes een volledig schotelpakket laat leveren, dat een paar dagen later er een installateur langskomt en dan doodleuk zegt: Oei! Er is nog geen kabel aanwezig, dat is dan 4000 eurokes om die kabel te trekken !

aangepast door makila
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

een installatie van tvv kan je overal plaatsen in belgie 

1. vrij zicht 

2.je hebt daar geen scarlet (belgacom)  voor nodig 

3.dit heb je alleen maar nodig voor vaste telefoon,internet en scarlet (belgacom) TV

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor Tvv canaldigital telesat  enz heb je geen scarlet (belgacom) nodig 

alleen maar een juiste ontvanger met modulle of langs ca sleuf 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt enkel coax kabel nodig vanaf je schotel tot aan je ontvanger binnen, er hoeft dus niets in de straat gereed liggen om van satelliet ontvangst te junnen genieten.

 

Of er een schotel kan geplaatst worden hangt af van de ligging in verband met eventuele obstakels, echter meestal is dat goed.

 

http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Installatiehandleiding_TV_VLAANDEREN.pdf

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar natuurlijk is het toch wel handig achteraf dat die kabel er toch ligt in je nieuwe woning voor internet enz

we hebben maar 2 soorten 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt enkel coax kabel nodig vanaf je schotel tot aan je ontvanger binnen, ..

 

Trouwens hoeveel kost de installatie van TV-Vlaanderen? Er staan daar nergens geen prijzen van, op de website. Er worden enkel kosten getoond voor het leveren van het ganse pakket + huur / aankoop pakket + abonnementsprijs.

 

Nog een andere vraag. Wat is het beste? Om het ganse pakket te huren of te kopen? Wat is het voordeel/nadeel van huren/kopen?

aangepast door makila
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou een TVV kaart alleen kopen en een linux ontvanger

en schotel met duo lnb of motor

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zelf de schotel niet kan installeren, ga je best langs in een satellietspeciaalzaak in je buurt.

 

Om internet en telefonie via Tv Vlaanderen, Scarlet, EDPnet, Proximus of Dommel te verkrijgen moet er een Belgacom/Proximus aansluitpunt in de woning aanwezig zijn. De kabel en het aansluitpunt worden aangelegd door Proximus, zonder abonnementsverplichting kost dit 90 euro eenmalig.

Wanneer je een abonnement neemt is dit vaak gratis, maar je moet dan duidelijk aangeven bij de bestelling dat er nog een aansluitpunt moet geplaatst worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Makila, ik zou ook voor een linuxontvanger gaan, vraag is of je zelf wat kan met computers, dit om bijvoorbeeld hier op het forum wat wijzer te worden van het hoe en wat om software in die ontvanger te laden.

Wat de schotel betreft wordt er verondersteld (door TV vl.) dat je die zelf plaatst.

Nu hoeft dat geen probleem te zijn, vele mensen van dit forum zullen niet te beroerd zijn om je daarbij te helpen, moest ik in je buurt wonen al zeker geen probleem.

Zie je er tegenop om kennis op te doen voor een linuxontvanger zou ik dan toch voor een box van henzelf kiezen, dan hoef je niemand lastig te vallen.

geholpen worden is leuk, iemand anders kunnen helpen leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zelf de schotel niet kan installeren, ga je best langs in een satellietspeciaalzaak in je buurt.

 

En hoeveel kost dat? Ik veronderstel dat men niet gratis langskomt om alles te installeren? Of kan ik gewoon zo'n zaak binnenstappen, daar TV-Vlaanderen kopen en die zaak doet dan de rest ??? 

 

PS. Ik ga in Itegem wonen ..

aangepast door makila
Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan het in zo een zaak eens vragen 

wat het volledig gaat kosten met plaatsing enz

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij de coax kan leggen, wil ik de schotel wel uitrichten. Itegem is naast de deur.

 

Goede kabel gebruiken en goede connectoren. Een aantal types kan ik op de kabel persen. Is altijd beter dan geschroefd.

 

Ga ook voor een iets grotere schotel als het kan. Dan heb je iets meer reserve als het regent of sneeuwt.

aangepast door buckfastbeekeeper

Dreambox DM8000 HD PVR 1GB DVB-T tuner DVD-player

SAB 17/8 multiswitch

Inverto IDLB-QUTL24-MULTI-OPP LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...