Ga naar inhoud


zenders en satellieten kwijt na fabrieks reset


ras

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik ben nieuw en heb dus een probleem.

Gister een reset fabrieksinstellingen gedaan op mijn dreambox

Het is een 800hd en draait op enigma volgens mij?

Als is naar dreambox informatie ga,geeft die al bij tuners aan TUNER A:Alps BSBE(DVB-S2)

Als ik op een zender druk geeft die: Cotoleer Tuner configuratie , echter als ik bij de menu hiervan kom zie

ik alleen Hotbird staan en kan de de Poorten A,B,C,D niet zoeken,krijg bij alle Hotbird of niets aangesloten te zien.

 

Iemand een idee?

 

Mijn dank is groot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


"Twijfel?? Waaraan??"

 

Dat je de dreambox al jaren hebt.

 

 

Je zal bij een satelliet aan moeten geven welke LNB dit is en op welke diseqc poort die hangt. Als je in de instellingen op Hotbird staat en je gaat met de pijltjes naar links of rechts dan verschijnt er een andere satelliet.

 

Wat voor een opstelling heb je?

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je bij het instellen, nadat je de fabrieksinstellingen hebt gekozen, iets mis is gegaan.

Je hebt toen alles opnieuw moeten kiezen zoals taal, netwerk ed. Bij de tunerconfiguratie heb je waarschijnlijk een verkeerde keus gemaakt.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fabrieksreset doen. Daarna de wizard doorlopen.. Bij Tuner kies je voor 'eenvoudig'. Bij DisecQ kiest je A/B/C/D. Dan bij iedere poort de gewenste satelliet lkiezen conform je LNB opstelling. Op die manier kun je weer je zenders gaan zoeken.. Uiteraard ook een softcam installeren om je kaart te kunnen lezen..

 

Overigens is de melding afstemming mislukt vask een voorbode van een zwakke voeding, of een defecte tuner. Zijn lastige problemen.. Je moet een heleboel mogelijke oorzaken gaan uitsluiten..

A: bestond de zender wel waarop je de melding kreeg (zenderparameters veranderen regelmatig). M.a.w. Is je zenderlijst wel actueel.

B: doet het probleem zich voor op één satelliet? In dat geval kan de LNB defect zijn. Controlerr de kabels en connectoren van die LNB en de switch..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...