Ga naar inhoud


satelliet (turksat) kabel direct aansluiten op de tv


ozcan
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

ik heb onlangs een sony 48w605b gekocht en ben het een en ander direct op tv aan het aansluiten.

 

Nu heeft deze tv ook een dvb-s, en zou mijn kabel die van de satelliet komt willen aansluiten op tv zonder deze eerst te verbinden met een satelliet ontvanger.

 

Eenmaal aangesloten op de tv, gebeurd er niets. zo frustrerend dit, kan er ook nergens informatie over vinden.

 

Weet iemand of dit uberhaupt wel mogelijk is? zo ja, wat moet ik doen om het te laten werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb onlangs een sony 48w605b gekocht en ben het een en ander direct op tv aan het aansluiten.

 

Nu heeft deze tv ook een dvb-s, en zou mijn kabel die van de satelliet komt willen aansluiten op tv zonder deze eerst te verbinden met een satelliet ontvanger.

 

Eenmaal aangesloten op de tv, gebeurd er niets. zo frustrerend dit, kan er ook nergens informatie over vinden.

 

Weet iemand of dit uberhaupt wel mogelijk is? zo ja, wat moet ik doen om het te laten werken.

 

 

Merhaba Özcan,

 

Ik ken deze TV niet, is hij nieuw?.

Dan zou er ook DVB-S2 op moeten zitten.

Hier een zenderlijst van Tüksat:  http://www.flysat.com/turksat42.php en

Eutelsat 7:  http://www.flysat.com/e7east.php

 

Ik ken je schotelinstallatie niet, maar als je een switch gebruikt, de kabel van desbetreffende LNB direct

op de TV aansluiten.

Dit geldt ook als je bijv. Astra schotel(s) hebt.

Nu moet je via de TV eerst in het menu kijken waar je DVB-S/MPEG 2 of DVB-S2 vindt en dan kanalen laten zoeken.

 

Dit moet je doen, omdat de TV een eigen tuner heeft, die losstaat van je sat. ontvanger.

 

Selam, Emekli.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

ik heb onlangs

 

Weet iemand of dit uberhaupt wel mogelijk is? zo ja, wat moet ik doen om het te laten werken.

tuurlijk maar je eigen handleiding / user Manual lezen is ook een voorwaarde

 

- had u hem al aangesloten en per setup ingesteld, kijkt ie wellicht enkel naar de CAI daar u DVB-C heeft ingesteld op de tuner

- wilt u hem nu op DVB-S2 instellen, zult u opnieuw de fabrieks setup moeten uitvoeren.

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie reacties, heb nadat ik de kabel heb aangesloten toch maar de fabrieksinstellingen herstelt om het zo nogmaals in te stellen. achteraf heb ik toch ontdekt dat de instellingen voor de satelliet verbinding verborgen zat in de het mapje van digitale verbindingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...