Ga naar inhoud


LG tv, geen fastscan, zenders door elkaar en ontbreken.


taxileon

Aanbevolen berichten

Goedendag mensen

 

Ik weet niet of dit de juiste plek is maar heb een probleem.

Nieuwe tv gekocht met ci module....ja meneer deze is cd gecertificeerd.

Ik heb hier al verschillende topics gelezen maar kom er niet uit.

Ik heb een lg47lb652v en alles beetje gedaan volgens de beschrijving.

Ik heb nu alle zender door elkaar en vele zijn gecodeerd.

Kan iemand me vertellen hoe het nu moet...ben ten einde raad

 

Allereerst is het uiteraard van belang om vast te stellen of je alle zenders uit je Canal Digitaal pakket wel gedecodeerd krijgt. Hiervoor kun je wellicht het best eerst de door CD gebruikte transponders handmatig inscannen. Let er daarbij wel op dat er gelijknamige zenders bestaan die niet in het Nederlandse maar in het Tsjechische pakket zitten.

 

Als dat verhaal allemaal klopt en je dus alle zenders waarvoor je betaalt op je scherm te zien krijgt dan zou ik van dit "manco" je voordeel maken. Immers, wat ook je smaak is, je zult zeker lang niet alle zenders die je ontvangen kunt met regelmaat willen bekijken. Sterker nog, er zullen er vast wel zenders tussen zitten waar je nooit naar kijkt.

 

Het is wat extra werk, maar als je met gebruikmaking van bijvoorbeeld Lyngsat.com heel gericht die transponders inscant waarop zenders zitten die je daadwerkelijk wilt zien en dan ook nog zoveel mogelijk in de volgorde van belangrijkheid dan loont zich zo'n investering. Ik was vandaag nog bij een van onze dochters op bezoek waarvoor de (kabel-) provider al wel even het zenderaanbod op een rijtje gezet doorgeeft. Wij schoten behoorlijk in de lach toen we in die lijst de vreemdste flutzenders tamelijk bovenaan zagen staan en dat Duitsland 1, 2 en 3 ergens rond plaats 45 stonden en dan nog onderbroken werden door een paar commerciële netten.

 

Voor hen was het geen probleem omdat onze kinderen zoals zoveel van hun leeftijdsgenoten alleen nog maar Engels naar behoren beheersen, maar voor mensen van onze generatie is zoiets uitermate vreemd omdat ARD, ZDF en WDR na NPO1, 2 en 3 zo'n beetje tot onze core business behoren. Misschien geldt iets vergelijkbaars maar met andere zenders voor jou ook wel, en dan heb je er alleen maar baat bij dat je alles geheel en al naar eigen wens kunt opstellen. Maak van de nood een deugd, zo'n LG is op zich een goed toestel dat zijn geld dubbel en dik waard is vergeleken met andere merken.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allereerst is het uiteraard van belang om vast te stellen of je alle zenders uit je Canal Digitaal pakket wel gedecodeerd krijgt. Hiervoor kun je wellicht het best eerst de door CD gebruikte transponders handmatig inscannen. Let er daarbij wel op dat er gelijknamige zenders bestaan die niet in het Nederlandse maar in het Tsjechische pakket zitten.

 

Als dat verhaal allemaal klopt en je dus alle zenders waarvoor je betaalt op je scherm te zien krijgt dan zou ik van dit "manco" je voordeel maken. Immers, wat ook je smaak is, je zult zeker lang niet alle zenders die je ontvangen kunt met regelmaat willen bekijken. Sterker nog, er zullen er vast wel zenders tussen zitten waar je nooit naar kijkt.

 

Het is wat extra werk, maar als je met gebruikmaking van bijvoorbeeld Lyngsat.com heel gericht die transponders inscant waarop zenders zitten die je daadwerkelijk wilt zien en dan ook nog zoveel mogelijk in de volgorde van belangrijkheid dan loont zich zo'n investering. Ik was vandaag nog bij een van onze dochters op bezoek waarvoor de (kabel-) provider al wel even het zenderaanbod op een rijtje gezet doorgeeft. Wij schoten behoorlijk in de lach toen we in die lijst de vreemdste flutzenders tamelijk bovenaan zagen staan en dat Duitsland 1, 2 en 3 ergens rond plaats 45 stonden en dan nog onderbroken werden door een paar commerciële netten.

 

Voor hen was het geen probleem omdat onze kinderen zoals zoveel van hun leeftijdsgenoten alleen nog maar Engels naar behoren beheersen, maar voor mensen van onze generatie is zoiets uitermate vreemd omdat ARD, ZDF en WDR na NPO1, 2 en 3 zo'n beetje tot onze core business behoren. Misschien geldt iets vergelijkbaars maar met andere zenders voor jou ook wel, en dan heb je er alleen maar baat bij dat je alles geheel en al naar eigen wens kunt opstellen. Maak van de nood een deugd, zo'n LG is op zich een goed toestel dat zijn geld dubbel en dik waard is vergeleken met andere merken.

Ik het ben daar mee eens, heb mij deze LG tv aankoop nog niet beklaagd. Naar harte lust inladen of verwijderen of lijst aanpassen, natuurlijk moet je wel de fora op de voet volgen om op de hoogte te blijven, maar de Vrije Fries zorgt daar op tijd en stond wel voor (soms vlugger dan bvb Kingofsat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik het ben daar mee eens, heb mij deze LG tv aankoop nog niet beklaagd. Naar harte lust inladen of verwijderen of lijst aanpassen, natuurlijk moet je wel de fora op de voet volgen om op de hoogte te blijven, maar de Vrije Fries zorgt daar op tijd en stond wel voor (soms vlugger dan bvb Kingofsat)

 

Daar heb ik in het verleden ook heel veel tijd ingestopt. En om heel eerlijk te zijn, vaak nog wel. maar als ik heel eerlijk met mezelf ben dan gaat het doorgaans voor 95% om zenders die ik met boekhouders-precisie accuraat in het geheugen wil hebben maar waarnaar ik absoluut nooit en te nimmer kijk.

 

Zo heb ik absoluut niets tegen onze Arabisch sprekende landgenoten maar vind ik bij het zappen nagenoeg nooit ook maar één enkel programma dat me voldoende boeit om ernaar te blijven kijken. Zelfs de Engelstalige films met Arabische ondertitels zijn doorgaans zo saai en gedateerd dat het me niet lukt er interesse in te hebben. Vanzelfsprekend geldt dat ook voor alle koopzenders en godsdienstzenders. Daarbij komt dat sport en MTV-achtige muziek me geen lor interesseert dus dan heb je al een aardig stukje kaalslag in de ellenlange zenderlijsten. Geldt uiteraard ook voor uitzendingen in Spaans, Pools, enz. enz. die ik niet kan verstaan.

 

Als je je bij het opslaan van zenders eerst echt afvraagt "ga ik hier nu echt ooit naar zitten kijken?" dan zul je zien dat het restant echt wel beheersbaar blijft :-)

 

Overigens, eh, zijn er dan ook nog ergens gevangen zittende Friezen? En zo ja, wat hebben die dan uitgevreten?

Ik heb die naam wel eens langs zien fietsen maar wist niet dat hij een eigen site met gemonitorde zenderveranderingen had. Ik ga voor snelheid altijd naar Flysat en voor betrouwbaarheid naar Lyngsat.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien even nog dit, ik had het over het gebruik van mijn LG tv en de manier van zenders inladen en een lijst maken, maar niet over welke zenders dan ook, iedereen heeft zijn voorkeuren en dat respecteer ik. In verband met de Vrije Fries vind ik persoonlijk dat hij op dit forum en ook op andere, heel dikwijls kort op de bal speelt met degelijke frequentie informatie. waar hij zijn informatie haalt doet er niet toe, zij is topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...