Ga naar inhoud


Sab Unix Triple, hoe de zenderlijst aanpassen?


Gast Dingo

Aanbevolen berichten

Ontvanger: Sab Unix Triple

Software: Enigma2 open pli en Spark versie 1.2.73

Smartcard TV Vlaanderen basic light

 

Hallo,

Wegens aanhoudende problemen met mijn Sab Unix Triple, grijs scherm bij zappen van vrij te ontvangen zenders naar gecodeerde zender. Krijg dan de volgende melding:"Gecodeerd of werkt niet"

Ik heb reeds drie maal een andere Spark software versie geplaatst en probleem is er niet mee opgelost.

Probleem kan zeker niet aan schotel of lnb liggen want het signaal is uitstekend: L 78 en Q 85. Wanneer ik de schotel aan de het tv toestel leg (beschikt over 2 tuners dvbc/t en s-s2) gaat alles uitstekend,wat volgens mij bewijst dat het probleem niet aan de schotel ligt.

Wanneer we de Sab Tripel volledig uitschakelen met de aan/uit knop achteraan het toestel en terug laten opstarten werkt alles terug normaal tot we terug zappen van FTA naar één of canvas of npo 1,2,3.

Verleden week overgeschakeld naar Enigma2 software en tot nu toe geen problemen gehad en bij terugschakelen naar Spark terug dezelfde problemen.

Daardoor heb ik besloten om met Enigma2 verder te gaan, alleen jammer dat de zenderlijst niet kan aangepast worden naar onze behoefte. Zelfs bij favorieten zoals TVV lijst staan veel te veel kanalen die we niet kunnen ontvangen en zou deze graag kunnen uit die lijst wissen, maar ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen. Op dit gebied is Spark veel gebruiksvriendelijker en kan men een kanalenlijst maken zonder al die onnodige zenders welke we met ons abo van tvv toch niet kunnen ontvangen.

 

Mijn vraag is eigenlijk: is er een mogelijkheid om in Enigma2 een apparte zenderlijst te maken zodat we met meer gemak kunnen zappen tussen Belgische/Nederlandse en Duitse kanalen zonder te moeten scrollen in een ellenlange lijst met providers of satellieten?

 

Wie kan mij helpen?

Groet,

Dingo

aangepast door Michel
Onduidelijke onderwerptitel, verkeerde forum!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ontvanger: Sab Unix Triple

Software: Enigma2 open pli en Spark versie 1.2.73

Smartcard TV Vlaanderen basic light

 

Hallo,

Wegens aanhoudende problemen met mijn Sab Unix Triple, grijs scherm bij zappen van vrij te ontvangen zenders naar gecodeerde zender. Krijg dan de volgende melding:"Gecodeerd of werkt niet"

Ik heb reeds drie maal een andere Spark software versie geplaatst en probleem is er niet mee opgelost.

Probleem kan zeker niet aan schotel of lnb liggen want het signaal is uitstekend: L 78 en Q 85. Wanneer ik de schotel aan de het tv toestel leg (beschikt over 2 tuners dvbc/t en s-s2) gaat alles uitstekend,wat volgens mij bewijst dat het probleem niet aan de schotel ligt.

Wanneer we de Sab Tripel volledig uitschakelen met de aan/uit knop achteraan het toestel en terug laten opstarten werkt alles terug normaal tot we terug zappen van FTA naar één of canvas of npo 1,2,3.

Verleden week overgeschakeld naar Enigma2 software en tot nu toe geen problemen gehad en bij terugschakelen naar Spark terug dezelfde problemen.

Daardoor heb ik besloten om met Enigma2 verder te gaan, alleen jammer dat de zenderlijst niet kan aangepast worden naar onze behoefte. Zelfs bij favorieten zoals TVV lijst staan veel te veel kanalen die we niet kunnen ontvangen en zou deze graag kunnen uit die lijst wissen, maar ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen. Op dit gebied is Spark veel gebruiksvriendelijker en kan men een kanalenlijst maken zonder al die onnodige zenders welke we met ons abo van tvv toch niet kunnen ontvangen.

 

Mijn vraag is eigenlijk: is er een mogelijkheid om in Enigma2 een apparte zenderlijst te maken zodat we met meer gemak kunnen zappen tussen Belgische/Nederlandse en Duitse kanalen zonder te moeten scrollen in een ellenlange lijst met providers of satellieten?

 

Wie kan mij helpen?

Groet,

Dingo

 

Probeer eens VTi v8.0.0, als dat kan en, een zaplijst, met eventueel diverse boeketten, zoals docu, muziek, nieuws en sport,

maak je heel eenvoudig met het programma Dream Box.

Met laatste kan je alles op PC/laptop bewerken en weer terug sturen naar je ontvanger.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens VTi v8.0.0, als dat kan en, een zaplijst, met eventueel diverse boeketten, zoals docu, muziek, nieuws en sport,

maak je heel eenvoudig met het programma Dream Box.

Met laatste kan je alles op PC/laptop bewerken en weer terug sturen naar je ontvanger.

Hallo Emekli,

 

Wanneer ik dit op mijn Sab Unix Triple zet, zal mijn Enigma2 software dan verdwenen zijn en overschreven door VTiv8.0.0, of is dat een toevoeging aan de bestaande software? Kan ik deze zaplijst ook via USB stick op de ontvanger plaatsen?

Alvast bedankt voor de snelle reactie,

Groeten,

Dingo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo RowanF1,

Vooreerst hartelijk dank voor het doorsturen van de info en heb het
opgevolgd.  Alles is goed verlopen volgens de aangegeven stappen. Mijn pc
is voor het ogenblik de nieuwe aangepaste zenderlijst aan het doorsturen
naar de ontvanger. hij is nu reeds vijf uur aan het doorsturen en nog
altijd draait het cirkeltje, wat wil zeggen dat hij nog steeds bezig is en
ik zie nergens een aanduiding hoe ver het overzetten is gevorderd. Mag ik
dat onderbreken of is alles normaal?
Groeten en beste dank,
Dingo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

onderbreek het maar.

Dit moet op een minuutje gebeurd zijn.

 

Je kan het nog eens proberen.

 

Heb je eerst een verbindingstest gedaan in dreamboxedit?

 

Het kan ook zijn dat je pc geen terug melding krijgt van je box, maar dat de zenderlijst er wel al inzit.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

onderbreek het maar.

Dit moet op een minuutje gebeurd zijn.

 

Je kan het nog eens proberen.

 

Heb je eerst een verbindingstest gedaan in dreamboxedit?

 

mvg

Hallo Jeevanhoof,

 

Ik heb wel degelijk een verbindingstest gedaan met succes en heb ook de zenderlijst van mijn toestel naar de pc kunnen sturen. Vervolgens heb ik mijn lijst aangepast volgens mijn voorkeur, dan opgeslagen envervolgens terug naar de ontvanger gestuurt en is tot nu toe nog steeds bezig.

Heb ik iets verkeerd gedaan?

Groeten,

Dingo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik was mijn bericht nog aan het aanpassen als je antwoordde :)

 

het kan zijn dat de lijst wel degelijk naar je box gestuurd is, maar dat het programma geen terug melding krijgt.

 

Anders moet je het nog eens proberen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de juiste enigma versie geselecteerd? Options en dan onderaan in het window? Misschien word je lijst naar een map gestuurd die niet bestaat

Hallo caveman,

 

Ik heb mijn instellingen gewijzigd en heb gekozen voor satelliet ontvanger in plaats van Enigma2 instellingen. De vakjes zijn nu ingevuld precies zoals op het voorbeeld van de handleiding Dreamboxedit.

Het lukt me nog niet om mijn lijst door te sturen naar de Sab Unix Triple.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

 

Hoera, het is me uiteindelijk dank zij jullie gewaardeerde hulp gelukt om een aangepaste zenderlijst aan te maken met Dreamboxedit.

Ik had inderdaad mijn lijst naar een verkeerde map gestuurd. Het overplaatsen van de lijst naar mijn ontvanger heeft maar een paar minuten geduurd.

Ik bedank iedereen die op mijn vraag gereageerd hebben, want alleen zou ik er niet uitgekomen zijn. Ik heb nu heel wat ervaring opgedaan en begrijp nu tenminste hoe alles een beetje werkt.

Met vriendelijke groeten,

Dingo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...