Ga naar inhoud


sat m801 scannen hangt op 2%


Gunther79
Ga naar oplossing Opgelost door Johan45,

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

In december heb ik een tvv installatie met duo lnb en sat m801 gekocht. Deze is voor in Frankrijk (Allier 03) en vandaag eindelijk op locatie én tijd gehad om er iets mee te doen.

 

Richten had ik al eerder gedaan, signaal niveau en kwaliteit zitten allebei op 76% en 79%.

 

Zodra ik zenders wil scannen start deze om vervolgens op 2% te blijven hangen. Na een paar minuten is het geen zenders gevonden.

 

Wat zie ik over het hoofd?

 

Nog wat gegevens:

Azimuth op 152°

Elev op 30°

Duo lnb is een quad model, de 23,5 staat op het center, de 19,2 ongeveer 11° lager. Type is canp-duo m2qd4p0.

Schotel is tvv standaard van 64 cm.

 

Gr. Günther

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Met verouderde firmware (decoder zo uit de doos) moet de M7 sat801 toch de lijst via 19.2 laden.

De meest voor de hand liggende conclusie is dat er geen ontvangst is op de 19.2

 

Omdat de vraag decoder gerelateerd is verplaats ik de vraag naar het Philips/Pace/M7 forum.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dezelfde avond nog opgelost. Factory reset wist ik niet zitten, dus toen ik het menu vond gingen er een paar deuren open. De reset hielp trouwens niet.

 

Dan maar een firmware upgrade. Vreemd dat ze anno 2015 het toestel bij klanten bezorgen met een firmware van 2013.

 

Dankzij ze de nieuwe firmware kreeg ik nu tr zien dat ik op astra 2 was gericht. Paar minuten later was alles goed gericht en liepen de zenders binnen.

 

Bedankt voor het meedenken!

 

Gr. Günther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...