Ga naar inhoud


Judderprobleem Travel Channel HD / Discovery Showcase HD


Laurent
Ga naar oplossing Opgelost door Marc-Sim,

Aanbevolen berichten

welke image heb je op de xp1000 staan?

 

heb daarnet naar travel channel HD gekeken (11914H 2/3 29900 A23,5) op zowel mijn vuduo als mijn xp1000.

 

Ik heb niks vastgesteld van jouw probleem.

 

heb je al eens een nieuwe image in je ontvanger gezet?

 

op de xp1000 heb ik nu openpli 4.0 staan met de laatste updates en als skin hd glass 16.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een XP1000 met Openatv 5 en een LG 55EA9707. Tot vorige week had ik Openpli 4 er op staan maar op aanraden van andere members hier heb ik Openatv geinstalleerd. Het verschil is nihil. Maar het probleem is niet constant hé. Het geldt bij sommige programma's op Travel en Discovery maar bij Fine Living gaat het eigenlijk altijd wel mis. Ook op Food Network HD zit een lichte judder. Door de beeldverbeteraars op mijn TV op maximaal te zetten wordt het wel minder maar het is nog steeds storend. Ik denk dus toch dat het aan de XP1000 ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beeldverbeteraars horen toch altijd uit te staan die verergeren het probleem alleen maar

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig word het wel minder bij die zenders met usa content(30fps/60hz), dit door de nieuwe high framerate camera's kunnen ze nu wel probleemloos een aparte 25fps/50Hz versie van maken. Dit zie je gelukkig steeds vaker zie csi ncis homeland etc allemaal zonder judder tezien.

aangepast door wapper
Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm met mijn basic abbonnement zou ik fine living moeten kunnen ontvangen maar dit lukt niet met oscam.

 

zal eens navragen in het oscam deel waarom dit niet lukt.

 

daarna zal ik dit proberen testen

 

edit :

 

zenderlijst van tvvlaanderen :

 

 

post-46482-0-89465600-1447866130_thumb.png

 

 

 

en op hun pagina is fine living maar vanaf basic + dus zou kunnen dat ik gewoon geen rechten heb

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef mij eens een zender waar je last hebt dan kijk ik even mee ik ben net te laat voor het programma waar je het net over had

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan wat vloeiender al moet ik zeggen dat het beeld goed word verwerkt dus dat de anti judder setting op mijn tv deze beelden goed weergeeft ik heb dan ook niet echt problemen met het beeld op die zender met dit programma

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is overduidelijk tezien en daar is weinig aantedoen, naja je kan er wel wat aandoen maar die zenders zullen gewoon goedkoop uitzendstraat hebben en er helemaal geen conversie plaats vind en die 30fps zo in een 25fps signal gepropt word, zit iig geen pulldown flagg signaal in, dus de tv weet dus ook niet hoe hij met dat signaal om moet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het programma net Caribbean life is het goed te zien met het programma house hunt had ik er niet veel last van

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

USA is ntsc en ntsc is 30fps dus tv's zijn daar 60hz ,ververs op multi 2x30 is 60,je verlaat tijd kan je ipv 50 ook op multi zetten ?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...