Ga naar inhoud


Judderprobleem Travel Channel HD / Discovery Showcase HD


Laurent
Ga naar oplossing Opgelost door Marc-Sim,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Op Travel Channel HD en Discovery Showcase HD heb ik bij bepaalde programma's ontzettend veel last van schokkende beelden. Ik las al in diverse fora dat dit te maken heeft met een bepaalde uitzendtechniek waarbij NTSC naar PAL wordt geconverteerd waardoor de judder en beeldverbeters zoals motion plus / tru-motion in de war komen maar het is ontzettend irritant. Ik heb een 55" LG curved Oled TV (55UEEA9709-ZA) en gebruik een Maxdigital XP1000 als ontvanger. Judder en tru-motion staan beiden op maximaal maar het gaat niet weg. Signaalkwaliteit is 94%. Hiervoor had ik een Samsung UE40ES8000 en toen had ik het ook.

 

Iemand nog een idee om hier wat aan te doen of moet ik me hier bij neerleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen enkel idee. Bij mij doen zich die problemen niet voor. Maar ik heb een gewone middenklasser Samsung 42" TV. Aangezien de TV niets hoeft te doen voor optimale HD uitzendingen heb ik op de TV alle 'verbeteraars' op Off of Disabled gezet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker, het geld alleen voor deze twee zenders, de rest geen problemen.. Op het forum van UPC noemt iemand dit probleem ook maar zonder oplossing:

 

https://chelloo.com/forum/index.php?topic=52808.100

 

Zo is voor het eerst dan, afijn, toch gelijk kritiek puntje over travelhd, dikke frame judder door slechte ntsc-> pal conversie erg jammer ziet er zo niet uit sommige programma's, nee ligt niet aan upc sat heeft zelfde op travelhd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook alle beeldverbeteraars uit staan.

Maar soms zie je bij sommige programma's ,en met name op Travel,dat het beeld niet vloeiend loopt.

Nu heb ik er totaal geen verstand van,maar heeft t soms iets te maken met het opgenomen videomateriaal?

De hoeveelheid frames per seconde of zo?

 

Ik weet dat je een Blu-Ray Disc ook moet afspelen op 24 hz,tenminste,de TV hier springt dan vanzelf op 24 Hz,dat is een optie die ik in 't menu heb aangevinkt.

Gebruik ik die optie niet,dan schokt het beeld ook ietsjes,net zoals bij Travel.

Misschien dat dit ook iets is wat hierop lijkt?

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heeft het mee te maken maar mijn TV ondersteund 50, 60 hertz en multi maar dat verhelpt het probleem niet. Het gaat ook met name om de snelle beelden, als de camera bv. ineens van links naar rechts draait..

aangepast door Laurent
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek eens naar de testvideo`s "cheese slices blaubart" en ga deze afspelen. Hiermee kun de de-interlace kwaliteit controleren. En dan kijken of je storende beeldverminderaars uit kunt zetten.

 

Zelf geen problemen op disc showcase hd, en travel hd heeft CD uit mijn pakket gehaald :(

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek eens naar de testvideo`s "cheese slices blaubart" en ga deze afspelen. Hiermee kun de de-interlace kwaliteit controleren. En dan kijken of je storende beeldverminderaars uit kunt zetten.

 

Zelf geen problemen op disc showcase hd, en travel hd heeft CD uit mijn pakket gehaald :(

 

Bij geen van de testvideo's last gehad van schokkend beeld, wel soms wat flikkerend. Maar het probleem is het schokkende beeld. Bij het programma wat nu bezig is op Travel Channel gaat het mis, op Discovery nu geen problemen. Het moet dus wel liggen aan de manier waarop een programma is opgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wel wat je bedoelt ik merk ook dat het beeld echt niet vloeiend is op dit moment op travel channel HD ,greatest mysteries is het programma op dit moment,ik ben er zeker van dat dit niks met je tv instellingen heeft te maken dit ligt bij de bron,het stikt van de frame drops,het heeft verder ook niks met je instellingen te maken alle andere SD en HD zenders hebben er hier geen last van dan zou het op meer zenders aanwezig moeten zijn maar dat is niet het geval

aangepast door stevie-v
  • Like 1

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals aangegeven alle beeldverbeteraars uit dan krijg je de bron puur binnen dan zou het eigenlijk goed moeten zijn dus heel veel kan je niet doen ik denk ook niet dat alle programma's er op die zender last van hebben of wel ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt echt bij de bron zelf en persoonlijk denk ik niet dat ze er veel aan zullen doen maar niet geschoten is altijd mis,mij is het nog niet eerder opgevallen ik kijk die zender nooit en bij andere SD en HD zenders heb ik er geen last van

  • Like 1

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...