Ga naar inhoud


SAB 100cm schotel met motor draait maar vind geen zenders meer...


MEMOLY

Aanbevolen berichten

Beste mensen, 

 

ik heb een SAB schotel van 100cm aangeschaft met een DiSEqC motor, we hebben deze samen met een kameraad gemonteerd en uitgericht; hij had deze nog niet helemaal vastgezet en wouden eerst eens proberen of ik de zenders op Astra 19.2 kon ontvangen en deze kreeg ik moeiteloos en ik was zo blij!

 

Een half uur later heeft hij de schroeven helemaal vastgezet en ik kon de zenders nog altijd ontvangen.

 

Maar een uur later probeerde ik andere satellieten te installeren via mijn SAB Unix F+ Solo receiver maar opeens verloor ik alle zenders. 

 

Zelfs de zenders die ik op Astra 19.2 had opgeslagen en die ik kon bekijken kan ik niet meer zien. Bij het draaien naar het oosten (tot op het einde) via de receiver en naar het westen (ook tot op het einde) vind hij deze keer totaal geen signaal meer wat ik heel raar vind. 

 

Hoe zou dat komen? Of wat doe ik fout? 

 

PS: ik ben een beginner wat schotelantennes en satellieten betreft :|

aangepast door MEMOLY
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vertel eerst eens hoe je de schotel hebt afgesteld. Dan kunnen we zien wat je fout hebt gedaan.

 

Beste Sprietje, 

 

de paal waaraan de diseqc motor wordt bevestigd heb ik verticaal gezet met behulp van een waterpas en verder de schotel naar het zuiden gericht met behulp van een kompas.

 

Alles werkte en plots is het beeld verdwenen, dan heb ik andere satellieten geprobeerd toe te voegen en deze keer vond hij helemaal geen signaal meer, nu nog steeds zit ik zonder signaal. Er zijn wel regenbuien, kan het daarmee iets te maken hebben? 

aangepast door MEMOLY
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je de rotor ingesteld en op welke satelliet in het zuiden heb je de schotel afgesteld?

Welke rotor heb je precies?

 

Kijk even dat connector wel goed is aan gesloten op de lnb en motor

 

@Sprietje, deze werd afgesteld op Astra 19.2 met een app via mijn smartphone (Sat Director), zoals eerder gezegd; ik had beeld, vind het gewoon raar dat ik nu geen signaal meer heb :S

 

@satencom, ik zal het even nakijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen, 

 

ik heb een SAB schotel van 100cm aangeschaft met een DiSEqC motor, we hebben deze samen met een kameraad gemonteerd en uitgericht; hij had deze nog niet helemaal vastgezet en wouden eerst eens proberen of ik de zenders op Astra 19.2 kon ontvangen en deze kreeg ik moeiteloos en ik was zo blij!

 

Een half uur later heeft hij de schroeven helemaal vastgezet en ik kon de zenders nog altijd ontvangen.

 

Maar een uur later probeerde ik andere satellieten te installeren via mijn SAB Unix F+ Solo receiver maar opeens verloor ik alle zenders. 

 

Zelfs de zenders die ik op Astra 19.2 had opgeslagen en die ik kon bekijken kan ik niet meer zien. Bij het draaien naar het oosten (tot op het einde) via de receiver en naar het westen (ook tot op het einde) vind hij deze keer totaal geen signaal meer wat ik heel raar vind. 

 

Hoe zou dat komen? Of wat doe ik fout? 

 

PS: ik ben een beginner wat schotelantennes en satellieten betreft :|

Ik denk dat daar de fout zit

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar beste Memoly, zo stel je toch geen draaibare schotel af.

Heb je dan helemaal geen instructie gebruikt waarin staat beschreven hoe je een draaibare schotel af moet stellen?

Welke rotor heb je?

 

 

Ik ken het merk niet want het is een relatief oude motor die nog heel goed werkt maar ik zal morgen bij daglicht eens kijken of ik ergens een merknaam en/of model op kan terugvinden. 

 

Hoe stel jij dan een draaibare schotel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...