Ga naar inhoud


duo-lnb vl-vlaanderen in kroatie


crovig

Aanbevolen berichten

Hallo,

ben niet echt nieuw op het forum, maar dit is de eerste maal dat ik een vraag plaats.

Ik ben in het bezit van vu+duo met openpli3, triax 88, motecq2100 motor, twin lnb.

Ontvangst in belgie/ekeren goed, maar zou beter kunnen, maar ok,

Nu mijn vraag, ieder jaar gaan wij op vakantie in kroatie regio Dubrovnik/Korcula,

Op ons verblijf is een schotel geïnstalleerd voor Astra1/Hotbird, tot nu geen probleem om de Vlaamse zenders te ontvangen.

Maar nu?   Vlaamse zenders komen  allen op Astra 3,

 ben in het bezit van 60 cm campingschotel met twin  duo lnb van Tv-Vlaanderen, kan die meenemen.

De Vu+duo gaat ook mee. Getest in Belgie, uitgericht op 19.2 ontvangst ok

Nu mijn vraag : kan ik deze duo lnb gebruiken in Kroatie/Viganj

Hoe uitrichten, op 23,5 of  19,2

Latitude: 42.9843°

Longitude: 17.0832°

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, echt lekker gaat dat niet.
Ik heb voor je uitgerekend dat op een Triax 64 de koppen 45,7mm uit elkaar moeten staat in Viganj. Bij een TV Vlaanderen duo-lnb staan de koppen 38mm uit elkaar, een verschil dus van 7,7mm en dat is flink.
Natuurlijk moet je de kop van de Astra 23,5 in de klem zetten en de schotel op de Astra 23,5 moeten uitrichten maar het signaal van de Astra 19,2 zal dan niet al te best zijn. Maar misschien heb je de Astra 19,2 helemaal niet nodig en volstaat de ontvangst van alleen de Astra 19,2.
Tja, de ontvangst van de Astra 23,5 is daar even sterk dan in België, dus je zult ongeveer wel even veel signaal krijgen.
De elevatie van de schotel moet daar op 40 graden ingesteld worden om de Astra 23,5 te vinden.
De duo-lnb moet daar slechts 5 graden schuin gezet worden, in België is dat 11 graden.
Gaat het toch niet goed lukken om beide satellieten gelijktijdig met die duo-lnb te ontvangen, dan kun je de duo-lnb het beste gewoon horizontaal zetten voor optimale ontvangst van de Astra 23,5.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

op ons vakantieadres alleen een schotel welke is uitgericht op astra 1 en hotbird, gisteren mijn schotel met duolnb geinstalleerd en uitgericht op astra3, perfekt beeld met mijn vu+duo, 10,5 dB, astra1 komt niet door zoals je voorspeld had in uw eerste reaktie, dit wou ik u laten weten, had graag u de fotos laten zien maar weet niet hoe ze toe tevoegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je ook nog een foto plaatsen van de schotel met lnb? Ik vind het namelijk vreemd dat je de Astra 19,2 helemaal niet kunt ontvangen. Je zou hem wel moeten kunnen ontvangen met die duo-lnb alleen minder sterk dan gebruikelijk. Ik denk een fractie minder dan de Astra 23,5.

Heb je de diseqc wel goed ingesteld in de satellietontvanger? De Astra 19,2 op 1 en de Astra 23,5 op 2.

Klopt het dat je de kop van de Astra 23,5 in de klem hebt gezet. Maar ontvang je de Astra 23,5 dan ook wel met die kop? Hou je hand eens voor die kop en kijk of het signaal wegvalt. Mogelijk ontvang je de Astra 23,5 op de vrij hangende kop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...