Ga naar inhoud


paar router vragen


freak

Aanbevolen berichten

ik ben van movistar spanje van adsl met een draytek 2820vn naar glasvezelkabel gegaan met een Amper-EG-663 router

hoe kan ik nou de draytek op de Amper-EG-663 router aansluiten zodat Ik de wifi en de voip in de draytek kan gebruiken?

 

daarnaast bestaat er een draytek die geschikt is voor voor glasvezel? met wifi voip etc

 

ik heb via de movistar Amper-EG-663 router ook een doos voor de tv via internet, zal die doos ook op een andere router werken? o werkt die alleen op de Amper-EG-663 router?

 

tevens ik heb even geprobeerd een paar poorten open te zetten op de Amper-EG-663 router

als ik een online poortcheck doe krijg ik de melding dat de poort open is (ftp server) ik zie ook dat hij dan in de ftp server verbinding maakt

maar als ik zelf via het ip probeer te verbinden lukt het niet?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


die zou inderdaad mooi zijn

maar is volgens mij maar max 100mb

"Under 10/100Mbps -Fiber-speed feed"

 

en later dit jaar gaat de snelheid hier omhoog naar 300mb

 

dus zocht eigenlijk min 300mb

 

 

 

ik heb trouwens dit gevonden over de iptv

 

"

At first, I though I could replace it with one of my collection of old routers, but unfortunately Telefonica was too clever for this: in order to provide IPTV, VOIP and other services, they require all ethernet packets destined for the Internet to be set with a VLAN Id of 6.

So the right setup is:

PPPOE
username: adslppp@telefonicanetpa
password: adslppp
VLAN id: 6

Unfortunately almost no routers inexpensive routers support VLANs, so I had to buy myself a router. I chose the Netgear 3500L (buy it from Amazon.es), which although it doesn’t support VLANs out of the box, does allow you to install the Tomato firmware, which does.

Once you’ve installed the new firmware, set up the PPPOE connection, but you need to log in via telnet (remember the username is root, not admin) and set the following options (the UI VLAN screen doesn’t work with this router):

nvram set vlan6hwname=et0
nvram set vlan6ports=0t 8
nvram set wan_ifname=vlan6
nvram set wan_ifnameX=vlan6
nvram commit
reboot

And you should be good. The firmware has a lot of other nice features, including parental monitoring, bandwidth allocation, etc. All in all, I’m happy with Tomato.

In case you are wondering, I’ve tried earlier with DD-WRT firmware instead of Tomato, but for some reason it just wouldn’t work for me (it kept resetting the vlan back to 2 every time I rebooted).

"

 

nou zegt  VLAN Id of 6 mij niets

maar als ik het goed begrijp moet het dus werken als de router  VLAN Id of 6 heeft

maar wat is VLAN Id of 6 precies?

 

 

heb trouwens even gekeken en deze WNR3500L is dus een gigabit router met wifi voor onder de 100euro

vraag me alleen af of hij ongeveer dezelfde opties heeft als de draytek?

 

en natuurlijk heeft hij geen voip, dus of ik moet de draytek aangesloten krijgen of bestaat er zoiets als een voipadapter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google eens op "router achter een router", daar beschrijven ze verschillende oplossingen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst of je de configuratie gegevens eerst uit de Amper kunt halen voordat je begint. Desnoods maak je screenshots.

 

Maak ook eventuele backups bij een goede configuratie

 

Door de Amper EG 663 in bridge modus te zetten, daarna de Draytek dmv een vaste IP en DHCP uit te zetten, kun je een begin

maken wat betreft het gene wat jezelf kunt configureren.

Geeft de Draytek een specifieke vaste IP.

Probeer maw eerst je Wifi op de Draytek op te zetten (nadat je eerst de wifi van de Amper heb uitgezet), daarna je VOIP.

 

 

 

Indien alles goed werkt, kijk je uit naar een Draytek 1000 serie router.

Je zou eventueel die Amper EG663 volledig kunnen vervangen, tenminste mocht het toelaatbaar en technísch mogelijk zijn.

Dan begin je eerst met de Draytek 2820, mocht dit bevallen, dan kijk je weer verder.

 

 

Ps, ik denk dat die Netgear geen voip lijn heeft, vandaar een virtuele lan (VLAN).

 

Veel succes en plezier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...