Ga naar inhoud


Referentie kanaal voor uitrichten astra 23


charliemadrid
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hallo,....morgen krijg ik de monteur die mijn 2 schotels ( astra 19+ 23,..in madrid),.op nieuw moet richten,...hier kunnen ze niet over weg met de 23,......2 jaar geleden las ik hier een truukje en dat toen werkte,...iemand zei me hier,...laat de monteur richten tot hij  " PLANET HD " kan krijgen ( niet meer zeker of het die was),...want dat is de moeilijkste,...als hij die die krijgt heb je automatisch het hele pakket CD.NL,.....iemand die mij een tip kan geven wat nu het moeilijkste kanaal is,.???.....( of een andere suggestie),..

 

bij voorbaat dank,..

 

Charlie

Woon in Madrid, 2 schotels,voor de Astra 19+ 23, Deco = BWARE COMBO

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook toevallig,.....zie net dat iemand anders vanmiddag om 15.00 uur,..dezelfde vraag stelde,...hehehe,...waar op  " Sprietje" al op geantwoord heeft,.....dank daar voor " Sprietje",...

 

Schijnt dus   " nat-geo-wild hd " te zijn,....neem aan dat dat dus ook voor hier in Madrid geld,...

 

 

 

Charlie

aangepast door charliemadrid

Woon in Madrid, 2 schotels,voor de Astra 19+ 23, Deco = BWARE COMBO

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ja charliemadrid, NGC Wild HD is wel de zender die het eerste wegvalt met slecht weer op de Astra 23,5 maar is zeker niet de zwakste zender. Dat komt door de drempelwaarde van die zender die een matige foutcorrectie heeft van fec 5/6.
De transponder die ook echt een zwakker signaal geeft is 11914MHz, Horizontaal, DVB-S2, 8PSK, SR 29900, Fec 2/3. Hier zit o.a. de zender TV Gelderland op die ongecodeerd (fta) is te ontvangen.
Dus laat de monteur daar de schotel op afstellen en contoleer nadien of NGC Wild HD ook goed door komt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...