Ga naar inhoud


LNB type 72-75cm triax


HansH

Aanbevolen berichten

Een vriend van mij zit ter hoogte van Tarragona bij het stadje Masroig. Hij heeft een Traix 72-75cm welke duo LNB werkt op deze lokatie om de Astra 23.5 en 19.2 te ontvangen.

Is de M7 SAT801 een redelijke ontvanger?.

 

Vriendelijke groeten,

Hans Habiecht.

 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste HansH

Ik denk dat het om een Triax 78 gaat. Die is 70cm breed en 78cm hoog.
In El Masroig moeten de koppen 49mm van elkaar staan. Het beste past daarbij een duo-lnb voor een schotel van 80cm. Die staan 53mm van elkaar. Dat is dus 4mm te veel. Dat is te doen hoewel je bij een duo-lnb altijd beter kunt hebben dat de koppen te dicht bij elkaar staan dan te ver maar een duo-lnb voor een 60cm-schotel is helemaal geen optie want die staan slechts 38mm van elkaar.
Dus de kop van de Astra 23,5 in de klem en uitrichten op de Astra 23,5.
De duo-lnb moet 18 graden schuin worden gezet, de vrijhangende kop van de Astra 19,2 lager.

Och, en een M7 SAT801 is voor de gemiddelde satellietkijker best een aardige ontvanger die eenvoudig te bedienen is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw uit de doos is de M7 sat801 lastig te installeren. Decoders worden geleverd met verouderde software.

Let er op dat je ontvangst hebt op 19.2 anders kom je niet verder in het menu om de nieuwe software en zenderlijst te installeren.

Of koop de decoder bij een satelliet winkel die de decoder zijn eerste installatie wil geven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johan,

Bedankt voor de informatie. De ontvanger wordt morgen afgeleverd. Ik de decoder bij Bestebeeld besteld. Lijkt me een echt dozen schuif bedrijf. Verwacht niet dat ze de decoder geïnstalleerd hebben met de laatste software. Dat wordt dus nog een "dingetje" als ik de decoder op de schotel aansluit. We zullen zien. Maar zeker bedankt voor je advies.

Vriendelijk groeten,

Hans Habiecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...