Ga naar inhoud


Sat> to IP


The_Godfather

Aanbevolen berichten


Sat>IP is een systeem dat denk ik voor ons (nog) niet interessant is.

Vooreerst heb je een server nodig waarop één quatro lnb kan aangesloten worden, maw ontvangst van één enkele satelliet.

Deze servers kunnen dan 4, 8, .... clients bedienen naargelang het aantal tuners in de server.

Volgens mij heb je dus een tweede server nodig voor één tweede satelliet positie. Maar of dit dan gebruiksvriendelijk is ....?

Ik heb onlangs een sat>IP server besteld (Megasat) om het één en ander eens te testen met als cliënt een Panasonic TV.

Wanneer ik er binnen een aantal weken meer over weet zal ik mijn bevindingen hier posten.

Nu zie ik geen grote voordelen voor ons, maar bv voor

Duitse, Britse of Franse kijkers waar maar één sat positie belangrijk is zou dit wel een ander verhaal kunnen zijn.

En de link hierboven is de officiële sat>ip link van Astra, hier is niets mis mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het super interessant.

Je kan elk tuner afstemmen en werkt ook zelfs met een diseqc switch. Dus dat je twee servers nodig hebt voor twee satellieten klopt niet.

Nadeel is met de originele server boxen dat als je gecodeerde kanalen kijkt, dit aan de client side moet regelen.

Je kan dan beter een alternatief/niet gecertificeerd sat>ip server gebruiken welk de stream al doet decoderen voordat je het naar een andere apparaat zendt.

Ik vind het ideaal voor mijn smartphone en raspberry PI2.

 

Zelfs met de nieuwe panasonic TV's kan je probleemloos de UHD kanalen op astra19.2 zien. Je hoeft dus helemaal niet een UHD decoder te kopen.

aangepast door LINKEY

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de verbinding tussen LNB en IP server heeft men 4 coax kabels nodig en liefst een Quatro LNB, net zoals bij een multiswitch dus. 4 uitgangen (Hor Low, Hor High, Ver Low en Ver High).

Een quad LNB zou ook werken maar dan moet men de LNB instelling van de server aanpassen.

Kan men deze verschillende LNB signalen dan ook schakelen via een diseqc switch? Deze zou zich dan voor de server bevinden ?

Ik heb bij de verschillende merken hiervoor nog geen tekening/schema gevonden, wel in combinatie met een gewone multiswitch. 

 

Alle informatie is welkom aangezien ik hierover meer vragen dan antwoorden heb.

SCR & SAT-IP Multiswitch.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de verbinding tussen LNB en IP server heeft men 4 coax kabels nodig en liefst een Quatro LNB, net zoals bij een multiswitch dus. 4 uitgangen (Hor Low, Hor High, Ver Low en Ver High).

Een quad LNB zou ook werken maar dan moet men de LNB instelling van de server aanpassen.

Kan men deze verschillende LNB signalen dan ook schakelen via een diseqc switch? Deze zou zich dan voor de server bevinden ?

Ik heb bij de verschillende merken hiervoor nog geen tekening/schema gevonden, wel in combinatie met een gewone multiswitch. 

 

Alle informatie is welkom aangezien ik hierover meer vragen dan antwoorden heb.

 

Momenteel zijn er de gecertificeerde sat>ip servers. Welk meestal 2 of 4 tuners hebben ingebouwd.

Daarnaast zijn er niet gecertificeerde sat>ip servers, jzoals enkele enigma2 ontvangers en dvb-vtuner.

 

Het doorsturen van signaal kan via twee manieren namelijk via unicast en multicast. (De stream wordt continue verzonden ook al vraag je niks aan via client of je moet voor elk zender een aanvraag doen via de client)

 

Als je meer dan 4 aansluitingen wilt dan kan je een multiswitch gebruiken of gewoon meerdere server boxen gebruiken.

Ik ga ervan uit dat de meeste gebruikers maximaal 4 aansluitingen hebben.

Met de originele server box kan je via een webinterface inloggen en je satelliet configuratie instellen. Hier kan je 4 satellieten instellen via diseqc1.0 techniek. Usals en motor/diseqc1.2 is niet mogelijk dit werkt wel op enigma2 server box.

 

Dus je kan met een quad duoblock en een dvb-s2 server met 4 ingangen op 4 client boxen kijken. Voordeel is dat een client ook je smartphone, kodi/xbmc ontvanger, TV kan zijn.

Ik raad wel aan om vaste ethernet connectie te gebruiken. Wifi is mogelijk maar dan moet wifi signaal goed zijn.

aangepast door LINKEY

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de verbinding tussen LNB en IP server heeft men 4 coax kabels nodig en liefst een Quatro LNB, net zoals bij een multiswitch dus. 4 uitgangen (Hor Low, Hor High, Ver Low en Ver High).

Met de Sat2>IP LNB is enkel een cat-5 kabel voldoende.

http://www.inverto.tv/products/product.php?id=264

 

Heb zo'n ding al ongeveer een jaar 24/7 werkend met multicast streams zonder uitval.

aangepast door Mrbeam

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...