Ga naar inhoud


Schakelen tussen satelliet en kabel met Samsung smart tv


enfield

Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik een Samsung smart tv ue40ju7000 aangeschaft. Voorheen had ik een vu+duo2 ontvanger waarmee ik moeiteloos met de source knop van de smart hub kon schakelen tussen kabel- en satellietontvangst

 

Nu echter heb ik de coaxkabel (zonder kastje) van de kabeltv en de coaxkabels van de schotel beiden rechtstreeks op de tv aangesloten.

 

De tv heb ik ingesteld op antenne CD TV Telesat van canaal digitaal. Voordat ik goed beeld heb duurt het wel een minuut of 7. Waar dat aan ligt.. geen idee, maar dat was de vraag niet.

 

Vraag: hoe moet ik de antenne op de tv. instellen, zodat ik weer kan schakelen met de smart hub source knop, want het is óf canaal digitaal óf kabel. Beiden schijnt niet te kunnen, of ik moet me vergissen.

 

Wie weet een oplossing?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb het zelf nog niet getest omdat ik (nog) geen Kabel heb maar volgens mij moet het als volgt.

 

Druk op de CH-LIST, druk op de rechter cursor, ga naar boven en klik op de CD/TVV/Telesat en verzet die op de gewenste tuner.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn (oudere) Samsung zijn er twee opties

1) ik kies via Tools de bron (antenne, kabel, satelliet, CD/TVV)

2) ik ga naar channel list, druk op de rode A knop en maar dezelfde keuze.

 

Opstarten gaat bij mij overigens veel sneller dan zeven minuten.

Als ik snel op de smart tv knop drukt duurt dat de eerste keer wat langer (ook geen 7 min. overigens), maar als ik pas na enige tijd naar smart tv ga, gaat het vlugger.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...