Ga naar inhoud


Wie helpt ons kiezen, Vu+ solo2 of Coolstream Zee 2


Silenlien

Aanbevolen berichten

Beste allemaal, wij worden helemaal gek van onze Homecast HS9000, we hadden hem al in een kast gemieterd maar helaas begaf de eenvoudige M7 het van de week waardoor we hem weer tevoorschijn hebben gehaald.

 

Conclusie we gaan een andere kopen.
Ons oog viel op de Vu+ solo 2 en dan de WITTE uitvoering, ik zie echter dat daar geen Nederlandstalige gebruiksaanwijzing bijgesloten  zit en ook op internet vind ik geen Nederlandstalig exemplaar.

 

Daarom denken we om dan maar de Coolstream zee 2 te kopen maar we vinden het uiterlijk van de Vu veel mooier.

We zien ook meer positieve berichten over de VU maar we zien dus op tegen de Engelstalige gebuikershandleiding.

 

Het is niet dat we geen Engels kunnen lezen maar ik ben bang dat dit te ingewikkelde materie is, we hebben geen ervaring met Linux.
Maar ik kan wel aardig overweg met computers.

 

Wat denken jullie? Is het te doen met deze handleiding of kunnen we beter op safe spelen en de Coolstream kopen?

 

Wij wonen in Spanje, ik zal hem dus online bestellen (hier wel te koop maar dan voor € 599,- in het zwart) en hem laten meenemen door een familielid welke binnenkort hierheen komt, even terugbrengen als het niet lukt zit er dus niet in...

 

Groeten Lien en Silvan

Link naar reactie
Delen op andere sites


je hebt geen gebruiksaanwijzing nodig,

de images voor die VU+ zijn intuitief en erg makkelijk

ook voor een witte bestaat geen verschil in de setup wizard

 

wat je moet weten is hoe je de tuners configureert, daarna zoekt ie net als elke andere receiver alle posities aan satellieten die je hem hebt gegeven per schotel + LNB + coax

 

Een verschil is er misschien wel, je moet namelijk extra een softcam kunnen installeren en configureren opdat je spaanse vakantie kaart van Canaldigitaal gaat werken.

en ook dat is veelvuldig beschreven op sat4all

 

na het flashen van een image is de taalkeuze altijd mogelijk voor nederlands tijdens het doorlopen van de installwizard en dus makkelijke stappen die je bijna allemaal met oke op de afstandbediening kunt bevestigen.

 

of die nu wit of beige is...

de VU+ SOLO2 heeft elk Voordeel t.o.v. de Coolstream die nagenoeg geen support kent.

  • Like 1

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je een beetje bekend met een pc dan stelt het echt niks voor zo'n Linux ontvanger je moet er hobby aan hebben maar het vergt niet heel veel tijd en moeilijk is het al helemaal niet dus ik zou kiezen voor een vu solo 2 zoals Tonskidutch zegt

aangepast door stevie-v
  • Like 1

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor deze reacties, we hebben overigens een gewone CD kaart op een Nederlands adres, geen vakantiekaart dus...

We hebben een triple LNB op een schotel van 90 cm, wat eigenlijk niet werkt volgens iedereen maar bij ons doet ie het dus wel :-)
Alleen de Engelse zenders ontvangen we niet maar dat geeft niet, zodra we weer noordelijker trekken hebben we die ook weer.
Overigens, tegen de tijd dat we ons echt op een vaste plaats vestigen kopen we waarschijnlijk weer een duo lnb maar dat is een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...