Ga naar inhoud


Zgemma H1 menu werkt traag/ Openpli 4


coolgang

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik heb sinds kort een H1 van Zgemma gehaald en recente software (van een week geleden) van Openpli erop draaien via de site van zgemma zelf. Nu merkte ik dat het menu een vertraging geeft via de ab. Dus als je klikt duurt het een halve seconde zo voordat het reageert. Ik weet niet precies waardoor het komt, ik kan een versie van openpli van nog een paar dagen eerder proberen, maar wellicht dat iemand weet waar het door komt?

 

Het reageert traag vanaf het begin, zonder een plugin geinstalleerd te hebben. Een andere image kan, maar kan me niet voorstellen dat iedereen die op OpenPLi zit dit probleem zou hebben, anders was er volgens mij wel al wat van gezegd?

aangepast door coolgang
Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je ook picons op je ontvanger staan en welke skin gebruik je 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zgemma wordt door Openpli niet officieel ondersteund. Je bent dus geheel afhankelijk van de site van de leverancier voor ondersteuning. Het zou sieren als ze aangeven "gebaseerd op OpenPli" en niet doen geloven dat de box door Openpli ondersteunt wordt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je standaard openpli compiled voor een box, zelfs de officieel ondersteunde types krijg je levensgroot in beeld: "Based on OpenPli"

Hier is dus iemand heel bewust bezig geweest om uit het eigen brouwsel de "Based on OpenPli" weg te slopen.

Dat kan maar 1 bedoeling hebben: misleiding van de koper!

Ik zou zeggen retour afzender met die box.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en het is ook maar een 

De Zgemma-Star H1 is voorzien van een 751MHz MIPS CPU

en geen 1300mhz ;) 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Smetje,

 

Ik heb geen picons erop staan. De skin is de standaard HD skin. Er is een nieuwe bootloader uit, wellicht dat dit helpt, zal het proberen en terugkoppelen.

 

Daarnaast, ik heb een originele 500HD hier staan met "slechts 300mhz" met Openpli 4 en gaat ook als een tierelier...aan de snelheid van "slechts" 751 mhz zal het inderdaad niet liggen, het zou juist sneller moeten gaan.

 

@ theparasol: Ik weet dat openpli de box niet officieel ondersteund, maar dat is geen reden om een box retour te sturen. Open ATV ondersteund de box bijvoorbeeld weer wel officieel. Ik vroeg me alleen af of anderen een dergelijk probleem hadden en hoe ze dat hebben opgelost.

aangepast door coolgang
Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien met een update dat hij weer vloeiender werkt straks je Zgemma-star H1

zet dan effe die nieuwe bootloder erin 

en kijk eens bij informatie hoeveel mhz hij nu dan is per toeval

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zgemma heeft full support van openatv, opendroid italysat, aan te raden je daar mee bezig te houden ipv een geconverteerde openpli met 0,0 support.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allen,

 

Het is gelukt, het lag aan de bootloader, na de update ging deze als een speer. En begrijp me niet verkeerd, als Zgemma Openpli gebruikt zonder credits te geven is dat natuurlijk betreurenswaardig, want er wordt veel werk in gestopt en dit zou gewoon plagiaat zijn. Maar Openpli is ook zo erg goed, ik kan niet overstappen op bv OpenATV  :cry:  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoeveel MHz heb je nu

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat bedoelde ik ook hoeveel mhz hij eerst was voor je de nieuwe erin had gezet

veel sucses met je ontvanger ..en laat hem gelijk hij is als hij nu heel goed draait  ;)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenATV is gebaseerd op OpenPli en 'kan' dus in principe hetzelfde. De grafische 'look' is iets anders en daar kun je van houden of niet. Kwestie van smaak. Overigens is OpenATV een heel erg goed te configureren image wat dientengevolge eigenlijk 'meer' kan dan OpenPli. Zo zul je in OpenATV b.v. geen softcam vinden omdat de Duitse wetgeving dit verbied. Met een simpele aanpassing echter prima aan te passen en zelfs de 'feed' kun je koppelen aan een OpenPli repository... Je moet alleen net even iets meer moeite doen en de meesten willen dat niet..

OpenPli is een beetje de Windows voor STB's geworden.. OOBE noemen ze dat.. OpenATV is een beetje de Linux of Windows Server voor STB's. Meer moeite, meer mogelijkheden...

BTW. OOBE Out Of the Box Experience...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...