Ga naar inhoud


Zgemma H1 menu werkt traag/ Openpli 4


coolgang

Aanbevolen berichten

@ theparasol: Ik weet dat openpli de box niet officieel ondersteund, maar dat is geen reden om een box retour te sturen. Open ATV ondersteund de box bijvoorbeeld weer wel officieel. Ik vroeg me alleen af of anderen een dergelijk probleem hadden en hoe ze dat hebben opgelost.

 

Kijk, wat kort door de bocht van mij geredeneerd maar zoals je wellicht weet ben ik ook behoorlijk actief op openpli forum en daar krijg je werkelijk grijze haren van al die niet werkende "openpli" images op niet supported boxen. En als een fabrikant zelf een image maakt based op openpli en dat verdoezeld dan is die toch echt wel heel fout bezig.

Maar het gaat erom of het nu voor jou als gebruiker werkt of niet en dan ben ik blij dat je met een relatief eenvoudige cfe update de boel weer tot tevredenheid functionerend hebt gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


rond pli zijn er al verschillende jasjes gebouwd met beetje meer mogelijkheden ..die achteraf dan toch rare dingen doen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

misschien met een update dat hij weer vloeiender werkt straks je Zgemma-star H1

zet dan effe die nieuwe bootloder erin 

en kijk eens bij informatie hoeveel mhz hij nu dan is per toeval

Welke bootloader versie moet ik precies hebben, en hoe kan ik zien welke er nu inzit?

Kan ik ook met een telnet command de werkelijke cpu speed checken?

 

Heb ook net een nieuwe zgemma h1 , super traag na wat vlug klikken op ab , reageert hij niet meer voor 1 a 2 minuten , waardeloos.

heb al 5 verschillende images geprobeerd, over hetzelfde dus zal het mischien toch met bootloader te maken kunnen hebben.

 

gr,

 

Jack

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k)

Vooral op netwerk gebied zijn er wat meer instellingen, niet alleen Samba, maar b.v. ook Apple protocol wat op OpenPli eigenlijk nooit stabiel werkte (denk even aan de Bonjour plugin, die op een gegeven moment je boxje in een crash-loop deed belanden). Dat je met OpenATV je vingers "blauw" tikt heb ik nooit echt ervaren. Zeker niet voor de alledaagse dingen als Softcam en zenderlijsten installeren.. Wel heeft OpenATV een naar dingetje dat er altijd een standaard "Detschland über alles" zenderlijst in geprakt wordt ondanks het feit dat je géén zenderlijst wil laden... Erg onhebbelijk geintje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...