Ga naar inhoud


Epg werkt nvvt niet (oude epg wel)


TEUNISSEN76

Aanbevolen berichten

amiko HD8150


 


De epg laadt geen nieuwe informatie meer na enige tijd:


 


Dit gebeurt altijd als ik de duitse epg bekijk die niet in mijn tv gids staat (+/- 20 kanalen), en even langs de nederlandse kanalen zap (11 kanalen) 


om te kijken of mijn 2 wekelijkse tv-gids wel juiste informatie geeft.


Let op: de ingelaadde epg informatie onthoudt hij wel (bij duitse kanalen is dit soms wel tot 6 dagen vooruit, inclusief de duitse kanalen die op die zelfde transponder zitten) , 


En hij synchroniceert  ook aan het tijdstip van het moment dat je het kanaal bekijkt.(het lijkt dus alsof het werkt).


Je merkt het dus pas als je opeens gaat naar een kanaal die je nog niet bekeken hebt (bijvoorbeeld een brits kanaal op de astra 2).


Dan zie je steeds"geen informatie".


Pas als je het toestel in diepe stand bij zet , dan werkt de epg weer een tijdje.


 


wanneer treedt het op: altijd . soms al na 15 min (bij veel zappen), soms pas na enkele uren .


(per avond moet ik de ontvanger 3 keer uit zetten)


 


hebben de andere amiko bezitters ook dit euvel geconstateerd?


 


nb: mochten jullie ook bij 12722v 23500 te weinig signaal hebben, kijk dat bij de topic onder schotels


Link naar reactie
Delen op andere sites


oeps , ik zie dat mijn aanvullende info bij schotels niet meer zichtbaar is/wordt bij de oude topic, maar hier die tip:

 

een lnb splitter geeft als bijwerking vaak 2-3 db versterking. Dit geeft in mijn geval op de 12722hz een verbetring van 32-35 naar 46 .

 

Het rare is wel dat dit het beste werkt als hij direkt achter de ontvanger geplaatst wordt met een kabel van 2cm. 

(theoretisch zou hij bij de lnb moeten)

 

Natuurlijk is dit geen aanrader , maar wel als je een matig tuner hebt bij de hoogste frequentie..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...