Ga naar inhoud


Welke ontvanger voor TV Vlaanderen met toekomstzekerheid?


nick89

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Voor mijn vader ben ik op zoek naar een nieuwe satellietontvanger die geschikt is voor TV Vlaanderen. Momenteel heeft hij twee Philips DSR 7141 ontvangers, één Philips DSR 8121 recorder en een Clone+ set met drie draadloze clientkaarten om de smartcard van TV Vlaanderen te delen. Vanwege de vele problemen met deze ontvangers, die bovendien hoe langer hoe erger worden, zijn we nu op zoek naar nieuwe ontvangers, om te beginnen één recorder met twin tuner die de DSR 8121 kan vervangen. De twee DSR 7141's zullen waarschijnlijk later pas worden vervangen.

 

Opnieuw een ontvanger van TV Vlaanderen zelf is vrijwel uitgesloten, enerzijds vanwege de slechte kwaliteit en stabiliteit, anderzijds vanwege het feit dat we dan over moeten gaan naar de nieuwe Viaccess-Orca codering, waardoor de smartcard niet meer kan worden gedeeld. Langs de andere kant zijn we ons er wel van bewust dat er een moment zal komen dat de ondersteuning voor Mediaguard 3 wordt stopgezet en we verplicht zullen moeten overgaan naar Viaccess-Orca, dus we zouden wel een ontvanger willen waar die nieuwe CI+ module in werkt. Andere voorwaarden zijn ondersteuning voor de EPG en Fastscan-zenderlijst van TV Vlaanderen en uiteraard moet het een stabiele ontvanger zijn van degelijke kwaliteit.

 

Nu had ik zelf gedacht aan een Vu+ Solo2. Hier zou dan in eerste instantie de clientcard van de Clone+ in kunnen en wanneer we op termijn de andere twee ontvangers ook vervangen hebben (bv. door twee Vu+ Solo SE's), dan kan de cardsharing via het LAN-netwerk gebeuren, wat wellicht ook stabieler zal werken dan die Clone+. Ik heb ook gelezen dat er software images zouden bestaan met CI+ ondersteuning? Als we dan uiteindelijk verplicht moeten overgaan naar Viaccess-Orca, zouden we die CI+ module kunnen gebruiken, uiteraard geen cardsharing meer, maar wel streaming van de Vu+ Solo2 naar de andere ontvangers (eventueel ook één extra CI+ module met het abonnement van € 2,50 per maand).

 

Het enige wat mij een beetje tegenhoudt is de onzekerheid over de CI+ ondersteuning. Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben? Hoe groot is de kans dat dit in de toekomst niet meer zal werken? Zijn er nog andere alternatieven? Een gesloten, door TV Vlaanderen gecertificeerde ontvanger met CI+, EPG en Fastscan, bestaat dat tegenwoordig nog? Die zal dan wellicht niet kunnen streamen naar andere ontvangers en de opnames zullen waarschijnlijk beveiligd zijn? Mijn vader is wel iemand die zo lang mogelijk wil doen met zijn apparatuur en geen hoge eisen stelt op vlak van extra functionaliteit, dus toekomstzekerheid is de eerste prioriteit bij onze keuze.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites


CI+ is enkel voor het 1 op 1 kijken geschikt, dus in huis delen kun je kompleet vergeten met clientcards en clone+

 

Totdat TVV CI+ beperkingen invoert is per softcam Thuis delen de meest eenvoudige en economische methode.

 

En ja hoelang (is een chinees () ) blijft glazen bol waarzeggen.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat een CI+ module inderdaad maar één stream tegelijk kan decrypteren (tenzij het versie 1.4 is, die zou er twee aankunnen). Ik veronderstel dat het dan wel nog altijd mogelijk zal zijn om een TV Vlaanderen-zender naar een andere kamer te streamen (mits de CI+ module nog niet in gebruik was)?

 

Het belangrijkste is dat de ontvanger niet compleet onbruikbaar zou worden voor TV Vlaanderen indien Viaccess-Orca verplicht wordt. Ik zie dat de CI+ ondersteuning al meer dan een jaar aanwezig is in de VTI software, dus ik denk dat we het er misschien maar op moeten wagen en hopen dat de huidige Mediaguard smartcard nog lang gebruikt kan worden of er tegen dan een manier is om Viaccess-Orca in een softcam te gebruiken. Anders zullen ze in ieder geval veel klanten verliezen bij een verplichte omschakeling naar zo'n rotsysteem!

 

De HD-recorder MP-201 van M7 kan wel twee programma's tegelijk decoderen (kijken en opnemen), maar geen haar op m'n hoofd dat er aan denkt om € 299 te betalen voor zo'n rommel en dan al direct met de beperkingen van Viaccess-Orca opgescheept te zitten, terwijl ik voor die prijs al bijna een VU+ Solo2 kan hebben met een harde schijf van 1 TB. Zijn er eventueel nog andere alternatieven? Ik denk dan aan gesloten ontvangers met twin-tuner, CI+ ondersteuning en fastscan, dus gecertificeerd door M7, maar niet van M7 zelf, zoals de Topfield SRP-2401 CI+ (die niet meer verkrijgbaar lijkt te zijn).

aangepast door nick89
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rick 89 ,Zet dat CI+ gebeuren uit je hooft ,nl die + geet je alleen meer elende + beperingen     = alleen maar bedoeld om  klanten te pesten .

Elke Linux receiver is beter dan die gecertiviceerde romel

TVV kaart werkt prima met oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat weet ik maar al te goed, alleen zal er een moment komen dat iedereen moet overschakelen naar de Viaccess-Orca codering en aangezien CI+ dan waarschijnlijk onvermijdelijk wordt, wil ik daar nu reeds rekening mee houden. Een CI+ module moet dus kunnen werken in de ontvanger.

 

Misschien is de TechniSat Digit ISIO S2 ook een optie? Die ondersteunt CI+ en op de webshop van ***geen-reclame*** staat dat deze ook Fastscan zou ondersteunen (alleen kan ik dat nergens verifiëren). Voordeel is dat die CI+ ondersteuning gegarandeerd is, nadeel is dat hij de tv-kanalen niet kan streamen naar een andere ontvanger in huis, dus met Viaccess-Orca is er dan geen mogelijkheid meer om het beeld in een andere kamer te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Mooie keuze.. Ik heb de VU+ Solo SE recent aangeschaft.. Lekker snel... Draait op VTi 9.0.3 en Triple Reader van Argolis... Slechts 1klein bugje meegemaakt.. Bij Remote Stream Converter is na een FastScan plots mijn Ziggo lijst veranderd van gewone zendernamen naar reference namen... Dus i.p.v. NPO 1HD staat er 1:0:1:52AD:600:FFFF blablabla. Na een hernieuwde instelling weer OK....

Maar t.o.v. DM800-SE ongelofelijk snel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Vu+ Solo SE kan misschien in de toekomst dienen ter vervanging van die twee Philips DSR 7141's (in die kamers is er toch maar één SAT-aansluiting). Eerst kijken of de Vu+ Solo² goed werkt en mijn vader er tevreden mee is  :)

 

De volledige satellietinstallatie wordt overigens ook vervangen door één WaveFrontier T90 antenne met vier Inverto Black Ultra Quad LNB's en vier Spaun SAR 411 WSG DiSEqC switches voor de ontvangst van Astra 1/2/3 en Hot Bird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Zal prima werken. Zelfde config als ik. Ook een Triax 90cm met 4 LNB's en 4 x 4:1 switch.... Prima ontvangst met name de Astra2 die 100% geeft op de snoeiharde spotbeams....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...