Ga naar inhoud


triax 78 4 lnb


Frank1234

Aanbevolen berichten

Ik had voor je uitgerekend dat de Astra 19,2 en 23,5e 46mm van elkaar af moeten staan. Dat gaat met een normale en een smalle lnb. Immers 59mm + 40mm = 99mm gedeeld door 2 =49,5mm hart op hart. Dan komt de ALPS voor de 19,2 er 3,5mm naast te staan maar je hebt voor de Astra 23,5 wel beter signaal.

De berekende afstand van 49mm voor de Astra 28,35 past ook op een halve mm. na en dat is prima.

Je moet de afstand tussen de Hotbird 13 en de Astra 19,2 dan wel met 3,5mm verminderen dus geen 67mm afstand maar 63,5mm afstand.

Met een triple-lnb heb je geen Hotbird.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen hotbird is niet erg, doet het nu ook niet. Ik zal de alp lnb 23,5 wisselen met de 28,2 en dan de diseq omzetten. De alps hebben 4 uitgangen de andere 2 uitgangen. Ga het proberen en anders toch maar een triple kopen. Uitrichten van deze lnb op een 78 zou ook moeilijk zijn. zijn er geen triple lnb voor een 78 triax ipv 64 schotel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja een ALPS met 4 aansluitingen neemt best wel wat ruimte in voor de behuizing. Een heel verschil met een ALPS  single lnb.
Tja, dan kun je beter een CanalDigitaal triple-lnb nemen. Die past prima op een Triax 78. En nee, er bestaan geen triple-lnb's voor grotere schotels dan 60cm breed maar die past ook prima op een Triax 78 die 70cm breed is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je bedenken dat je ongeveer 1dB verlies hebt op de buitenste lnb's omdat die uit het brandpunt van de schotel staan. Het komt er dus op neer dat je dan een ontvangststerkte hebt gelijk aan een schotel van 60cm als je alles optimaal hebt afgesteld en dan zit je nog met smalle lnb's die normaal niet zou kiezen, zie de bijlage.
 

post-60869-0-49055900-1470069300.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er over denkt om CanalDigitaal op te zeggen, dan moet je wel overwegen of je de Hotbird 13 wel zo ver uit het midden wilt zetten. Er zitten op die satelliet heel veel vrij te ontvangen zenders.
Wil je de Hotbird helemaal opgeven, dan kun je de lnb's natuurlijk anders op de rail plaatsen. Astra 23,5 en 28,2 links en rechts van de lnb-arm en de sterke Astra 19,2 wat verder van de lnb-arm af.

Maar ik heb het al eerder geschreven, ik zou zelf nooit een Triax 78 nemen maar altijd een Triax 88 met normale koppen.
Je kunt op een Triax 78 eventueel wel een triple-lnb plaatsen. Dan heb je meteen vier aansluitingen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...