Ga naar inhoud


Te verwachten regenreserve


buckfastbeekeeper

Aanbevolen berichten

Een 60cm Triax offset schotel met CD/TVV duo lnb ga ik opsplitsen in dezelfde 60cm voor Astra1 en een 88 cm voor Astra 3. De gebruikte LNB zullen Inverto Black Ultra IDLB-QUTL40-ultra-opp Quattro worden. Gevolgd door een een SAB 9/8. Uiteraard worden deze schotels correct uitgericht aan de hand van de dishpointer.com gegevens en de metingen met een Xsarius Satmeter HD Plus. Ik weet dat signaalkwaliteit en lage ber belangrijke referenties zijn. Daar zal dus zeker de nodige aandacht aan besteed worden. Zeker op de Astra 3 frequenties 12187H, 11856V en 12129V. Voor Astra 1 zal het vooral 12187H, 11494H en 11362H zijn.

 

Locatie: Tervuren België.

 

Hoeveel regenreserve kan ik verwachten? Maw bij hoeveel mm/h neerslag zou ik normaal nog goede ontvangst moeten hebben met een Vu+ Duo? Ik meen ooit eens een vergelijkende tabel gezien te hebben maar kan hem spijtig genoeg niet meer vinden. Dat niet alleen de lokale omstandigheden bepalend zijn is me wel duidelijk.

 

Welke SNR/kwaliteit heeft een Vu duo in de praktijk nodig om bruikbaar beeld te leveren met de huidige CD/TVV Fec.

 

Welke SNR/kwaliteit moet ik nastreven, direct gemeten aan de kop bij de 88cm schotel en bij de 60cm?

 

Liefst geen discussie over de gebuikte materialen.

 

Alvast bedankt voor de ongetwijfeld deskundige reacties.

Dreambox DM8000 HD PVR 1GB DVB-T tuner DVD-player

SAB 17/8 multiswitch

Inverto IDLB-QUTL24-MULTI-OPP LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik neem aan dat je met de SAB 9/8 een multiswitch bedoeld.
Met een Triax 88 heb je behoorlijk wat regenreserve. Je kunt natuurlijk nog een iets grotere schotel nemen maar de tijd dat het beeld weg valt bij hele harde regen is slechts iets korter.
Ik ken geen tabellen daar omtrent.
Ik denk dat de verhouding tussen de Astra 19,2 met een schotel van 60cm en de Astra 23,5 met een schotel van 85cm wel ongeveer klopt. Misschien iets beter een schotel van 70x78cm.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...