Ga naar inhoud


Instellingen digitenne met laatste openpli en dreambox


san

Aanbevolen berichten

Instellingen digitenne met laatste openpli en dreambox .

De titel zeg het al wat zijn de tuner instellingen voor digitenne met openpli en gaat dat werken met mijn eigen digitenne kaartje .

 

Ben afhankelijk van een schotel in de toercaravan en om nu heel dat ding elke keer uit te stallen voor 2 dagen dat doe ik alleen als ik langere tijd op een plek blijft staan.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok heb het al gezien gaat niet ik dacht dat ik een dvb c/t tuner had in de dm800hdse blijkt er CU1216Mk3 (CDVB-C) te staan jammer wordt een beetje moe van dat standaard kastje met scart op dat digitenne kastje.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Snap ik heb ook nog een Sunray triple tuner DVB S / C / T liggen helaas krijg ik die niet aan het werk met openpli 4 heeft ooit gewerkt met een oude image weet niet meer welke nadeel was dat die op de een of andere vage manier dan na paar keer schakelen dan plots sommige dvb-c kanalen spontaan was vergeten (afstemming mislukt!) daarna niet eens meer de moeite heb genomen om te kijken of dvb-T dit probleem niet kent.

aangepast door san

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een goedkoop RTL2832u/R820T stickje werkt het ook, kost nog geen tientje.
Drivers staan in de feed (althans bij OpenPLi) bij drivers 'dvb-usb-rtl2832'.
Dan uiteraard zo de tuner instellen:
post-40400-0-28804100-1474379030_thumb.jpg

 

Heb je een actieve antenne, dan zal je ook nog een power-inserter moeten toevoegen. Ev. kan je ook de antenne doorlussen met je Digitenne-tuner die dan de voedingsspanning verzorgt, die moet dan ook aan staan natuurlijk. Kost dus wel extra stroom en kan een kleine verslechtering van het signaal geven.

 

Voor OScam heb ik ook ev. de instellingen nog wel voor je.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...