Ga naar inhoud


astra1 en 3 problemen in Noorwegen


megen

Aanbevolen berichten

Beste megen

Met de gevraagde gegevens van het monoblock en de afstand "maat X" heb ik berekend dat dit monoblock niet past op deze schotel.
Deze schotel heeft niet de standaard f/D-verhouding van 0,6 maar ergens in de buurt van 0,5. Dit verklaart ook helemaal waarom je de Astra 23,5 en 19,2 niet gelijktijdig kunt ontvangen zonder de schotel iets te moeten verdraaien.
Op deze schotel zou wel een duo-lnb passen voor een schotel van 60cm maar dat gaat niet.
Je hebt nu al aangegeven dat je stuk van de lnb-klem hebt moeten afzagen omdat de afstand tussen de twee pijpjes dit niet toe liet. Bij een duo-lnb voor een 60cm schotel staan de pijpje nog veel dichter bij elkaar dus die krijg je helemaal niet gemonteerd.
Ik zie dan ook geen andere oplossing dat dat je een nieuwe schotel aan moet schaffen, dan kan de oude schotel met pensioen.
Je zit daar op de grens dat je een schotel van 60cm kunt gebruiken maar ik zou toch maar een schotel nemen van 80cm breed. Dan kun je de duo-lnb die je nu hebt wel gebruiken. Voor weinig geld koop je een Triax 88.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


je hebt nog een andere optie 

een diseqc motor en maar 1 lnb 

Deze motor is speciaal ontworpen voor een voor draaibare opstelling om meerdere satellieten te ontvangen. Naast de DiSEqC signalen is deze motor ook USALS-compatible.

neem ene met metalen aandrijving ..dan heb je jaren plezier daar van 

vb deze 

post-41606-0-74322300-1473111540.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja dit lijkt me in zijn geval toch het beste ..en meer mogelijkheden he sprietje

van hotbird naar astra 3 = 6sec 

van hotbird naar astra 2 = 11sec

van hotbird naar astra 1 = 5sec

van  intelsat 0.8W naar astra 3 = 18sec

van astra 3 naar turksat 42°E = 18sec

 

met deze tijden kan ik heel gemakkelijk leven  :)

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie morgen Heren! Wederom bedankt voor jullie expertise.

Het werkt nu wonder boven wonder .Ik weet nu dat mijn schotel niet geschikt is en ik zal als ik weer eens in Nederland ben een triax 88 mee nemen. Die past wel in de auto.Een diseqc motor zie ik niet zo zitten, heb al meer dan kanalen genoeg.

Toch jammer achteraf dat het gerenomeerde Ned. bedrijf( waar ik de LNB kocht) me niet waarschuwde dat de schotel niet geschikt is.Ze konden me ook niet helpen met die "dish pointer" ( en die is echt goud waard).http://www.dishpointer.com/ Waar ben je dan mee bezig , profs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...