Ga naar inhoud


Experia V8 (VGV7519) modem geen goede printerserver ondersteuning.


Loui (K)

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een fijne modem waar ik nu niet meer kan printen via mijn tablet.

Mijn vorige Zyxel modem ondersteunde het raw protocol en met deze instelling werken heel veel app's

Deze modem kent alleen LPD-LPR instellingen. Onder Windows gaat dit wel maar onder Android of Appel werkt dit niet.Is hier ergens iemand die hier een oplossing voor weet? Ik heb al melding gemaakt naar de fabrikant maar die geeft geen respons, ook telfort weet hier niks mee te doen.

Al met al mobiele apparaten werken gewoon niet meer als je wil printen.

 

Printer Server

The LPD-LPR service is a very common network protocol which allows the sharing of printers on the local or public network. In order to do so, you need to set up a "local printer" using a "Standard TCP/IP Port" on each computer you wish to print from. Once the configuration is completed, all such print jobs will be forwarded to the IP address of the printer server within the Router.

IP address of printer server is 192.168.2.254, and host name is router.

  Enable LPD-LPR Printer Server function  ()

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


lpd lpr printserver heb ik al eens mee zitten stoeien en heb het snel gestaakt wegens de beperkingen en dat was op een Fritzbox

 

als je echte netwerkprinter hebt is die LPD-LPR service ook niet nodig, die kun je direct aanspreken en bij linux en androids via CUPS

maar

heb je een echte netwerkprinter?

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

lpd lpr printserver heb ik al eens mee zitten stoeien en heb het snel gestaakt wegens de beperkingen en dat was op een Fritzbox

 

als je echte netwerkprinter hebt is die LPD-LPR service ook niet nodig, die kun je direct aanspreken en bij linux en androids via CUPS

maar

heb je een echte netwerkprinter?

Nee helaas niet  Deze printer is het Samsung SCX-4521F Deze heeft alleen een USB poort en normale printerpoort aansluiting.

post-33346-0-82083000-1476899694_thumb.jpg

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...