Ga naar inhoud


duo lnb voor astra 1 en 3 78 cm schotel


1pm

Aanbevolen berichten

deze is uitermate geschikt voor een 78 cm schotel tot 88 cm ik heb ze getest met een 78 cm schotel en 88 cm schotel op de lnb staat 80 cm is ie ook geschikt voor nl .

 

getest met een receiver gi mini ontvangst op beide sats 98 % / 82 % ook met een db 8000 db op beide sats 14.12 db 19 oost 13,8 db op 23 oost .

type lnb relook disq 1.0..

schotel uitrichten op de 19 oost eerst daarna de kop erin voor 19 oost voor de 23 oost hangt ie zwevend dan kijkend voor de schotel de kop voor de 23 oost zoeen 12 graden omhoog zetten eventueel de schotel nog iets finetunen werkt perfect !!!

aangepast door 1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste 1pm

Welke schotels heb je precies gebruikt, merk en type?
Welke duo-lnb heb je precies gebruikt, merk en type?
Die waardes die je noemt hebben die betrekking op de 78cm schotel of op de 88cm schotel?
Zijn deze waardes signaalkwaliteit of signaalsterkte?
Je bent wel erg zuinig met je gegevens.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

sprietje zuinig ik geef toch alle gegevens hoor :

 

Welke schotels heb je precies gebruikt, merk en type? <--- triax 78 en triax 88 cm

Die waardes die je noemt hebben die betrekking op de 78cm schotel of op de 88cm schotel? <--- 78 cm signaal 98 %signaal sterkte  / 82 % 88cm iets minder maar bijna etzelfde  hoor, met de db 14,2 db op 78 cm op de 88 cm 14,0 db

duo lnb type relook 1,0 disq single

 

En ik kan je zeggen werkt echt goed hoor

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier nog wat fotos van de 78 cm opstelling bij de lnb foto hangt de 23,5 oost zwevend zoeen 10 tot 12 graden omhoog gezet de 19 oost zit in de houder , van de 88 cm opstelling heb ik geen foto deze heb ik alleen als test gebruikt maar werkt precies hetzelfde als de 78 cm !post-32925-0-98475400-1477046656.jpgpost-32925-0-59511200-1477046678.jpg

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk vreemd dat je op de Triax 78 een betere signaalkwaliteit hebt (82%) dan op een Triax 88 (75%) en dat komt omdat je de kop van de Astra 19,2 in de klem hebt en de schotel ook op de Astra 19,2 hebt uitgericht.
Niet voor niets wordt al jaren geroepen om de kop van de 23,5 in de klem te zetten en de schotel op de Astra 23,5 uit te richten. Deze satelliet is immers het zwakste en daarvoor heb je het beste signaal nodig.

Zover ik kan nagaan staan de twee koppen 55mm hart op hart van elkaar. Zou je dat nog eens voor me na kunnen meten?

Maar waarom geef je nu een bijlage van een andere duo-lnb dan die je hebt? Zie de bijlages.
 

post-60869-0-99299700-1477049266.jpg

post-60869-0-59026100-1477049276.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik bij me vriend ben zal ik eens meten laat ik t je weten dan waarom die bijlage anders is weet ik niet heeft me vriend besteld nl op aanraden van mij .

 

kan je wel vertellen dat toen ik die 23 oost in de houder had ik niet aan die waardes kwam hoor met uitrichten op de 23 dan zo gaat ie echt veel beter

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lijkt de schotel te hoog / te dicht bij een soort dakkapel te zijn gemonteerd - ontvangst op bovenkant van schotel wordt belemmerd ???

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou als jij vindt dat je beter de kop van de Astra 19,2 in de klem kunt zetten, verklaar me dan eens waarom je met een grotere schotel juist minder signaal hebt. Dat kan toch helemaal niet.

Nou als jij zegt het gaat niet ik bewijs het je toch hoor, ik heb maar ff getest met die 88 cm maar kan je wel vertellen bij een nicht heb ik tijdtje terug een 88 cm geplaatst met de 19 oost ook in de houder precies op dezelfde manier als nu , en dat werkt ook hoor omhoog gezet en goed ontvangst hoor.

 

Echt spietje ik bezeik je niet probeer et zelf maar

aangepast door 1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg helemaal niet dat het niet gaat. Ik zeg alleen dat als je het beste resultaat wilt hebben om de Astra 23,5 optimaal te ontvangen, je dan ook de kop van de Astra 23,5 in de klem moet zetten en de schotel ook op deze satelliet moet uitrichten.

Nu weet ik nog steeds niet hoe ver de koppen hart op hart uit elkaar staan van je duo-lnb?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een Triax 78 haal je betere resultaten met een duo-lnb voor een 60cm-schotel dan met een duo-lnb voor een 80cm-schotel. Hiervan staan de koppen 38mm hart op hart uit elkaar. Dat heb ik al jaren aangegeven. Met een Triax 88 heb je de beste resultaten met een duo-lnb voor een 80cm-schotel waarvan de koppen meestal 55mm hart op hart van elkaar staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...