Ga naar inhoud


wisselen USB HD tussen tv en sat rec


FtoA

Aanbevolen berichten

Wellicht koop ik een nieuwe tv en sat rec.

Dat levert veel vragen op.

Zoals: zijn er combinaties mogelijk van linux recorders met tv's waarbij je dezelfde usb hd zowel in de tv als in de sat rec kan steken om op te nemen dan wel af te spelen? Een verzameling van opnames gemaakt op de verschillende apparaten als u begrijpt wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Nee, dat laatste zal een probleem worden.

TV's en het opname medium gaan een huwelijk aan.

 

Ik vraag mij alleen af waarom je die uitwisselbaarheid zou willen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat laatste zal een probleem worden.

TV's en het opname medium gaan een huwelijk aan.

 

Ik vraag mij alleen af waarom je die uitwisselbaarheid zou willen.

Je bedoelt ws dat ze Geen huwellijk aangaan, want in een huwelijk deel je in principe alles :confused:

 

Het lijkt me handig als dit zou kunnen maar kan geen concrete situatie bedenken :cool: 

 

Ik wou weten of het net zo werkt als met een externe hd. Die kan je in een andere pc, met een ander OS ook benaderen en lezen /schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om auteursrechtelijke redenen gaat het opslag medium een monogaam huwelijk aan met de tv.

Tussen die 2 kan je alles delen, maar de HD inpluggen in een andere tv of computer gaat niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik weet niet wat je met een sat rec bedoelt, maar ik gebruik een Vu+ ontvanger met een ingebouwde Harddisc.

Daarmee kan ik meerdere programma's tegelijk opnemen, of via timers laten opnemen.

In de EPG hoef ik alleen maar het bijbehorende symbool bij een programma aan te klikken, geen gedoe met het ingeven van kanaalnummers tijdstippen of datums.

 

Afspelen van de Vu+ naar de tv gaat net zo als het kiezen van een programma.

Via de computer kan ik de ontvanger benaderen en opgenomen programma's afspelen, of op een usb stick kopiëren en daarna in een willekeurige player afspelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn ervaring met een Samsung TV is dat de harddisk speciaal  wordt geformatteerd, en niet toegankelijk is. Oom losse media afpselen vanaf usb wil ie niet (hij wil eerst de disk formatteren, voor je hem kan gebruiken). Wel kan je met een losse mediaplayer, nas/server/pc meestal wel zalen via DLNA of via een app (plex) afspelen.

 

 

Ook bij de satelliet receiver hangt het er van af of deze open is. Een E2/Linux is dat meestal wel. Ik save recordings naar mij NAS zodat ik ze op mijn PC of tablet kan bekijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...