Ga naar inhoud


Lettergrootte OATV5.3 op beeldbuis vergroten


FtoA

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn STB net ontvangen en probeer alles te installeren. :)

 

Helaas is de menu tekst van OATV op de glazen beeldbuis zelf slecht leesbaar wat deze klus voor een beginner nog lastiger maakt.

Is  het mogelijk om de lettergrootte van het OATV menu op de tv te vergroten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Deze ontvangers zijn niet echt ontworpen voor glasbakken, ik denk dat je genoegen moet nemen met de beeldkwaliteit, en wanneer je de menu's wilt lezen je de webif van je computer moet gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook hier is je vraag niet duidelijk, waarom zou je OATV op een computer willen installeren?

Bouw je dan een satelliet tunerkaart in je computer en zet je dan je settop box in de kast?

 

Je kan wel in de menu's van je settop box d.m.v. de webif.

Ik bedien thuis mijn Vu+ Solo 4k vaak via mijn laptop.

Daartoe gebruik ik de webif welke in de settop box zit.

 

Doordat jij je ontvanger aansluit op een glasbak leg je jezelf behoorlijk wat beperkingen op.

 

Vergelijk het met een mooie sportwagen die je gekocht hebt, maar die op houten kruiwagen banden staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CEESV, met jouw kennis gezien stel ik vreemde vragen, met mijn kennis zijn ze vrij logies. Bovendien zijn er soms goede redenen om kruiwagen wielen onder een sportwagen te monteren. Mits het luchtbanden zijn, zoveel kennis heb ik dan weer wel. ;)

 

Terug naar mijn vraag, als OATV onder lubuntu draait dan kan ik op de laptop het menu goed lezen en dan kan ik beter met de menulijst op tv overweg.

Maar ik kan ook een pc monitor aan de STB zetten en zo de instellingen veranderen. Bedenk ik nu

 

Hoe je een webif  tot stand brengt is mij totaal onbekent, het zal wel met een eigen netwerk met router moeten?

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beide door jou aangedragen oplossingen zijn ongebruikelijk.

 

In je stb box zit een webpagina-menu.

 

Met de internet browser surf je naar je ontvanger, waarin een complete website zit, waarmee je alle functies van je ontvanger kunt bedienen.

Je kan zelfs afstemmen op een zender en die bekijken met je laptop of computer, terwijl op je glasbak een ander programma wordt weergegeven.

 

Gewoon je ontvanger verbinden met je lan en het ip adres van je ontvanger invullen in je webbrowser.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide door jou aangedragen oplossingen zijn ongebruikelijk.

 

Gewoon je ontvanger verbinden met je lan en het ip adres van je ontvanger invullen in je webbrowser.

Hmmm er worden over en weer maar aannames gemaakt die niks met de werkelijkheid van doen hebben. :)

Ik heb geen lan!

 

Maar nog wel een oude router waarmee miss een lan kan worden opgezet...

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm er worden over en weer maar aannames gemaakt die niks met de werkelijkheid van doen hebben. :)

Ik heb geen lan!

 

Maar nog wel een oude router waarmee miss een lan kan worden opgezet...

 

Zo dat opzetten van een LAN ging erg snel, en nu heb ik na 10 uur prutsen eindelijk beeld. Dankzij de LAN/webif verbinding, (de afstandsbediening doet het nog niet) weliswaar een primitieve maar toch moderne oplossing, we komen er wel!  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welkom in 2016!

 

Maar mag ik aannemen dat je wel een internet aansluiting hebt, je zit op dit forum.

Het enige wat je hoefde te doen was je ontvanger met je internet modem/router te verbinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom in 2016!

 

Maar mag ik aannemen dat je wel een internet aansluiting hebt, je zit op dit forum.

Het enige wat je hoefde te doen was je ontvanger met je internet modem/router te verbinden.

Wel internet maar geen modem! :cool:

via wifi, geen toegang tot modem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is  het mogelijk om de lettergrootte van het OATV menu op de tv te vergroten?

Lettergrootte kan afhangen van welke skin je gebruikt.

Er is ook een plugin 'Font Magnifier' om lettergroottes aan te passen. (enigma2-plugin-extensions-fontmagnifier)

 

Bij openATV kan standaard, van de MetrixHD skin, het lettertype, lettergrootte,... van een groot aantal zaken aangepast worden.

 

Groene toets - MyMetrixLite - Lettertype instellingen

(na het instellen, 2 x groene toets, Enigma2 herstarten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je glasbak zal geen beter beeld gaan geven, hij zal al een paar jaar oud zijn en de focussering zal er in die tijd niet op vooruit gegaan zijn.

Je menu's zal je echt via de webif moeten instellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas alle lettergroottes ( in 1e blok voor skins ) op 150 gezet, maakt geen verschil in het menu/ submenu. Blijft nog steeds gissen wat er staat.

Dan zal je niet de juiste onderdelen ingesteld hebben. (screenshot: voorbeeld menu normaal en in lettergrootte 125)

Probeer ook eens de andere instellingen te verhogen.

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...