Ga naar inhoud


Samsung Smart TV (Duits model) niet toekomstzeker ?


Aanbevolen berichten

Circa 6 maanden geleden kocht ik bij een Nederlands Webshop een schijnbaar Duits model Samsung TV.

Hier kwam ik achter doordat desgevraagd een Samsung technicus een probleem met de Netflix weergave op mijn TV onderzocht.

Niet dat het Netflix probleem hieraan eventueel ten grondslag lag maar wij kwamen daarop omdat ik ook problemen had met het verbinden van de Samsung Multiroom 360 graden WiFi speakers.

Ik vroeg aan hem of hij dit kon wijzigen maar dat kan niet omdat dit hardwarematig is bepaald.

In de Duitse modellen zijn Hongaarse tuners verwerkt en die kunnen op langere termijn problemen met de ontvangst en het vasthouden van de opgeslagen zenders veroorzaken.

Ik wees hem op het feit dat ik in mijn Tuner instellingen o.a. Ziggo kan kiezen maar dat scheef hij aan een door de verkoper uitgevoerde softwarematige manipulatie toe welke het mogelijke hardware probleem met de tuner niet zou kunnen voorkomen.

Op mijn vraag wat bij problémen dan te doen antwoorde hij om dan een box te gebruiken zoals ik b.v. een PVR.

 

Dus feitelijk suggereerde hij dat het een risico met zich mee kan brengen om i.p.v. van het meestal duurdere Benelux modellen een Duits model te kopen.

Nu lig ik er niet gelijk van wakker maar was toch wel enigszins verbaasd toen ik dit hoorde.

Heeft iemand dit al eerder gehoord?

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb er nog nooit eerder van gehoord lijkt me eerder dat hij er niet veel aardigheid aan heeft om een import toestel te repareren..

De tuners zijn niet van Hongaarse Makelij maar komen uit Slowakije.

 

Alle DVB-T/C/S2 tuners die in de Canaldigitaal gecertificeerde Samsung tv's zijn verwerkt zijn hetzelfde als de tuners van  toestellen die je in de andere landen koopt..

Je kan in het service-menu het tuner model opzoeken en vergelijken met een Nederlands model en je zal zien dat ze hetzelfde productnummer hebben.

 

Het opslaan van de zenders staat los van de tuner.

Zender Parameters worden niet in de tuner opgeslagen maar in het geheugen van de tv zelf de tuner hoeft het alleen maar weer te geven.

 

Mazlzl

Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, maar ja, ik hoor ook alleen aan wat een techneut te vertellen heeft en overigens had hij geen enkele moeite mee om dit toestel te herstellen.

Jij schrijft dat de tuners van CD gecertificeerde ontvangers overal gelijk zijn maar volgens mij is mijn UE55KS8000 niet gecertificeerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe voldoet iedere TV ongeacht uit welk land. Het gedonder begint bij de kabelboeren / satellietboeren met hun afwijkende beveiliging / encryptie methoden. Reeds in 2008 kocht ik een Samsung met een normaal verkrijgbaar nummer. Later kwam ik er achter dat je vooral op de 4 laatste letters in de type aanduiding moet letten. Mijn model was niet door Ziggo gecertificeerd dus ging een CAM module niet werken.

 

Ik kan me voorstellen dat het met dat soort regio gebonden diensten als Netflix ook problemen geeft.

 

De vraag is: hoeveel wordt door de hardware bepaald en hoeveel door de firmware?

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt, daar had de techneut het ook nog over dat Samsung vaak zelf niets aan kan doen als de providers e.e.a. wijzigen waarbij het herstel niet door Samsung kan worden uitgevoerd.

Maar ja, ik vind het goed, als de TV de Kabel kanalen niet meer voldoende doorgeven dan gebruik ik wel mijn DUO2 met de kabeltuners.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, maar ja, ik hoor ook alleen aan wat een techneut te vertellen heeft en overigens had hij geen enkele moeite mee om dit toestel te herstellen.

Jij schrijft dat de tuners van CD gecertificeerde ontvangers overal gelijk zijn maar volgens mij is mijn UE55KS8000 niet gecertificeerd.

Hallo

 

De UE55KS8000  staat zeker in de lijst van Canaldigitaal kijk hier  en als je de product parts erbij pakt van de Franse, Duitse, Itialiaanse Spaanse of Portugese modellen dan is het partnummer van de tuner hetzelfde.

De smarthub kan wel regio gebonden zijn als het toestel niet is omgezet naar de benelux.

 

Firmware  is voor alle toestellen hetzelfde alleen de land instellingen kunnen het verschil maken.

 

Mazlzl

Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dezelfde tuner die in KS8000 zit,  alleen is het modelnummer van duitsland anders maar wel uitgevoerd met dezelfde hardware.

 

Ik zit net even dat andere topic van je te lezen met het probleem van Netflix.

Waarschijnlijk hebben ze bij het flashen van de toestellen een oudere app geinstalleerd dit kan voorkomen als er een nieuw toestel op de Markt komt.

 

Ze weten bij Samsung dat dit probleem bestaat hij kon het zo oplossen voor je dus het is bekend en zolang de klanten er niet over klagen dan hangen ze het niet aan de grote klok.

 

 

Mazlzlz

Avalon

aangepast door Avalon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eens achterop het apparaat naar het typenummer zoeken. Dan zie je de volledige naam. Bijvoorbeeld UE55KS8090TXZG

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...