Ga naar inhoud


Edision OS Mini en TV Vlaanderen


Fluppe0610

Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen. Ik heb wat zitten rondkijken en ben eruit dat ik een Edision OS Mini wil gaan kopen.

Ik zit nu echter met enkele vragen...

1) moet ik gaan voor de versie met 2 dvb/s2 tuners? Ik vermoed dat ik dan kijken en opnemen tegelijk.

2) kan ik dit toestel standaard gebruiken in combinatie met een TV Vlaanderen kaart en zo niet welk software moet ik dan installeren? En natuurlijk waar kan ik deze dan vinden?

 

Ik lees vanalles over openpli en openatv maar weet dus ook niet goed wat ik hier mee moet.

In onze caravan maak ik gebruik van een Edision Progressive Nano en die is voorzien van Kunibert software (voorzien door de verkoper) en werkt prima met TV Vlaanderen.

 

Alle tips zijn welkom!

 

Grts

 

Filip

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 ) kijken en iets anders opnemen is afhankelijk van de gebruikte CAM

1a ) per CI+ CAM is enkel een gecodeerde stream te openen

1b ) per softcam zijn meerdere gecodeerde streams te openen

1c ) of TVV inmiddels nog met losse kaarten werkt of enkel nog met nieuwe CI+ modulen waar de kaart vast ingebouwd is, is mij niet duidelijk.

 

2 ) indien losse kaart in bezit dan enigma 2 receiver met oscam ( PLI of ATV is irrelevant)

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonskidutch,

 

ik ben nog in het bezit van een oude smartcard van TVV dus daar zit in principe geen probleem.

Als ik het dus goed begrijp volstaat om dan oscam te installeren op de edision om zo de smartcard te laten werken.

 

Stel ik me nog de vraag koop ik hem met de versie met 1 of 2 tuners. De oude Philips (Pace) DSR8121 had ook 2 tuners

en zo kon er gekeken en opgenomen worden. Hoewel dit eigenlijk niet vaak nodig is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een Edison OS Mini combo ( S2 + T2 ) , Eerste tuner (S2) draait probleemloos TVV met ATV image in combinatie met CCcam 2.0.3 ( werkt ook met andere versies )

Ook opnemen geen enkel probleem. Heb deze aangeschaft omwille dat deze ontvanger een snelle blindcanfunctie aan boord heeft. Je kunt zelf de scangebieden instellen , bvb 12500 tot 12750 , zowel polarisatie verticaal of horizontaal ( apart of samen )

De tweede tuner (T2) gebruik ik voor ontvangst via een antenne , voor Belgische (VRT + RTBF) en Franse zenders (TNT) .

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zit de image ATV of OpenPLi op een geformateerde usb stick (fat 32) . Dus het bestand "osmini" met de erbij horende vier bestanden in deze map.

Sluit je ontvanger volledig af en plaats de usb stick in de ontvanger ( voorkant of achterkant is gelijk ) , start nu terug de ontvanger op en de update wordt automatisch geupdated.

Voor OpenPli zitten de softcam bij plugins , kunt dus kiezen voor CCcam of Oscam.

 

OpenATV : http://images.mynonpublic.com/openatv/current/index.php?open=osmini

 

OpenPli : https://openpli.org/download/edision/OS+mini+%2B/

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt alvast voor alle info. Vreemd dat er webshops zijn die een plug&play installatie aanbieden voor 40€ terwijl het maar zo simpel kan zijn als met die usb-stick.

Ik heb ondertussen de OS Mini besteld met 2 tuners S2. Wanneer deze geleverd is gaan we dus aan de slag met die openpli. Die plugin installeren moet nog extra gebeuren boven op de installatie van de openpli?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

bij OpenATV moet je de softcam zelf installeren en configureren

 

Klopt .

 

voor een OpenATV image

plaats dit ipk bestand ( wel eerst unzippen ) in de map : /tmp via ftp.

druk op de blauwe toets -->applicaties -->ipk installeren -->geheugen/tmp --> vink het bestand aan en installeer de plugin.

na een herstart tref je onder plugins een map aan met alle gangbare softcam's , installeer er een naar keuze.

 

Suc6

softcam-feed-mipsel_1.0_all.rar

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Crazy Sat,

 

het bijgevoegde rar bestand is dat voor OpenATV of werkt het ook voor OpenPLI? (omdat ik deze van plan was te installeren)

De receiver komt trouwens morgen toe dus ik verwacht ten laatste vrijdag ermee aan de slag te kunnen... Spannend LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij OpenPli zijn de softcams reeds ingebakken bij de plugin's.

Dit bestand dien je dus enkel te gebruiken zoals ik beschreef met OpenATV daar zijn ze niet ingebakken.

Het verschil tussen OpenPli en OpenATV is dat je bij OpenPli je bij de blindscanfuntie je scanbereik van bvb. 12500 tot 12750 of 10900 tot 11200 niet kan instellen , m.a.w. je dient het ganse bereik van de satelliet te scannen van 10700 tot 12750 en dat duurt lang. Bij OpenATV heb je die mogelijk wel. Is voor mij als feedhunter prettig meegenomen.

Beiden zijn qua gebruik en kwaliteit gelijk , zijn alle twee heel goede E2 images . De keuze ligt bij jouw.

  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok beste mensen, de sat receiver van Edision is vandaag gearriveerd en op minder dan een uur heb ik de receiver aan de praat gekregen met openpli en cccam 2.3

Helemaal tevreden dat dit zo snel ging en ook TV Vlaanderen gecodeerde kanalen werken perfect. Zit enkel nog met een EPG probleem. Voor de TV-vlaanderen zenders werkt alles prima maar voor de FTA RTL Television (D) krijg ik geen gids. Wil ik nu net hier kunnen opnemen ivm de F1-races. Is hier een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...