Ga naar inhoud


Ervaringen met Nvidia shield tv


Aanbevolen berichten

Zoals de topic al aangeeft vraag ik me af of er iemand ervaring heeft met Nvidia Shield tv?

Ik heb al wat gelezen op forums maar echt duidelijk is het me niet geworden.

 

Is het bijvoorbeeld belangrijk te beschikken over de nodige Android kennis om het één en ander in te stellen zoals bijvoorbeeld iptv?

Eind van het jaar komt de nieuwe Apple tv 5 is het misschien beter daar dan voor te kiezen, deze is misschien iets meer plug&play?

 

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een half jaar een shield nu, ik gebruik hem voor netflix en kodi, werkt snel, soepel en stabiel, regelmatig komen er software update van de fabrikant zowel voor het apparaat zelf, als voor de remote controllers.

Of je er kennis van android voor moet hebben, ligt er aan wat je wil doen, je zet er bijvoorbeeld ES-file explorer om zo met een ftp programma in te kunnen loggen op het apparaat om eventueel .apk bestanden er up te loaden.

 

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb twee Shield TV's, de 2015 en de 2017 variant en een Android TV van Sony. Een beetje ervaring met Android TV heb ik dus wel.

 

De 2015 variant werkt beter. De 2017 versie verliest regelmatig verbinding met de afstandsbediening. Daar klaagt iedereen over. Daar heeft de 2015 variant geen last van. De software van de 2017 variant is ook nog niet helemaal optimaal en crashed zo heel af en toe, terwijl de identiek ingerichte 2015 variant daar total geen last van heeft.

 

Toch zou ik ze beide niet willen missen. Het is wat mij betreft de allerbeste stand-alone mediaspeler die ik ooit in handen gehad heb. Met afstand!

Kodi: Perfect en in 4K!

Plex: Perfect!

YouTube: Perfect!

Netflix: perfect!

Dream Player: Perfect! (een IPTV app voor enigma2 receivers. Mijn enigma2 receiver staat nu in de meterkast)

 

Over een paar weken een review en een workshop van de 2017 variant en het goedkopere alternatief de Xiaomi Mi Box 3.

 

Gewoon kopen. Het is niet alleen de beste mediaspeler, maar ook de gebruiksvriendelijkste!

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor deze duidelijke antwoorden, echt bekend ben ik niet met Android maar ik ben leergierig dus dat gaat me lukken!

Plex is belangrijk voor mij evenals Netflix en iptv en natuurlijk het 4k gebeuren.

heeft deze player ook ondersteuning voor meerdere HDR varianten?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook al een tijdje de Shield (model 2017) en het bevalt mij uitstekend. Geen problemen met de afstandsbediening gelukkig :) Ik gebruik hoofdzakelijk Plex en Kodi en het fijne is dat je echt alles kunt afspelen, welke codec of audioformaat het ook is ook in UHD (4K is eigenlijk niet de juiste term) Audio wordt netjes doorgezet naar mijn Denon die dat afhandelt. (passthrough). Het is onbetwist de beste mediaspeler die nu te koop is met vele extra's als je ook eens een spelletje wil doen.  Je kunt hem eventueel ook als Plex server gebruiken zodat je naar andere apparaten kunt streamen. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb eens gekeken en ze zijn te koop met en zonder harddisk, als ik naar het prijsverschil kijk kan je toch veel beter kiezen voor een exemplaar zonder harddisk?

 

Het betreft een harddisk van 500gb die het meest dure exemplaar bezit, en de prijs die je daarvoor moet betalen is 120 euro als ik dat omreken.

Het is dan toch beter te kiezen voor een versie zonder harddisk want voor die 120 euro koop ik liever zelf een 2tb harddisk en dan nog ben ik goedkoper uit, zie ik iets over het hoofd?

 

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels een Nvidia shield tv gekregen (nogmaals bedankt en wie ik daarmee bedoel weet dat wel) alles werkt top.

Heb mijn pc harddisk mount en alles werkt prima!

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben aangenaam verrast door de mogelijkheden die er zijn wel heb ik me er even in moeten verdiepen maar dat zie ik als hobby.

Netflix, Plex, Spotify, You Tube, IPTV, UHD en HDR en alle geluidsformaten werken uitstekend en ben eigenlijk nog niet echt problemen tegengekomen 

Het mouthen van mijn pc harddisk ging ook zonder problemen, ik ben niet echt bekend met Kodi maar met het bekijken van tutorials is me alles al een stuk duidelijker geworden, ik ben echt tevreden met deze Nvidia shield tv een betere mediaplayer kan ik me op dit moment niet voorstellen.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben echt aangenaam verrast ook door de prachtige UHD, HDR weergave van dit apparaat!

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik kan het alleen maar beamen. Ben totaal geen Nvidia fan, maar dit is een puik apparaat!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele apps mis ik wel zoals Videoland, RTL XL, NPO, NL ziet.

Apparaat nu volledig ingesteld naar mijn wensen zowel het Kodi gedeelte als Android gedeelte.

Ik maak gebruik van de TV launcher app in Android dat vind ik echt makkelijk en verder draai ik Kodi Titanium.

 

Gebruiken doe ik het voor IPTV, foto’s kijken, video’s afspelen UHD HDR enz..., mijn mp3’s, Netflix, Plex, Tunein radio, RetroX console roms, YouTube, Spotify, Amazon.

zijn er misschien nog leuke apps die in dit rijtje ontbreken?

 

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik gebruik uitsluitend de standaard launcher. Daar is volgens mij ook niets mis mee en zo blijf je het dichtst bij hoe men het systeem bedoeld heeft.

 

Zelf sta ik helemaal versteld van hoe weingi google prioriteot op dit systeem lijkt te leggen. Met een team van een paar man marketing en product development zouden ze veel meer aandacht kunnen geven aan android TV en bedrijven aanmoedigen om het te gaan gebruiken in hun devices.

 

Soms kan je een app nog wel eens downloaden en handmatig installeren, maar in de meeste gevallen is de UI simpelweg niet voor TV gebruik en een afstandsbediening geschikt. Jammer want het is relatief weinig werk voor de app bouwer om ook android TV te ondersteunen.

 

RTL XL en uitzending gemist kunnen via Kodi. Zo doe ik het zelf ook.

 

Als je een Dreambox of andere enigma 2 ontvanger hebt, koop dan zeker Dream Player! Absoluut de moeite waard. Mijn box staat alweer 2 jaar in de meterkast :)

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...