Ga naar inhoud


Muziek in badkamer


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb in het plafond van mijn badkamer twee luidsprekers zitten (voorheen aangesloten op een autoradio met waterdichte AB, maar dit is inmiddels ter ziele gegaan).

In de kamer naast mijn badkamer staat mijn Synology NAS.

Ik wil de muziek die op de NAS staat (en te bedienen is met de app DS Audio) kunnen beluisteren in de badkamer. De app staat op mijn (waterdichte) telefoon.

 

Nu heb ik wat rondgesnuffeld op het web en vraag ik mij af of het volgende zou werken:

 

NAS-usb-poort >> USB-geluidskaart >> 5 meter kabel >> Mini-amp >> Luidsprekers

 

Als bovenstaande zou werken, ben ik voor minder dan 50 euro klaar.

Ik heb een usb-geluidskaart en een mini-amp op het oog, maar volgens mij mag ik de links hier niet plaatsen.

 

Alvast bedankt weer voor het meedenken!

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je reactie, Sjaak.

 

Tja, dat is ook een optie, maar de speakers zitten al jaren in het plafond, dus die gebruik ik liever.

Overigens kwam daar altijd een heel goed geluid uit (toen de configuratie met de autoradio nog bestond). Deze speakers zijn overigens speciaal voor natte ruimtes, dus ze gaan niet kapot van wat waterdamp.

Met een losse BT speaker moet je die ook weer opladen.

Een BT-ontvanger is, volgens mij,  duurder dan de optie die ik hierboven schets (maar dan moet het natuurlijk wel werken.....)

 

Ik ga ervan uit dat de versterker en de speakers wel met elkaar werken. Het punt waar ik voornamelijk over twijfel is wat ik precies nodig heb om de data van de NAS om te zetten in een signaal waar die versterker wat mee kan.

 

En het klopt dat er misschien maar 30-60 minuten per dag gebruik van gemaakt zal worden, maar dan nog is het fijner douchen met muziek dan zonder (vind ik).

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek eens op zo'n Chinese webwinkel naar een bluetooth versterker. Zoiets als onderstaande afbeelding. Streamen vanaf je telefoon en klaar.

 

image.jpeg.fa798a218995b1ed8e156ca538e70984.jpeg

 

Of iets als een E-Audio B429BL

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_20171010_174714642.thumb.jpg.b8201d8fe11403de1bb1c458150d85a5.jpgNou, ik heb een setje binnen (mini-amp met BT en voeding).

Alles aangesloten en ik heb perfect geluid. Ik kan vanaf mijn telefoon de muziek van de NAS streamen met prima geluidskwaliteit.

Klaar voor 40 euro (excl. 5 euro verzendkosten).

Zie foto's.

Nogmaals bedankt voor het meedenken!

IMG_20171010_174723464.jpg

aangepast door Busje komt zo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het altijd andersom. Ik was me als ik de slaapkamer uit kom :P

 

Mooi hoor, waar wel 3x zo duur!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak je moet in het leven risico's durven nemen hoor, niet van dat benauwde! 

 

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de foto heb ik de amp en voeding even tevoorschijn gehaald. Ze zitten ingebouwd achter een wandje (met toegangsluikje).

Daar kan dus geen water bij komen.

En kinderen en kleinkinderen zijn er niet en komen er niet.

Je ziet op de foto ook vloerbedekking. Je denkt toch niet dat ik dat op de badkamer heb liggen........

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Busje komt zo:

Je denkt toch niet dat ik dat op de badkamer heb liggen........

 

Waarom niet? In Engeland heel gewoon.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...