Ga naar inhoud


Cahors SMC80 / Duo LNB vr 80cm mogelijk ?


Marc-Sim

Aanbevolen berichten

De SMC80 schotel is 75cm breed - Een Inverto Duo LNB 4.3° voor "80" cm schotels past mechanisch perfect in de Cahors klem - I.v.m. zeelucht dacht ik deze combinatie te gebruiken, doch heb  eigenlijk zelf twijfels over deze combinatie ..... ?? - Hallo Sprietje - !

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Marc-Sim

 

Sorry dat ik je bericht nu pas lees.
De SMC 80 is 75cm breed. Ik weet niet of dat inclusie of exclusief rand is. Het maakt een klein verschil uit.
Je moet je bedenken dat duo-lnb's normaal gemaakt zijn voor een bepaalde schotelmaat waarbij de schotel een f/D-verhouding heeft van 0,6.
De Cahors SMC 80 heeft echter een f/D-verhouding van 0,65. Je kunt de schotel dus eigenlijk vergelijken met een schotel van 75x0,65:0,6=81cm breed.
Je kunt de combinatie met een duo-lnb voor een schotel van 80cm dus goed gebruiken.

 

Stuur me in het vervolg even een persoonlijk bericht als ik na 1 dag niet gereageerd heb met de melding dat de vraag op het forum is gesteld. Liever geen vragen stellen over satellietontvangst alleen via een persoonlijk bericht want dan wordt het een gekkenhuis tenzij je je eigen coördinaten liever niet op het forum bekend wilt maken wat vaak voor komt bij vakantiehuizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor die heldere info Sprietje !

 

Vriendelijke groet, Marc

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...