Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Om op reis ( gedurende de WK2018 ) een tweede Tv programma te kunnen bekijken ( TV en laptop of tablet ) zoek ik een oplossing om gelijktijdig op 2 satellieten af te stellen .

NOP en Sporza hebben de zendrechten en zijn via TV-Vlaanderen op astra 3 te bekijken met een TV-Vlaanderen receiver. Op astra 3 zijn +/- geen FTA programma's beschikbaar.

Ik beschik over een autom.Alden schotel 80cm breed/ 89cmhoog , 2 invoerkabels ( ex Internet verbinding via satelliet ), een Alden Libertas decodeur , een nieuwe SSC zoeksysteem , 2 Inverto LNB + 1 Inverto LNB met 2 aansluitmogelijkheden.

Hoe kan ik tewerk gaan rekening houdend dat de skew standen bij het verplaatsen niet eenvoudig aan te passen zijn.  

aangepast door PHanssens
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste PHanssens

 

Welkom op dit forum

 

Een triple-lnb is gemaakt voor een schotel van 60cm breed. Hij is ook nog te gebruiken op een schotel van 70cm breed maar op een schotel van 80cm breed past hij echt niet.
Wat wel mogelijk is, is dat je een duo-lnb neemt voor een schotel van 80cm.
Omdat de afstand tussen de Astra 23,5 en de Astra 19,2 ongeveer hetzelfde is als de afstand tussen de Astra 23,5 en Astra 28,2, kun je zo'n duo-lnb voor beide combinaties gebruiken.

Waar je wel op moet letten is of er voldoende ruimte is door zo'n duo-lnb als de schotel is ingeklapt omdat duo-lnb's met 2 aansluitingen groter zijn dan een enkele lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Bedankt voor de snelle reactie en dan nog wel door een van de prominentste adviseurs op deze fora.

Ik heb wel volgende bedenkingen/vragen :

1. Hoe reageert een satellietzoeker op een duoLNB ? Met welke van de twee LNB wordt rekening gehouden? Steeds dezelfde ? Mijn voorkeur : Astra 3 /23.5E.

2.Twee losse LNB's hebben een h.o.h .afstand van min. 60mm. Is dit teveel voor een schotel van 80cm breedte ?

3.Uiteenliggende reisdoelen zoals Portugal en Zuid Kroatie/Albanie maken sterk verschillende skew-instellingen noodzakelijk . Hoe groot is het gebied waarin men geen beduidende last heeft van een afgwijkingen gezien het niet eenvoudig is om op reis de skew aan te passen ?   

4.Bij een duaLNB gaat de niet gecentreerde LNB beduidend hoger of lager gaan staan bij sterke skew aanpassing ? Dit fenomeen is er bij losse LNB's niet maar vergt 2 nastellingen.

En nog een vraagje ( wellicht te stellen op een ander forum maar dit nog niet gevonden): bij gecrypteerde uitzendingen moet de ontvangst langs de aangepaste receiver , maar de oplossing om deze met een laptop / tablet te verbinding heb ik nog nergens gevonden.

Graag !

 

 

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...