Ga naar inhoud


Aluminum LNB klem


Gast

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit gekomen van een bekende fraaie aluminium LNB klem, die je o.a. op het uiteinde van  een triax- lnb arm kan bevestigen; ook de lnb (40mm ) past goed in de

LNB  klem.............. maar hoe bevestig je nu deze aluminium LNB klem ?

Je kunt hem prima in de Triax arm schuiven , maar heeft dan weinig houvast , want als je de LNB arm van een Triax 88 naar beneden klapt , heeft de klem de neiging , als hij in de arm zit, er uit te vallen, omdat hij van binnen geen houvast heeft.

Doe ik iets verkeerd ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 uur geleden zei paaltjens:

Ik ben in het bezit gekomen van een bekende fraaie aluminium LNB klem, die je o.a. op het uiteinde van  een triax- lnb arm kan bevestigen; ook de lnb (40mm ) past goed in de

LNB  klem.............. maar hoe bevestig je nu deze aluminium LNB klem ?

Je kunt hem prima in de Triax arm schuiven , maar heeft dan weinig houvast , want als je de LNB arm van een Triax 88 naar beneden klapt , heeft de klem de neiging , als hij in de arm zit, er uit te vallen, omdat hij van binnen geen houvast heeft.

Doe ik iets verkeerd ?

 

Aluminiumtape of vulcaniserende tape ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet zo gauw een foto voorhanden , maar er staat een afbeelding van de aluminium LNB klem , die voor een Triax geschikt is  op "schotelpark "

"satelliet Fun voor Beginner " pagina 2 d.d. 12 februari 2017 , geplaatst door Sprietje .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste paaltjens

 

Bij satellietschotels worden meestal twee soorten lnb-armen gebruikt:
- aluminium armen van 50mm breed en 20mm hoog
- stalen armen van 30mm breed en 20mm hoog
De aluminium lnb-klem waar het om gaat kan voor beide lnb-armen gebruikt worden.
1- hij wordt er volledig ingeschoven als het een arm is van 20x50mm
2- hij wordt er gedeeltelijk ingeschoven als het een arm van 20x30mm betreft.
Daarvoor dienden de twee zaagsnedes in de houder. In die zaagsnedes komt dus de arm te zitten van 20x30mm.


Verder zie je een slobgat in de lnb-houder zitten.
Het is wel de bedoeling dat je in de lnb-arm een gat boort zodat je door het slobgat een bout met moer doorheen kunt steken om de zaak vast te zetten. Hierbij moet de aanslagrand van de houder strak tegen het einde van de arm aanliggen om er voor te zorgen dan de houder recht naar de schotel gericht is en om er voor te zorgen dat de lnb in het brandpunt van de schotel komt te staan.

 

Schelle.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje ,

Geweldig ; bedankt voor de fraaie uitleg en toelichting !

Dit is precies  de informatie, die ik nodig had en kan hiermede prima aan de slag en uit de voeten . :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...