Ga naar inhoud


8 West


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Wat is jullie ontvangst op 8 west ?

Ik krijg op mijn Gilbertini OP 125 l  120 cm  met een inverto single black ultra wel beeld , maar is soms blokkerig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor 8°W stel je de schotel af op de frequentie 12543 V 2221 Aut  een testbeeld met ID: MARQUEUR voor een optimaal resultaat.

Ook ik gebruik een inverto single black ultra lnb op een visiosatschotel van 90 cm.

0204135441Satfeeds-DX.jpg

0204135135Satfeeds-DX.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Satfeeds-DX:

Voor 8°W stel je de schotel af op de frequentie 12543 V 2221 Aut  een testbeeld met ID: MARQUEUR voor een optimaal resultaat.

Ook ik gebruik een inverto single black ultra lnb op een visiosatschotel van 90 cm.

0204135441Satfeeds-DX.jpg

0204135135Satfeeds-DX.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang bijna alle transponders van de MENA-beam met ongeveer 200 zenders en de kwaliteit is tussen 35% en 46%

op een SAB TITAN 3 Combo.

http://www.flysat.com/e8wb.php

Bij zware bewolking of regen heb ik mindere of geen ontvangst !

 

0204155830Satfeeds-DX.jpg

0204160536Satfeeds-DX.jpg

0204160647Satfeeds-DX.jpg

0204160714Satfeeds-DX.jpg

0204145646Satfeeds-DX.jpg

aangepast door Satfeeds-DX
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een SAB TITAN FTASC SE ; de menue structuur wijkt niet veel af van de SAB TITAN 3 COMBO.

Het is hier zwaar bewolkt , dus dat drukt de ontvangst hier.

Bedankt voor de antwoorden en de fraaie shots ; ik ga kijken , hoe ik dit verder kan optimaliseren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎4‎-‎2‎-‎2018 om 17:00 zei paaltjens:

Ik heb een SAB TITAN FTASC SE ; de menue structuur wijkt niet veel af van de SAB TITAN 3 COMBO.

Het is hier zwaar bewolkt , dus dat drukt de ontvangst hier.

Bedankt voor de antwoorden en de fraaie shots ; ik ga kijken , hoe ik dit verder kan optimaliseren.

 

 

Ik heb inmiddels mijn inverto black ultra single lnb vervangen door een invacom flansch LNB SNF-031 met de professionele feedhorn EC-120 B.

De blokjes en strepen op het beeldscherm zijn door deze vervanging verdwenen en krijg op 8.0 west nu ruim 200 zenders met een kwaliteit tussen de 35-45  %  en marquer met 70 % , waarbij het beeld netjes stabiel blijft en dat alles uiteraard bij niet te zware bewolking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normale lnb's met feedhorn zijn prima te gebruiken voor schotels tot 1 meter breed.
Je moet je bedenken dat het aantal scalarringen in de feedhorn bepalend is voor de nauwkeurigheid waarmee de schotel wordt afgetast.
Vergelijk het met een schietwapen. Met een pistool kun je bij lange na niet zo nauwkeurig doel raken als met een wapen met lange loop. De bedoeling van de feedhorn is om precies de schotel af te tasten en niet daar buiten want dan ontvangt de lnb behalve het satellietsignaal ook nog een hoop ruis bestaande uit atmosferische ruis en thermische ruis die de signaalkwaliteit verslechteren.


De meeste gewone lnb's zoals bijv. ook de Inverto Black Ultra Single hebben 4 scalarringen, zie bijlage 1.
De Gibertini feedhorn EC-120 B is groter en heeft meer scalarringen.
Prodelin, een fabrikant van schotels die offsetschotels maakt tot 3,7 meter, heeft een feedhorn met maar liefst 9 scalarringen, zie bijlage 3.
Tja en dan heb je natuurlijk altijd nog baas boven baas, een feedorn met 80 scalarringen voor een schotel van 12 meter diameter, zie bijlage 4.
Maar het is niet alleen het verschil in aantal scalarringen wat een verschil kan uitmaken voor een betere aftasting van de schotel, ook de ontvangsthoek is van belang.
Voor consumenten offset schotels is afgesproken dat ze een f/D-verhouding hebben van 0,6. Veel schotels hebben ook deze f/D-verhouding maar sommige iets meer of iets minder.


Gibertini maakt offsetschotels waarbij de f/D-verhouding ligt tussen de 0,66 en 0,67. Dan zal ook de hoek van de conusvorm van de feedhorn iets anders moeten zijn. Dat is voor de Gibertini EC120-B 67°. Bij een normale lnbf is dat 70°. Dit betekent dus als je bijv. een Inverto Black Ultra lnb op een Gibertini-schotel zet, hij iets te ver over de rand van de schotel heen kijkt en dus ongewenste ruis op pikt.
Al met al niet verwonderlijk dat @paaltjens nu een betere ontvangst heeft dan voorheen.

 

feedhorn offset-schotel.jpg

Gibertini c120feedhorn2.jpg

Prodelin feedhorn.jpg

10,2-11,2MHz feedhorn 12  meterschotel.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...