Ga naar inhoud


welke ontvanger met blindscan voor feedhunting?


putemmer

Aanbevolen berichten

Ik wil een ontvanger kopen met een blindscan waarmee ik kan feedhunten.

Die wil ik gaan gebruiken met een Fibo 90cm antenne op een DiSeqC motor ingesteld via USALS. Bereik 70.5 East - 63 West

 

Vraag: welke goede en snelle nieuwe ontvanger(s) adviseren jullie hiervoor die momenteel te koop zijn?

aangepast door putemmer
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste ontvanger voor feedhunten zijn PCIE-kaarten zoals TBS 6903,6983 & 6925.

Deze hebben hardwarematig blindscanner aan boord.

En de software die je kan gebruiken zijn EBSPro, Crazyscan & SmartDVB.:)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een lijstje dat zeer gekend bij alle feedhunters.

 

Blind Scan Receivers (Toptien)

1/Technomate TM5302
*2/OCTAGON SX88 H.265 HEVC HD
*3/Amiko A4K UHD H264
4/Technomate TM5502
5/Technomate TM6902HD
6/SpiderboxHD9900
7/SpiderboxHD9000
8/Technomate TM5402HD M1
9/Technomate TM5402HD M3
10/AZBox Premium+

* Deze ontvangers voeren een blindscan uit over de ganse Ku band , maakt dat ze wat trager zijn en er is geen mogelijkheid om bepaalde frequentiegebieden ( vooraf ingesteld ) in te geven.

Met de overige ontvangers kan je bepaalde frequentiegebieden aanduiden die je wilt blindscannen , ( bvb 12500 tot 127500 , 10950 tot 11200 , enz...) , op dez manier gaat het dus veel sneller.

 

 

 

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de SAB Titan 3 Combo wil ik aan het lijstje toevoegen van goede blindscanontvangers, maar is reeds 3 jaar oud.

Ook deze ontvanger voert ook een blindscan uit over de ganse Ku band , maakt dat hij wat trager is en er is geen mogelijkheid om bepaalde frequentiegebieden (vooraf ingesteld ) in te geven. Maar ik ben er toch zeer tevreden van.

aangepast door Satfeeds-DX
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Crazy Sat en Satfeeds-DX,

 

Bedankt voor jullie info.

 

Ik denk dat ik het beste een type kan nemen die bepaalde frequentie gebieden kan scannen want dan heb ik sneller resultaat.

1) Zover ik kan zien is dan de Technomate TM5402HD M3 die momenteel nog nieuw te koop. Klopt dat?

2) Zijn er die 4:2:2 aan kunnen?

3) Zijn er geen Enigma2 ontvangers die dit kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik ook een TM 5402 HD M3 C1 ik ben daar heel blij mee, maar 4.2.2 kan hij niet ontvangen

4.2.2  ontvang ik met programma DVB Dream

 

I work with: Technomate TM 5402 HD M3 CI super+, or Dr HD F 15,  or Clark Tech HD 4100 plus, or VU+ Duo or DVB/Dream DVB met TBS 5980 USB DVB S2 TV Q Box CI and a 110 c.m. Triax dish with quad 0.3 Invacom LNB and a DiseqC 1.2 Motorized H-H Moteck Motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het beste een type kan nemen die bepaalde frequentie gebieden kan scannen want dan heb ik sneller resultaat.

1) Zover ik kan zien is dan de Technomate TM5402HD M3 die momenteel nog nieuw te koop. Klopt dat?

 

Ja , indien je goed uitkijkt , op een Engelse site : £ 84 ( 95 euro ).

 

2) Zijn er die 4:2:2 aan kunnen?

 

Enkel de AZ Premium Plus (+) , maar die is heel traag en heeft geen blindscanfunctie onder E2 , wel een blindscanfunctie met een firmware van jaren geleden en niet werkend met E2. Dus niet meer doen !

 

3) Zijn er geen Enigma2 ontvangers die dit kunnen?

 

Ja , Ik heb een Edison OS Mini die beschikt over een snelle blindscanfuntie.

Gaat heel goed met o.a. OpenATV , OpenPli , enz...

Let op ! Met de recentste images van beiden heb je geen mogelijkheid meer om bepaalde frequentiegebieden in te scannen. Dus dien je het ganse frequentiegebied in te scannen en dat duurt redelijk lang.
Enkel bepaalde frequentiegebieden inscannen lukt je enkel met een OpenATV image uit 2016 , daar kun je de gewenste frequentiegebieden invullen ( pol. V , H , of beiden ) , enkel FTA of alle zenders , enz...
Voer dus nooit een software update uit ! Anders ben je die mogelijkheid kwijt.

Nu , nieuw +/- 90 euro ( is dan ook nog een fantastische combi ontvanger ( DVB-T2/DVB-S2 ).

Zie screenshots.

ScreenShot1321.jpg

ScreenShot1322.jpg

aangepast door Crazy Sat
  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super bedankt voor de reacties:

 

Het wordt dan dus een Technomate TM5402HD M3 of een Edison OS Mini. (ik heb al een normale Enigma2 ontvanger voor het 'normaal' naar de TV kijken).

1) Welke van de twee adviseren jullie voor scannen van feeds?

 

@Cracy Sat: ik heb de site van OpenATV gekeken maar zie alleen nog versie 6.1.

2) Heb jij die Image van OpenATV nog die nodig bepaalde frequentie banden te kunnen scannen? Of heb jij een link waar deze staat?
 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat er geen ontvangers of Pcie kaarten beschikbaar zijn die novelsat/NS4 kunnen scannen.:(

Deze ontvangers van novelsat zijn peperduur en niet beschikbaar voor de gewone man.:mad:

 

NovelSat NS4

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei patje7of9:

Jammer dat er geen ontvangers of Pcie kaarten beschikbaar zijn die novelsat/NS4 kunnen scannen.:(

Deze ontvangers van novelsat zijn peperduur en niet beschikbaar voor de gewone man.:mad:

NovelSat NS4

En dan heb je er nog niets aan. Uitgang is enkel ASI en dat kan jij niet verwerken.

Uitzendingen zijn gescrambled NS4, dus enkel beeld als je rechten hebt.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

@Cracy Sat: ik heb de site van OpenATV gekeken maar zie alleen nog versie 6.1.

2) Heb jij die Image van OpenATV nog die nodig bepaalde frequentie banden te kunnen scannen? Of heb jij een link waar deze staat?

 

Ja, moest je deze nodig hebben geef een seintje.

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mrbeam:

En dan heb je er nog niets aan. Uitgang is enkel ASI en dat kan jij niet verwerken.

Uitzendingen zijn gescrambled NS4, dus enkel beeld als je rechten hebt.

Niet alle uitzendingen zijn gecodeerd.

Zie eens op http://www.satellitescommunity.de/thread.php?threadid=828&page=3&sid=af1706fc09e18d410817597914689955

deze gebruiker heeft zo'n dure NS4 ontvanger van novelsat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei putemmer:

Super bedankt voor de reacties:

 

Het wordt dan dus een Technomate TM5402HD M3 of een Edison OS Mini. (ik heb al een normale Enigma2 ontvanger voor het 'normaal' naar de TV kijken).

1) Welke van de twee adviseren jullie voor scannen van feeds?

 

Heeft iemand wat de voor en nadelen zijn. Graag jullie advies :-)

aangepast door putemmer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...