Ga naar inhoud


Welke AC-Router voor installatie Asus Media Bridge?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds vorig jaar kijk ik via mijn Samsung 4K / UHD TV naar o.a. Netflix 4K series welk meestal prima zonder storingen verloopt maar soms komen er haperingen in de weergave welke aan de directe 5GHz AC WiFi verbinding te wijten zijn.

Met een tijdelijk provisorisch gelegde 1Gb UTP verbinding heb ik dat probleem niet.

De TV is via 5GHz AC WiFi op het locale netwerk aangesloten, dit omdat in ons appartement kabel leggen vanuit de meterkast waar de glasmodem en Asus RT-AC68U Router staat niet mogelijk is.

Ook geprobeerd met snelle PowerLine adapters maar dat verliep niet storingsvrij omdat die zijn aangesloten op 220V WCD (spanningsslof) waar ook o.a. elektronische lichtschakelaars in gebruik zijn 

 

Dus ik overweeg nu om een Media Bridge, zoals dit bij Asus genoemd wordt, te installeren.

Hiervoor, dus als dedicated Media Bridge, wil ik mijn huidige Asus RT-AC68U gebruiken en een 2e router bestellen welke de functie van WiFi router in de meterkast achter de 100/100 glasmodem op zich neemt.

Dus in de meterkast een nieuwe router waarop alle WiFi apparaten worden aangesloten en in de huiskamer de Media Bridge waarop uitsluitend apparaten zoals o.a. de TV via een 1Gb UTP kabel op de Media Bridge worden aangesloten, WiFi toegang via deze Media Bridge is dan uitgezet.

 

Ik vraag mij af of iemand hiermee al ervaring heeft.

Welke nieuwe snelle AC WiFi router zou nu het beste betreffende 5GHz snelheid in de meterkast passen want deze router moet immers de Media Bridge d.m.v. 5GHz WiFi ‘voeden’?

Ik hoop dat mijn verhaal / vraag duidelijk is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...